Hjælp min hankat!
Fra : Ulla

Dato : 10-02-02 21:55

Hej !

Jeg har en mainecoon hankat (indekat) på 13 måneder. Han har den sidste
månede tabt ca. et kilo i vægt (nuværende 5 kg.) og er begyndt at fælde ret
kraftigt. Jeg har givet ham en ormekur for 3 uger siden, i samarbejde med en
dyrelæge. Var til dyrelæge med ham i denne uge, for at få taget en
blodprøve. Dyrelægen mente, at de skyldes stress/løbetid, grundet at
hankatten går sammen med to damer. Den ene steriliseret, den anden med
killinger. Han ville ikke tage en blodprøve, da min hankat både spiser fint,
har normal afføring o.s.v. Der imod rådede han mig til at skifte foder, jeg
bruger lige nu Royal Canin (killing/hairskin). Hvad skal jeg gøre? - er der
andre der har erfaringer med at hunkatte kan stresse en hankat til disse
symptomer?

MVH Ulla Henriksen