Skanner - USB eller SCSI
Fra : Per Kühlwein

Dato : 07-02-02 20:44

Hej i gruppen!

Jeg går og tænker på køb af ny skanner og selv om jeg med ærgrelse kan tænke
tilbage på mange brugte timer på at få det forb..... SCSI-kort til at
fungere sammen med Windows, så er jeg parat til at hoppe på den vogn igen.
Derfor er mit spørgsmål: Hvad er forskellen i skanningskvaliteten og
skannerens funktionalitet set i relation til SCSI-kort og USB?

Jeg bør måske fortælle, at mine overvejelser går i retning af evt.: Epson
Perfection 2450. eller HP's ScanJet 7400C.

Venlig hilsen
Per

Fra : Clark Kent

Dato : 08-02-02 00:12

Scsi er mange gange hurtigere, og belaster din processor meget mindre

Per Kühlwein <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZKA88.220$9Q3.3983@news.get2net.dk...

Fra : René Jensen

Dato : 08-02-02 00:58

"Per Kühlwein" wrote:
> Derfor er mit spørgsmål: Hvad er forskellen i skanningskvaliteten og
> skannerens funktionalitet set i relation til SCSI-kort og USB?

Hvis vi taler om samme mærke/model af scanner, men som bare har
interface og pris til forskel, så er kvaliteten nøjagtigt den samme, da
optikken i scanneren stadig er ens.

Med hensyn til funktionaliteten, så SCSI modeller af scannere være
uaktuelt for private mennesker, da der findes et glimrende udbud af
kvalitetsscannere til USB interfacet, hvilket også gør det billigere end
tilsvarende SCSI modeller. Det eneste grund til at købe en SCSI scanner
IMO er hvis man skal bruge den til professionelt DTP, repro eller
lignende opsæt (altså til blade, magasiner, aviser o.lign. trykte
medier).

Så mit forslag er at køb en USB scanner med så højt optisk opløsning,
som din penge-pung tillader -- typisk 600x600 eller mere.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"