Mobilix tillader stjålne mobiltelefoner på~
Fra : Dan Andersen

Dato : 22-01-01 16:16

Jeg sidder her med en engang stjålen mobitelefon - stjålet den 9/9 - 1999 -
med et TELIA Club abb. meldt stjålet til politiet, men den blev heldigvis
fundet sammen med andre effekter fundet igen den 3/12 1999.

Fra den sidstnævnte dato og til nu har den kørt på et MAYDAY kort hos
MOBILIX uden problemer. Da der ønskes skift til TELMORE (TeleDanmark) viser
det sig, at den ikke vil logge på Nettet og ved videre undersøgelser -
isætning af et Telia Cash Kort melder telefonen: Ulovlig telefon!

Derefter kontaktes Telia og Mobilix der intet kender til sagen. Kontakt til
Politiet, der undersøger sagen og fortæller, at den pågældende telefon skam
stadig står som stjålet!

Og her er det at MOBILIX har et problem! Et MEGET stort problem:

De har tilladt en notorisk stjålen mobiltelefon at køre på deres NET!

Jeg troede ikke mine egne øren, da jeg så dette. Jeg troede i min naivitet,
at det kun var østeuropæiske og mellemøstlige landes mobiltlf. selskaber,
der tillod stjålne mobiltelefoner på deres net!

Har kontaktet MOBILIX og forsøgt at få fat i en ansvarlig for dette, men
vedkommende har ikke ringet tilbage!
Jeg tillod mig derfor at ringe igen til MOBILIX og fik da fat i en Teknisk
Chef for Hotline (?) - han ville ikke rigtig ud med, hvilken stilling han
havde eller hvilken ansvarsområde, har havde myndighed over.
Efter at have forelagt ham sagen, meddelte han "at det overhovedet ikke
kunne lade sig gøre!" Jeg måtte da konstatere, at han i det udsagn derimod
påstod, at enten Politiet eller undertegnede løj!
Situationen er blot, at jeg sidder med en "stjålen" telefon, der ved
Politiets mellemkomst snarest bliver "afmeldt" som stjålet.

MOBILIX fastholder stadigvæk, at det ikke kan lade sig gøre! De spærrer
ALLE stjålne mobiltelefoner
Dan Andersen, Boks 109, 3060 Espergærde
Tlf.: 4913 5555, Fax: 4913 3455, Mobil: 4011 4555
Hjemmeside: www.dbamott.dk
Se også flg. sider: www.detmuligt.dk - www.agenda21helsingor.dk
www.lyngbytandlaege.dk - www.zugarbaby.dk -
www.bastetogbundet.dk

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 21:20

Fra : Jakob V

Dato : 22-01-01 21:20

> Jeg tror at forbrugerkontakten burde ha' en finger med i spillet her.
> Prøv evt. også at skrive til DR's 'Rapporten', dem er alle selskaber
bange
> for :)

Ikke nogen dårlig idè faktisk. Mobilix kan prøve at gemme sagen... Hvis de
"lede" journalister fra Rapporten får fingre i nogle fra politiet der vil
sige den var stjålet...

Mobilix is gonna get fried...

Mvh. Jakob V

P.S. Jeg håber du skriver til dem...Jeg ville have det kanon med at se den
udsendelse...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-01 00:01

Jakob V skrev:

>Ikke nogen dårlig idè faktisk. Mobilix kan prøve at gemme sagen... Hvis de
>"lede" journalister fra Rapporten ...

Så bliver sagen da ikke taget alvorligt.

"Boomerang" er p.t. det mindst useriøse forbrugerprogram. Holder
de forresten pause?

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-01-01 00:07

Bertel Lund Hansen skrev:

>"Boomerang" er p.t. det mindst useriøse forbrugerprogram.

Du mener ikke _mest_ seriøse?

>Holder de forresten pause?

Det tror jeg, jeg har ikke set det på programoversigten et stykke tid.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-01 00:34

Lasse Hedegaard skrev:

>Du mener ikke _mest_ seriøse?

Nej.

Dels er det et spil på en her til lands udgivet avis'
reklameslogan, dels lover man mindre ved den formulering.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-01-01 01:29

Bertel Lund Hansen skrev:

>Dels er det et spil på en her til lands udgivet avis'

Hvilken?

>reklameslogan, dels lover man mindre ved den formulering.

Jeg tror jeg skal i seng, jeg forstår slet ikke hvad du mener :)

Du svarede Boomering, når der blev skrevet Rapporten?
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-01 10:29

Lasse Hedegaard skrev:

>Hvilken?

