Hvorfor har Chemical Brothers lavet en san~
Fra : Jonas

Dato : 10-02-02 15:03

Jeg købte Chemical Brothers CD "Come With Us" for et par dage siden. Den
er ganske udemærket, omend den ikke er fornyende på nogen måde.
(Surrender er f.eks. klart bedre efter min mening.)
Track nr. 8 er et af de bedre ("gang i den" og udvikler sig ret godt) og
hedder "Denmark".

Jeg håber der er nogen som kan fortælle mig hvorfor de har valgt at
kalde det Denmark.

Mvh. Jonas

Fra : Jacob

Dato : 10-02-02 15:15

"Jonas" <JOG@uradio.ku.DanmarK> skrev i en meddelelse
> Jeg håber der er nogen som kan fortælle mig hvorfor de har valgt at
> kalde det Denmark.
>
> Mvh. Jonas

Svaret finder du i det nye Gaffa, eller på Gaffas hjemmeside. www.g.dk

---Jacob---

Fra : _dentro_

Dato : 10-02-02 16:10

"Jacob" <oxygen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Svaret finder du i det nye Gaffa, eller på Gaffas hjemmeside.
www.g.dk

Jeg har kigget på hjemmesiden men kunne ikke finde svaret. Du kunne
ikke bare fortælle os det?

_dentro_

Fra : Jacob

Dato : 10-02-02 16:29

> www.g.dk
>
> Jeg har kigget på hjemmesiden men kunne ikke finde svaret. Du kunne
> ikke bare fortælle os det?
>
> _dentro_

De svarer bare at der egentlig ikke er nogen grund til at sangen hedder
Denmark...det var bare et ord der faldt dem ind da nummeret var færdigt. Men
de siger for sjov at det er for at irritere svenskerne!

---Jacob---

Fra : Niels Overgård

Dato : 10-02-02 16:39

> Jeg håber der er nogen som kan fortælle mig hvorfor de har valgt at
> kalde det Denmark.

-det var for at gøre svenskerne misundelige

mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Rhythm

Dato : 11-02-02 14:53

"Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> -det var for at gøre svenskerne misundelige
>
> mvh. Niels O`-_-´O

Der findes også et band fra London der hedder Copenhagen
Mon at det er af samme grund ?

Mvh
Rhythm
Nå jo linken , den er lidt svær at hitte: www.copenhagen-uk.co.uk/

Fra : Invisible Man

Dato : 10-02-02 17:09

"Jonas" <JOG@uradio.ku.DanmarK> wrote :
> (Surrender er f.eks. klart bedre efter min mening.)

> Mvh. Jonas

Ah, det ved jeg nu ikke... Surrender var for trance-inspireret... CWU er mere
bombastisk lige som de gode gamle albums var, da bigbeat stadig var i live i
bedste velgående...!!

---i.m.

Fra : Jonas

Dato : 10-02-02 17:27

Invisible Man wrote:

> [...]
> bombastisk lige som de gode gamle albums var, da bigbeat stadig var i live i

Det har du sådan set ret i. Det er nok derfor jeg synes bedre om Surrender.

Især er det dog de hip hop-agtige elementer som jeg ikke er så begejstret for.

Desuden synes jeg ikke Come With Us er så helstøbt som Exit Planet Dust, Dig your
own hole og Surrender. Men det kommer måske når jeg har hørt den mere end ti
gange.

Mvh. Jonas

Fra : Jonas

Dato : 10-02-02 17:21

Jamen tak skal I ha' det var hurtigt svaret.

For at gøre svenskerne misundlige lyder dog temmelig tamt og umotiveret.
Hvis jeg lavede et nummer der hed Wales tror jeg ikke irerne, englænderne
osv. ville blive misundlige. Og hvorfor skulle kemikaliebrødrene være
interesserede i at gøre svenskerne misundlige?
Men det er da pænt af dem at opkalde et nummer efter vores lille land.

Mvh. Jonas

Fra : Invisible Man

Dato : 11-02-02 01:39

> [...]
> interesserede i at gøre svenskerne misundlige?
> Men det er da pænt af dem at opkalde et nummer efter vores lille land.

Det var ment som en joke at gøre Sverige misundelige... de skrev, som før
nævnt i denne tråd, at de kaldte nummeret for Denmark fordi de bare lød
rigtigt. Og da de spillede det for en af deres venner, der heller ikke kunne
forstå titlen, opdagede han pludselig at det mindede ham om klublivet her i DK
og de oplevelser han har haft med sine venner i DK... - mener jeg...

godnat og sov godt... ---i.m.