HJELP: Min kildekode blir endret når siden~
Fra : Trond Larsen

Dato : 11-02-02 02:21

Hei, jeg prøver igjen med et spørsmål!
Jeg bruker Frontpage 200-xp til å jobbe med mine asp og web prosjekter og er
veldig fornøyd med det Frontpage gjør. Men, i det siste har FP begynt å
endre på kildekoden min. Med en gang jeg åpner en asp fil blir kilden endret
OG lagret. Dette skjer med en gang, så hvis jeg ikke ser på koden at dette
er skjedd, vil jeg ikke legge merke til det i det hele tatt. Siden
endringene også blir lagret med en gang, hjelper det ikke å lukke filen for
å unngå endringen heller.

Det som skjer er at FP i hyperlinker,parametere og bildelinker forsøker å
avslutte tag'ene når de inneholder asp kode.
Eksempel:
I parametere til linker kan også = bli byttet ut med > fordi FP tror at her
skal egntlig taggen slutte.

Dette er altså svært plagsom, og all min koding blir forsinket fordi jeg
blir nødt til å finne alle feil før jeg kan begynne å jobbe. Siden dette
skjer med det samme en fil åpnes, kan det høres ut som om dette kan komme av
en makro, men jeg har ikke funnet noen makroer som gjør dette. Jeg har også
sjekket om instillingene i FP for sider er satt slik at html kilde skal
beholdes slik den er. Jeg har til og med sjekket i registeret, og jeg tror
alt er i orden der, men er litt redd for å gjøre for mye der også.

Jeg håper at noen har tips eller en løsning på dette, for det begynner å bli
virkelig slitsom dette.

Trond

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 11-02-02 08:56

On Mon, 11 Feb 2002 01:21:11 GMT, "Trond Larsen" <trondla@online.no>
wrote:

> [...]
>Eksempel:
>I parametere til linker kan også = bli byttet ut med > fordi FP tror at her

Prøv at ændre til :

<!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan -->
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk

Fra : Trond Larsen

Dato : 11-02-02 12:10

<john@boyschau.dk> wrote in message

> Prøv at ændre til :
>
> <!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan -->
> <!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->
---
Ja, dette går jo selvfølgelig an, men da må jeg legge inn utrolig mye mer
kode i sidene mine, samt at tilgangen på en link må gjøres gjennom det html
vindu som kommer opp. Dette løser jo egentlig ikke problemet, men omgår det
heller. Jeg vil vel kanskje gjøre dette dersom jeg ikke finner løsningen på
selve problemet...

Takk for tipset.
Hilsen Trond

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 11-02-02 10:18

> Eksempel:
> I parametere til linker kan også = bli byttet ut med > fordi FP tror at her
> skal egntlig taggen slutte.

Hejsa.

når du har lavet din database connection, vil jeg anbefale dig under den at
skrive følgende

script_name = rs("script_name")

og når du så laver linket skriver du bare:

Så slipper du for at FP misforstår dine ASP forespørgelser der indeholder "" ,
da de ikke ligger i selve linket.

Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Trond Larsen

Dato : 11-02-02 12:15

"Mads Graugaard Hansen" <admin@kingmedia.dk> wrote in message

> [...]
>
> og når du så laver linket skriver du bare:

> Så slipper du for at FP misforstår dine ASP forespørgelser der indeholder

Det du sier er selvfølelig alltid en god ide. Å bytte ut
databaseresultatenee med variabler gjør også at koden kjører raskere, særlig
hvis samme feltet brukes flere ganger. Forøvrig var det ikke en
databasespørring i tilfellet jeg oppgav, men en sprøøing mot servervariabels
hvor jeg hentet filens navn. Den mest korrekte og effektive måten å skrive
det på er selvfølgelig Request.ServerVariables("Script_Name") men jeg er
litt lat.
Uansett, det du nevner er en ide jeg skal prøve ut, for jeg vet ikke om det
er mine fnutter"" FP misstolker.

Takk for tipset
Hilsen Trond