Information er ifølge den selv "Landets mindst ringe avis".

>Jeg tror jeg skal i seng, jeg forstår slet ikke hvad du mener :)

Hvis jeg siger at min bager er bedre end alle andre, har jeg sagt
at han er god.

Hvis jeg siger at han er mindre ringe end de andre, har jeg sagt
at han har bedre brød end de andre, men det kan godt være at
brødet er dårligt.

>Du svarede Boomering, når der blev skrevet Rapporten?

"Rapporten" er ikke seriøs. Derfor anbefaler jeg "Boomerang".

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-01-01 12:05

Bertel Lund Hansen skrev:

>Information er ifølge den selv "Landets mindst ringe avis".

OK, det har jeg ikke hørt før.

> [...]
>
>Hvis jeg siger at han er mindre ringe end de andre, har jeg sagt
>at han har bedre brød end de andre, men det kan godt være at

Ahh, jeg havde ikke lige set det lille "u" foran seriøse :) Jeg
_sagde_ jo det var sendt... fattede ikke en brik...

>"Rapporten" er ikke seriøs. Derfor anbefaler jeg "Boomerang".

Yup, det var også det jeg ikke kunne forstå. Jeg åbner mine øjne næste
gang jeg skal svare ;)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-01-01 07:43

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg siger at min bager er bedre end alle andre, har jeg sagt
> at han er god.

Det ka diskuteres. Jeg er i hvert fald ikke enig.

Jeg render selv rundt og siger at Windows er det bedste styresystem for de
fleste. Men jeg synes absolut ikke Windows er et godt styresystem!

FUT: dk.kultur.sprog (sorry, jeg læser den ikke for tiden)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dan Andersen

Dato : 22-01-01 22:31

Jeg kan oplyse at jeg har kontaktet:
Telestyrelsen, der var interesseret i sagen
Ekstrabladet, der ikke rigtig kunne se , at det var noget til at lave en sag
omkring - ville dog tage det op på et redaktionsmøde.
Erhvervsbladet - der var meget interesseret
Forbrugerstyrelsen, som ikke har reageret endnu
Ideen med RAPPORTEN er god!

www.zugarbaby.dk -

Fra : Booggyman

Dato : 22-01-01 23:04

hvis du har mod på det, så gå videre, du har en rigtig god/interesant sag
her , desuden kan jeg ikke fordrage Mobilix , så det ville være en ren
fornøjelse at se dem vride og vende sig i Rapporten

--
fjern tal fra email så skulle den virke

www.zugarbaby.dk -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-01 00:01

Booggyman skrev:

>her , desuden kan jeg ikke fordrage Mobilix ...

Og jeg kan ikke fordrage overflødige citater.

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-01-01 00:23

Jeg vil blot oplyse om, at jeg ikke er ude efter noget firmas hoved. Blot
påpege en alvorlig fejl i deres ellers ofte udråbte sikkerhed mht. stjålne
mobiltelefoner. Når så firmaet overhovedet ikke vil anerkende, at de har et
problem, så er det, at jeg går så langt mht. publiceringen.
Rent ud sagt: De er i dette tilfælde selv ude om det!

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-01-01 08:03

> [...]
> problem, så er det, at jeg går så langt mht. publiceringen.
> Rent ud sagt: De er i dette tilfælde selv ude om det!

Vil du ikke nok lade være, for så lukker de bare min.......

\MK

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-01-01 09:56

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> [...]
> med et TELIA Club abb. meldt stjålet til politiet, men den blev heldigvis
> fundet sammen med andre effekter fundet igen den 3/12 1999.

Snip snap en masse og mobilx.

Det er jo noget vrøvl du skriver, mobilix aner jo ikke den er stjålen du
skriver du har meldt det til politiet, de har ikke adgang til EMEI spærring,
det skal du selv sørge for i samarbejde med dit mobilselvskab, der også kan
ophæve den igen mod behøring dokumentation. Har du gjort dette eller bare
skudt mobilix på forhånd

P.s. arbejder ikke for mobilix, men har tit haft politiet i røret i lign
sager..

Hygge

Flemming

Fra : Fischer

Dato : 23-01-01 09:54

> [...]
kan
> ophæve den igen mod behøring dokumentation. Har du gjort dette eller bare

Undskyld, men er det ikke dig der vrøvler?

Oplysningerne om stjålne telefoner (IMEI) ligger i et centralt register.
Denne telefon bliver jo åbenbart nægtet adgang til både Telia's og Telmore's
(TDM) net, så det virker da logisk, at det er Mobilix der har sovet i timen.

