Min harddisk driller min skærm !!
Fra : Tor

Dato : 08-02-02 23:43

Hej Gruppe.
Min harddisk får min skærm til at pulsere.
Hvis jeg tager strømmen fra HD'en og booter fra diskette, så står billedet
klokkeklart.
Hvad skal jeg gøre?
Kan man på en eller anden måde skærme harddisken?

Alle forslag modtages med kyshånd.

Mvh. Tor Valen

Fra : TJ

Dato : 09-02-02 09:52

> Hvis jeg tager strømmen fra HD'en og booter fra diskette, så står billedet
> klokkeklart.
et vildskud, svag strømforsyning
(ingen HD --> mindre strømforbrug)
lidt søgt, men jeg har ikke andre bud.
held og lykke
mvh Thomas

Fra : Tor

Dato : 09-02-02 09:49

Hej Thomas
Min HD virker ellers upåklageligt.
Nu har jeg prøvet at sætte en lånt HD i PC'en og så er der ingen problemer.
..
Alt er roligt, så den med strømmen holder ikke
Så kunne man sige at jeg bare skulle udskifte HD'en; men hvem smider en
ellers OK 30GB disk ud sådan uden videre.

Mvh. Tor.

Fra : TJ

Dato : 09-02-02 15:02

> Alt er roligt, så den med strømmen holder ikke
> Så kunne man sige at jeg bare skulle udskifte HD'en; men hvem smider en
Ok, jeg kunne godt selv høre, at min ide var lidt tynd, men jeg havde ikke
noget andet bud.
Har selv haft nogen underlige oplevelser pga en træt strømforsyning, så
derfor mit bud.
mvh Thomas

Fra : Jens jensen

Dato : 09-02-02 10:37

"Tor" <torval@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min harddisk får min skærm til at pulsere.

hvis du har et vindue i din computer er den ikke mere skærmet eller EMC. så
prøv med en helt side eller skærmen på den anden side af PC'en.

med hensyn til skærming af HD så kunne du prøve en støj dæmper evt fra
noisecontrol. Jeg ved ikke om det virker men det er berde en en ny HD, du
skal nok vælge en med et metal cover.

håber det hjælper

--
MVH Jens Jensen

Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!
Dark Helmet: I knew it, I'm surrounded by assholes
Dark Helmet: Keep firing assholes!!

Fra filmen SpaceBalls.

May the Swartz be with you.

Jens Jensen.

Remove __NOSPAM__ i email.

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-02-02 16:40

> [...]
> klokkeklart.
> Hvad skal jeg gøre?
> Kan man på en eller anden måde skærme harddisken?

Forslag til afskærmning (bare et forsøg):
Prøv at sætte en bageplade (ja, fra ovnen!) mellem HD og skærm
(Jern skærmer meget godt for magnetfelter)

Forslag til PSU:
Prøv at føde HD fra en løs ekstern PSU (gerne en gammel AT-model)

Og ja, en 'svag' PSU med en stor, varierende forbruger (HD?) kan
sagtens lave forstyrrelser på en anden storforbruger (GPU)

Hvilke skærmkort er monteret?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : @ndersson

Dato : 10-02-02 22:37

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og ja, en 'svag' PSU med en stor, varierende forbruger (HD?) kan
> sagtens lave forstyrrelser på en anden storforbruger (GPU)

Hej
Jeg savner lidt en tilbage melding... Hvad er strømforbruget på din og den
lånte HD??

Andy