Fra : Lars Andersen

Dato : 23-01-01 18:11

Jeg vil stadivæk fastholde hvad jeg skrev.
(uden det skal misforstås, så arbejder jeg hos en af de fire mobiloperatører
her i DK)

Nej den sender ingen besked til nettet, så længe telefonen ikke er i
samtale
(busy mode)

Kun hvis der kommer en location update. Og teleselskaberne har individulle
tidsintervaller for disse.

> Dette
ud
> til

Nej. Hvis telefonen slukkes sender den besked til nettet om at den nu
slukkes.

Der findes overvågnings applikationer som kan "snyde" telefonen til at den
sender er kort øjeblik. Og derved er dens position afsløret, selvom at man
ikke har en samtale kørende.

Men dette er IKKE en standard feature i GSM nettet.

Ps. Hvis du f.eks har en Nokia telefon og Netmonitor, så prøv at se om
telefonen sender når du bevæger dig rundt i landet (og ikke snakker).
Du vil derved opdage at den ikke sender når du skifter celle.

Med venlig hilsen

Lars Andersen
E-mail: larsa@image.dk

Fra : SoulMate

Dato : 03-02-01 15:11

"Lars Andersen" <larsa@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

kan da ofte høre min "snakke med nettet" (går i min højtalere) når den
bare ligger og keder sig...

- den går på TeleDK net

[SNIP]

> [...]
at man
> ikke har en samtale kørende.
>
> Men dette er IKKE en standard feature i GSM nettet.

Nogen der ved om TeleDK bruger den slags ?