(F)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-01-01 10:29

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Telmore's
> (TDM) net, så det virker da logisk, at det er Mobilix der har sovet i

Nej den har en simlock derfor vil den ikke skifte, ikke fordi den er spærret
i EMEI systemet.

Hygge

Flemming

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 23-01-01 10:41

> Nej den har en simlock derfor vil den ikke skifte, ikke fordi den er
spærret
> i EMEI systemet.

Prøv at læs det oprindelige indlæg EN gang til.

Manden har jo prøvet at sætte et Telia-kort i sin mobil (købt ved Telia), og
den melder at telefonen er ulovlig. Desuden tror jeg godt du kan formode at
han er klar over simm-låsen skal være fjernet før han prøver med andre kort.

/Jørgen Hansen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-01-01 10:46

"Jørgen Hansen" <j.f.hansen@forum.dk> wrote in message

> [...]
at
> han er klar over simm-låsen skal være fjernet før han prøver med andre

Jeg kan nu ikke se at den er købt hos telia? Men kan godt se han skriver at
den tidligere har kørt på et ældre sim kort hos telia.

Hygge

Flemming

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 23-01-01 11:18

> Jeg kan nu ikke se at den er købt hos telia? Men kan godt se han skriver
at
> den tidligere har kørt på et ældre sim kort hos telia.

Jeg må indrømme (efter at have læst det oprindelige indlæg endnu en gang) at
jeg nu også er grundigt forvirret.

Så måske kunne vi få trådens ophavsmand til at specificere:

- Hos hvilket selskab er telefonen købt?
- Hvilket abonnement kørte den med da den blev stjålet, og hvilket selskab
blev den meldt stjålet til.
- Er simm-låsen fjernet?

/Jørgen Hansen

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-01-01 19:40

Tlf. er købt hos TELIA med et Club abb.
Blev meldt sjålet til Politiet og til Telia
SIMLOCK er blevet fjernet!
--------------------
Det her handler slet ikke om SIMLOCK eller ej!
Det handler om, at MOBILIX ikke spærrer efter de internationale aftaler, som
de har indgået.
Jeg taler overhovedet ikke om SIM kortet, som er abb. kort - det bliver
spærret ved en opringning fra abb. side
Selve telefonens ID, der er lig IMEI koden (denne kode sendes krypteret,
hvergang tlf. anvendes (Det var den Thorsen "røg" på) fortæller hvilken tlf.
der benyttes.)
Spærringen sker ved Politiets foranledning via EPS kontoret i København og
registreres centralt i Irland. Her bliver alle stjålne mobiltelefoner
blacklistet. De telefonselskaber, der har skrevet under på den fælles
aftale, blacklister derfor telefonen. Det er således også kun Politiet, der
kan afmelde telefonen som værende kommet tilveje igen og som jeg nu har
gjort det.

Med venlig hilsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-01-01 15:21

> [...]
der
> kan afmelde telefonen som værende kommet tilveje igen og som jeg nu har

Okai noget er rodden, men du kan nu altså sagtens selv melde din telefon
stjålet og få den imei spærret bare ved et ring til din operatør og ikke
politiet, der faktisk "normalt" ikke gør dette per automatik. Men det skal
siges at det gør teleselvslaberne heller ikke, man skal som regel sige det
til dem at man også vil have en emei spærre.

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-01-01 13:29

Det er kun Politiet, der kan bede Irlandskontoret om at spærre en telefon -
ligesom det kun er Politiet, der kan anmode om at få spærringen ophævet.
Og til andre tråde:
Bager eller ikke bager. Jeg taler overhovedet ikke om hvilket selskab der er
god eller dårlig!!!! Jeg taler blot om, at MOBILIX har et alvorligt problem,
som de negligerer!
www.tandlaegelyngby.dk -
www.cafezugarbaby.dk -
www.bastetogbundet.dk

Fra : Cypher00

Dato : 25-01-01 01:01

Jeg ville bare sige at jeg har hafte en telefon som jeg glemte at melde fundet den
virkede fint på teledk....jeg har normalt mobilix men da \"røverene\" havde smidt
mit simkort væk skulle jeg vente 2 uger på et nyt i mellem tiden havde jeg teledk
taletid.....han normalt mobilix modus... der var ingen problemer så jeg ved ik helt
om det holde stik!

jeg fandt først ud af at telefonen stadig var meldt stjålet da politiet fandt den på
mig....røvtur!