Se film på TV
Fra : bah

Dato : 09-02-02 19:40

Hej! Jeg har et asus kort med video udgang(både SVHS og VHS). Jeg har købt
en S.VHS kabel for at forbinde computeren til TV. Det er primært divx film,
jeg gerne vil se på fjernsynet. Men det fungerer ikke. Der er kun lyd, jeg
har ingen billede på TV [Fjernsynet har S.VHS function; Computeren har ikke
DVD]
Jeg ved ikke hvad skyldes dette?. Jeg kan afspille filmene med "Playa "eller
"windows medier player" på min computer. Men det kan ikke ses på TV'en. Skal
jeg have nogen specielle programmer for at afspille det på TV'en? Nogen der
har en ide hvad der er problemet?

Mvh/Emil

Fra : Thomas

Dato : 09-02-02 20:29

"bah" <hanapo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Skal
> jeg have nogen specielle programmer for at afspille det på TV'en? Nogen

Hvis der ikke er noget billede overhovedet, kan det være fordi du ikke har
fortalt grafikkortet, at det skal sende noget signal ud af S-VHS udgangen.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : bah

Dato : 09-02-02 21:39

> [...]
> fortalt grafikkortet, at det skal sende noget signal ud af S-VHS udgangen.

Hej! hvordan kan jeg gøre det?

Mvh/Emil

Fra : Thomas

Dato : 09-02-02 23:00

udgangen.

Det skal du højst sandsynligt i indstillinger på dit grafikkort. På mit
højreklikker jeg på skrivebordet og vælger egenskaber (i Win98) og finder
det sted, hvor man kan indstille opløsningen på skærmen. Her kan du klikke
på en knap der hedder avanceret. Det er derinde jeg fortæller at den skal
sende signal til TV. Det er nok her du skal lede.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-02-02 15:04

"Thomas" <flash@it.dk> wrote in message
> [...]
> på en knap der hedder avanceret. Det er derinde jeg fortæller at den skal
> sende signal til TV. Det er nok her du skal lede.

Du kan også downloade TvTool, der har mange flere indstillinger... Det burde
også kunne klare opgaven, men hvis det skal fungere i mere end 10 minutter,
bliver du nødt til at registrere...

Jacob

Fra : Freeloader

Dato : 11-02-02 15:40

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message
> [...]
burde
> også kunne klare opgaven, men hvis det skal fungere i mere end 10

Ellers kan han bare downloade TV Control Center, som er gratis, og
forefindes på samme side (www.tvtool.de) Det virker med chrontel chippen der
sidder i asus kortene