Komposiv på Blærbar??
Fra : Glenn [Odense]

Dato : 09-02-02 12:15

Hej NG

Jeg har et G-400 dual grafik-kort hvor der følger en vga <-> komposiv
ledning med til port 2.
Og så har jeg fået den idé, om jeg kan bruge den ledning til min bærbar, der
har en CTR-ud?
Jeg håber i ved hvad jeg mener. Bærbar'en er en "IBM Thinkpad 600"

Mvh. GLenn

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-02-02 12:42

Glenn [Odense] wrote:

> [...]
> har en CTR-ud?
> Jeg håber i ved hvad jeg mener. Bærbar'en er en "IBM Thinkpad 600"

Det vil ikke virke, den ledning du har fører blot et par af benene fra
VGA stikket ud i et video stik. Hvis det grafik du slutter den til ikke
sender de ekstra signaler, altså composite ud, så giver det ingen mening.

Det du skal bruge er en boks som konvertere VGA til composite, altså
noget elektronik og ikke bare et kabel.

Mvh

Bruno

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 10-02-02 12:30

> [...]
> sender de ekstra signaler, altså composite ud, så giver det ingen mening.
>
> Det du skal bruge er en boks som konvertere VGA til composite, altså

Det var dog trist, jeg havde ellers lige drømt om et DVD-drev i den bærbar,
og så slæbe den med hvis der skulle ses film hos en af gutterne.

Vi må være lidt bagud her i DK, i julen havde jeg besøg af en kammerat fra
Chicago,
han havde sin bærbar med og en stribe film vi skulle se. Han undrede sig
over at jeg
ikke havde USB i mit TV, så vi bare kunne koble den på der.................
det måtte jeg så også undre mig over, og samtidig fortælle at det havde jeg
aldrig hørt om,
men jeg kan godt se idéen.

Glenn