Andet multimedie
bentjuul 3670
målene holder ikke i quark ???
Fra : Jakob H K

Dato : 08-02-02 18:51

Jeg har prøvet at lave noget i quark til mac, men har det problem at
dokumentet har en anden størrelse når det printes ud, en den jeg har
angivet til dokumentet. Hvordan kan det være?

Dokumentet blev lavet på en mac og printet på en hp1220c inkjet printer.

Hygge

Jakob

Fra : DtPeter

Dato : 08-02-02 19:22

Hmm - det mest oplagte ville være en anden forstørrelsesfaktor end 100 ...
(men det har du nok tjekket ...)

Peter

Fra : Jakob H K

Dato : 09-02-02 14:44

DtPeter <Peter@larsengrafisk.dk> wrote:

> Hmm - det mest oplagte ville være en anden forstørrelsesfaktor end 100 ...
> (men det har du nok tjekket ...)

yeps , skal der være tale om en postscript printer før målene holder
?

Jakob H K

Fra : Thomas

Dato : 09-02-02 15:25

"Jakob H K" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> DtPeter <Peter@larsengrafisk.dk> wrote:
> yeps , skal der være tale om en postscript printer før målene holder

Jeg bruger ikke Quark ret meget efter InDesign er kommet, men det kan meget
vel tænkes at den har det bedst med en postscript printer. Kan du eksportere
det til pdf format, så kan du jo printe fra Acrobat readeren. Det kan være
det kan løse dit problem.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jakob H K

Dato : 10-02-02 12:49

Thomas <flash@it.dk> wrote:

> l pdf format, så kan du jo printe fra Acrobat readeren. Det kan være
> det kan løse dit problem.

jeg har prøvet at gemme som eps, og derefter konvertere via distiller,
men der blev det hele meget stort istedet for . Jeg har ikke lige
kunne overskue hvor det går galt..

Hygge

Jakob

Fra : Jørgen Angel

Dato : 10-02-02 11:45

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> skal der være tale om en postscript printer før målene holder

ja - og så holder de alligevel ikke altid 100%.

Fra : Jakob H K

Dato : 10-02-02 12:49

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> ja - og så holder de alligevel ikke altid 100%.

Frustrerende

Hygge

Jakob

Fra : Jørgen Angel

Dato : 12-02-02 09:36

Jørgen Angel <angel@inet.uni2.dk> wrote:

> ja - og så holder de alligevel ikke altid 100%.

En der hedder Peter skrev til mig direkte at han aldrig havde oplevet,
at målene ikke passer.

Jeg mener ikke at målene ikke passer når man får kørt film ud - kun på
printer. Det er i småtingsafdelingen, det var derfor jeg skrev, at det
ikke passede 100%.
Når jeg tegner en firkant på 190 x 190 mm holder de 190 på bredden men
højden er ca. 189,5 mm. så vi taler om en afvigelse på 0,2%. Men målfast
er det ikke. Og det er PS-printerens skyld - ikke Quarks. Men hvis man
printer på en ikke-PostScript printer kan det gå helt galt.
Jørgen