Lotte Brændegaards FT
Fra : Brian Petersen

Dato : 09-02-02 11:23

brian56@telia.com
http://fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis Presley)
http://w1.454.telia.com/~u45408406/index.htm (Holbæk Amt)

Kære Slægtforskere!

Hvis det ikke allerede er kendt, så er det altså mig, der er den skyldige.

Jeg har startet en hjemmeside, hvor jeg har forsøgt at få samlet alle
folketællinger fra Holbæk amt på et og samme sted for at alle andre
slægtforskere lettere skulle få adgang til disse.

Jeg fik brev fra Lotte den 6/2-2002, hvor hun bad mig om at fjerne hendes FT
fra min hjemmeside. Jeg har ikke haft mulighed for at hverken læse indlæg
eller fjerne hendes FT før end idag den 9/2.

Det er kedeligt, Lotte, at du fjerner dine FT fra din hjemmeside. Jeg har
selv haft glæde af dem og ser helst, at du lægger dem ud igen.

Jeg har læst de fleste indlæg om sagen og det smerter at blive kaldt både
det ene og det andet af andre slægtforskere, som man forsøger at hjælpe. Jeg
er selv FT-indtaster med over 40.000 personer, så jeg er absolut ingen
nybegynder. Hver gang jeg har indsendt en FT får jeg et brev, hvor der står,
at min FT er frit tilgængelig for ikke-kommerciel anvendelse. Det har jeg
tolket som at alle og enhver kan benytte den, så længe de ikke tjener penge
på det. Jeg er ked af, at jeg ikke fik kontaktet Lotte inden jeg "snuppede"
hendes FT. Havde jeg vidst, hvad jeg ved idag, så var det aldrig sket.

Med håb om at Lotte stiller sine FT til rådighed igen, vil jeg afslutte
dette lille brev.

Venlig hilsen
Brian

Fra : Bo

Dato : 09-02-02 13:53

Dine FT'er fra Holbæk er jo en værdifuld kilde, især fordi det giver
mulighed for søgning i mange sogne og år når filerne først er hentet ned.
Jeg har samlet feks Merløse hvor jeg har aner. Det er spændende at følge
familien i de forskellige årgange af FT'erne.
Lad os håbe Lotte og andre fortsat vil være med.

Bo

www.boekelund.dk

Fra : Show The Andersens

Dato : 09-02-02 18:36

Hej Brian!

Uden at tage stilling til om det var ok eller ej at lægge Lottes FTer på din
side vil jeg gerne sige:

Det er meget meget flot og modigt at du står frem og siger at det er dig det
handler om. Stor ros for det!!!!

Annette

Fra : Kai & Annelise Chris~

Dato : 10-02-02 15:10

Mojn Brian.

Det var flot gjort at fortælle, at det var dig der var den formastelige.
Jeg håber, at du og Lotte finder ud af det - for ærlig talt troede jeg, at
det var en mindre "seriøs" der havde "hugget" Lottes indtastninger.

Til dig vil jeg sige, at jeg synes du gør et utroligt stort arbejde til gavn
for mange af os og jeg besøger flittigt dine sider, da jeg har aner i "dit"
område.

Lad os ikke håbe, at misforståelser standser jer begge i det uegennyttige
fritidsjob som I begge er smaddergode til.

Med venlig hilsen
"din sønderjyske veninde"
annelise