Andet multimedie
bentjuul 3670
OT. --- en smule Ot
Fra : P.C.

Dato : 10-02-02 12:36

Hi.
Jeg har forskelligt sites, og tro nu ikke, at jeg forsøger, at promovere min
hjemmeside for at få flere hits, men måske har jeg gennem tiden ,når jeg har
pralet af tusinder af hits, faktisk haft mange fler end jeg kan se på mine
tællere; jeg vil give et par eksempler, og spørge i gruppen ,om der er nogle der
kender til tællere og hvorfor f.eks jeg kan være ude for, at min tæller siger,
igår 50 idag 20 , forcast 3021.
Igår satte jeg en tæller ind på en site hvor der ikke før har været en tæller og
jeg satte den til at der nok havde været 500 hits i den tid sitet havde
existeret, hvilket nok er lavt regnet, ------- men idag da jeg så checkede
counteren, sagde den at der havde været 13 inde og da jeg så checkede videre for
at se, hvor i verden de kom fra, ------------ så var der registreret mere end 50
hits og addresser ; kan nogle give en forklaring på, hvorfor tælleren så kun
viser 13 ?
Jeg fatter det ikke, jeg kan jo ved selvsyn se at der er mange flere besøg, end
registreret som antal besøgende.
Jeg har f.eks. et site, hvor tælleren viser 56250 besøgende, -------- men når
jeg checker hvor stærkt det går ved at opdatere "last 40 visitors" , kan jeg jo
se, at hvis der på en halv time er føjet 15 nye hit addresser på og kun talt 4
med på counteren , så er der noget der ikke passer og mine 56250 hits, er så
nærmere 200 tusinde hits , selvom tælleren viser noget andet, kan jeg jo se at
der har været mange flere.
her er den link jeg satte ind med forudtalt 500;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a

Det er altså ikke for at lokke nye hits til jeg sætter disse links ind, men i
kan jo selv checke counter oplysningerne ; også på den hvor der nu er
registreret 56250 hits ;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/

Have a nice day.
P.C.

Fra : jopa

Dato : 10-02-02 13:08

After pickin´ her big nose P.C mumbled..
> Jeg fatter det ikke, jeg kan jo ved selvsyn se at der er mange flere
besøg, end
> registreret som antal besøgende.

Det har ikke møj med grafik at gøre vel ?
Men prøv en god stabil dansk counter eks: www.zipstat.dk

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : rick

Dato : 10-02-02 13:45

"P.C." <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
>kan nogle give en forklaring på, hvorfor tælleren så kun
> viser 13 ?

Der kan være meget stor forskel på, hvad tællere og statistikprogrammer
tæller på. Et hit kan sagtens være mere, end kun den html-fil, der bliver
loadet, men også alle grafikfiler, siden loader. Fx tæller WebTrends på to
måder; det aktuelle antal hits og så antal hits med både html-fil og alle
tilhørende loadede filer - det kan jo være smart at vise det "store tal"...

En anden grund kunne være, at andre linker til en underside eller en
søgemaskine linker til en underside.

....det var lige lidt ideer...
- rick...