vægten på en kat?
Fra : Marianne Jensen

Dato : 07-02-02 20:36

Hej allesammen.......

Jeg er ny i gruppen, og har da læst lidt ind imellem,der har været meget
negativt, men dejligt at det bliver mere positivt.
Jeg har et spørgsmål som jeg egentlig nok regner med er svært at svare
på.............men prøver alligevel.
Min killing på snart 6 mdr........er der nogen "grænse" for vægten på den
lille størrelse? bare sådan ca.!!!

Er også i tvivl med ormekur. Da jeg fik den havde den kun fået gennem
modermælken, den fik så orm og er blevet behandlet med pasta, det har jeg nu
gjort 2 gange, men iflg papirene siger de hver 2. uge og ellers hver 3 mdr.
En har fortalt at en gang er nok, men hvad skal jeg så gøre?

Hilsen Marianne

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-02-02 21:59

Hvis du er i tvivl om din kat har orm skal du til dyrlæge da ormemidler er
receptbelagt. Jeg vil foreslå at du bruger Panacur piller.

Det er helt umuligt at sige noget om vægt, men virker katten frisk og
legesyg og kan du let mærke ribbenene uder "at stikke" dig på dem skulle
katten være normalvægtig. Ellers kan du lade dyrlægen bedømme det når du
skal have ormekur.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 07-02-02 23:39

Hej Marianne
Dejligt at du alligevel trods alt spørger her i NG og at ingen har skræmt
dig væk.
Det med vægten kan variere fra race til race, fra køn til køn og om katten
er fertil eller ej.
Men med ormekur er det bedste at give katten ved 12 ugers alderen 1 tablet
mod orm. Drontal er den mest bredspektret tablet.
Men snak med din dyrlæge hvad han syntes.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust