Andet multimedie
bentjuul 3670
Video capture - striber i billedet ved bev~
Fra : urban

Dato : 10-02-02 02:15

Hej

Når jeg grapper fra mit DVCam til mit DVRaptor kort, ser billederne
således ud, når jeg afspiller avi-filerne i Windows Media player:
http://www.it-c.dk/~jth/kamera_problem.jpg

Video-data overføres via firewire, og grapperprogrammet er det der
fulgte med grapper-kortet.

Jeg har en fornemmelse af, at det er noget med et a-field og et b-field,
som egentlig burde interlaces, men istedet bliver vist på skift. Men der
er ikke rigtig noget i grapper-interfacet, der gør, at jeg kan ændre på
de fields.

Skal det firewire overførte videoer se således ud, og der det så først i
den senere behandlige, at de bliver pæne?
Og kan det være rigtigt, at lyden på de film man grapper generelt er
lav, f.eks. i forhold til system lyde og musikfiler?

Mvh
Urban

http://www.kandu.dk/

Fra : rick

Dato : 22-02-02 22:40

"urban" <urban.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Når jeg grapper fra mit DVCam til mit DVRaptor kort, ser billederne
> således ud, når jeg afspiller avi-filerne i Windows Media player:
> http://www.it-c.dk/~jth/kamera_problem.jpg

Hej,
Jeg har gået og fulgt med i indslaget og håbet på, at der var nogen, der
ville svare, for jeg har nemlig selv det samme problem.

Det eneste jeg har fundet ud af til nu er, at jeg har fundet følgende side,
som forklarer grunden: http://www.inwards.com/~dbb/interlace_myths.html og
http://toolbox.sgi.com/TasteOfDT/documents/video/lurker/fields/fields.html

Og at Programmet Virtual Dub har et indbygget filter til at kompensere for
det. Jeg har dog indtil nu ikke haft så meget succes med at få det til at
virke.

> Og kan det være rigtigt, at lyden på de film man grapper generelt er
> lav, f.eks. i forhold til system lyde og musikfiler?

Det kommer nok at på dine lydindstillinger. Måske kan du indstille aux, line
in, rec og hvad du nu ellers alt måtte hedde i windows lydpanel noget
højere...

- Håber, det kunne hjælpe dig en lille smule videre.

Hilsen rick...