Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF3 TI 200 med problemer.
Fra : Colzen

Dato : 09-02-02 19:27

Hej i gruppen.

Jeg har tidligere spurgt her i gruppen og fået mange svar, desværre var de
mange gode ideér der kom ikke noget der virkede for mig. Mit problem er at
jeg i UT ikke kan køre OpenGL og hvis jeg kører Direct3D kan den kun køre i
et vindue. Jeg bruger de eneste drivere jeg har kunnet finde de også virker
med 2D grafikken (21.85 som fulgte med ved køb). Et andet spil "Insane
Racing" kan slet ikke finde noget 3D kort, men RTCW kører perfekt, så jeg
fatter ingenting. Mit spørgsmål er så hvis jeg sætter mit gamle voodoo2 på
samtidig bliver problemerne så løst eller fxxxxxx det hele bare op så.
Jeg skulle gerne "køre" perfekt på onsdag da den står på netværks spilleri
fra onsdag til lørdag.

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Mvh
Colzen

Fra : Colzen

Dato : 09-02-02 19:33

Jeg har lige prøvet at installere 3D mark 2001, den døde under
installationen da den heller ikke kunne finde noget Direct3D kort.
Btw jeg kører win2k.

Colzen

Fra : Sven

Dato : 10-02-02 00:00

Dit problem er næsten helt sikkert, at du ikke har fået afinstalleret voodoo
driverne godt nok. Det kan også være meget drillesygt. Voodoo's OpenGL er
ikke magen til en "standard"OpenGL som bl.a. Nvidia bruger, derfor kan du
godt køre spil som benytter OpenGL (f.eks. Quake 3 og RTCW), men du kan ikke
køre spil / benchmark baseret på DirectX. Grunden til, at directx virker i
et vindue er, at dette understøtter voodoo2 ikke, og derofr har
Nvidia-kortet "fået lov til" at køre denne specifikke directx opgave.
Du skal uninstalle ALT til voodoo, hvilket er særligt svært da du har et
voodoo 2. Når du mener at have fjernet alt (gennemsøgt regdatabasen osv), så
uninstall dit grafikkort helt. Du skal installere grafikkortet som et
"standard PCI-kort". Genstart igen, og nu kan du få lov at fjerne alle de
filer der blev benyttet af dit tidligere grafikkort, samt af voodoo-kortet.
Genstart når det er klaret. Nu kan du så installere drivere til dit
Nvidiakort (du skriver ikke noget om, hvad det er for et), og efter
genstart, så prøv Unreal i fuldskærmsmode.

Voodoo 2 kortet er en skiderik at slippe af med, da driverne til dette kort
er beregnet til at overskrive alle andre directX drivere, da det jo skulle
kunne køre, selvom der sad et directx-kort i maskinen i forvejen.

Sven

Fra : Colzen

Dato : 10-02-02 13:37

Jeg har lige formateret hele lortet og installeret forfra, desværre uden
nogen forbedring. Så hvis der sidder en med en anden idé så er jeg meget
åben over for forslag.

Colzen

Fra : Colzen

Dato : 10-02-02 19:34

Nu virker det. Jeg prøvede med nogle forskellige drivere og da jeg kom til
23.12 virkede det
Den vil stadig ikke køre OpenGL, men kører perfect i Direct3D. 3Dmark 2001
giver mig en Score på 5973 i en opløsning på 1024x768, 32 bit farver. Er det
godt?
Mange tak for hjælpen Sven.

Mvh
Colzen

Fra : ENN

Dato : 10-02-02 21:27

23.12 var måske den jeg sendte til dig? - den virkede også på mit GF3 TI200,

Jeg får 8150 i score på 3D mark 200 (P4 1,8@2,05 512 Mb PC2100 Soyo P4S GF3
Ti2100)

Fra : Colzen

Dato : 10-02-02 22:32

Det var den du sendte til mig. Men der lå åbenbart noget gammelt l... fra
mit Voodoo2.
Resten af mit system er:
AMD XP 1700+
512 mb PQI 133mhz
ECS K7S5A mobo
Creative 3D Blaster GF3 TI 200

Min processor er noget mindre end din og rammen er også langsommere, men jeg
synes din score er noget højere end min, men det skal den måske være?

Colzen

Fra : ENN

Dato : 10-02-02 23:18

Har du OCèt dit GF 3 kort ?

Mit er OC til 250/535 og kører stabilt med det - prøv det de fleste GF 3 kan
uden problemer køre mindst 250/500.