HTML mail i php
Fra : Morten Winther

Dato : 10-02-02 15:59

Hej

Jeg bruger nedenstående til at lave html mails med, men er det i orden at
bruge base64 i stedet for quoted-printable. Jeg ved godt det fylder lidt
mere, men base64 er jo indbygget i php, så det er jo dejlig nemt.

Er der nogen populære mail-clients der ikke kan læse base64 ?

Er det i øvrigt rigtigt at jeg bruger '\n' til at adskille de forskellige
linier i headeren?

/ morten

$mailsubject = 'Kan du se denne?';
$boundary = uniqid("HTMLmail");
$mailheaders = "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\n" .
$mailheaders .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n";
$mailheaders .= "MIME-Version: 1.0\n";
$mailheaders .= "From: www.test.dk <test@test.dk>\n";
$mailheaders .= "Reply-To: test@test.dk\n";
$mailheaders .= "X-Priority: 1\n";
$mailheaders .= "X-Mailer: Mail Function by Morten Winther\n";
$mailheaders .= "X-Copyright: MW Interactive - www.mwi.dk";
$msg .= chunk_split(base64_encode($html));
mail('test@test.dk', $mailsubject, $msg, $mailheaders) or die("Kunne ikke
sende mail");

Fra : Jonas Delfs

Dato : 10-02-02 16:05

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er det i øvrigt rigtigt at jeg bruger '\n' til at adskille de forskellige
> linier i headeren?

Ja, det er korrekt at du bruger \n - men om det er korrekt at bruge \n er et
andet spørgsmål. :))
Fra php.net/mail: "Note: You must use \r\n to seperate headers, although
some Unix mail transfer agents may work with just a single newline (\n)."
Men læs og kommentarerne: "I tried to put "\r\n" at the end of each header
line and Netscape
4.7 didn't work properly. I changed to "\n" and it worked well.
So, I tried it on Outlook Express 5.5 and Eudora 5.1 and it worked too
with "\n" only."

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-02-02 16:19

Jonas Delfs skrev:

> [...]
> end of each header line and Netscape
> 4.7 didn't work properly. I changed to "\n" and it worked well.

Jeg har haft det præcis samme problem gentagne gange med Linux og
Postfix. Det, man gør gøre, er følgende:

$br = (stristr(PHP_OS, "win")) ? "\r\n" : "\n";

$headers = "Content-Type: text/plain;$br\tcharset=\"iso-8859-1\"";

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/