Udskiftning af CD-R/RW drev I G4
Fra : Tina H.

Dato : 07-02-02 19:04

Hejsa

Jeg går og overvejer at skifte min CD-R/RW brænder ud I min G4. Lite-On
drevet fås til en tusse hos Fona og er meget hurtigere end det der sidder i.

Er det nemt at udskifte. Kan må bare fjerne det gamle og sætte det nye I med
de kabler der allerede er. Kræves der andet for at Macen genkender drevet
ved start op.

Hilsen Tina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-02-02 19:20

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> drevet fås til en tusse hos Fona og er meget hurtigere end det der sidder i.

ja

> Kan må bare fjerne det gamle og sætte det nye I med de kabler der allerede
> er.

ja

> Kræves der andet for at Macen genkender drevet
> ved start op.

Nej. tjek om drevet er bootable og understøttet af discburn/itunes her:

<http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso>

<icq:131382336>

Fra : Tina H.

Dato : 08-02-02 03:03

On 07/02/02 19:19, in article 1f791hn.jx41q51d0j6m3N%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> ja

> ja

> Nej. tjek om drevet er bootable og understøttet af discburn/itunes her:
>
> <http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso>

Tak for linket Morten. Kigger på det.

Tina

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-02-02 20:19

> [...]

> de kabler der allerede er. Kræves der andet for at Macen genkender drevet

Kan du ikke få plads til begge drev?

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-02-02 21:14

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Kan du ikke få plads til begge drev?

hverken B&W eller G4'erne har to 5.25" pladser

<icq:131382336>

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 08-02-02 11:14

> hverken B&W eller G4'erne har to 5.25" pladser

Jeg har godt nok ikke prøvet, men er det ikke bare at rode lidt med
indmaden - bussen kan vel godt klare det!?

Fra : tom dissing

Dato : 08-02-02 11:45

Der er absolut ingen problemer forbundet med at skifte CD/CDR/DVD drevet
ud, og skifte det med et andet..
Apple har en kedelig tendens til at udstyre de nyeste mac' er med
"halvgamle" drev..( læs langsomme)
EX jeg sidder på en oldsag fra sidste år, og denne G4 2x500 er udstyret med
et Data DVD drev, der godt nok kan bruges som DVD recorder ( data) men som
ikke kan brænde Cder..
Så nå jeg skal brænde bruger skifter jeg blot dette ud med et skrammel
discount drev ( til under 1000 kroner) der "kun" brænder 24 gange hurtigere
end det drev maskinen oprindeligt er udstyret med..
Huks blot at der er noget der hedder master og slave på kæden ( betyder
intet hvis der kun er monteret en enhed på "kæden".)
Tom

On 08/02/02 11:14, in article 1f7a9ro.g401j61qhfg40N@[10.1.128.10], "Stig

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-02-02 20:24

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Jeg har godt nok ikke prøvet, men er det ikke bare at rode lidt med
> indmaden - bussen kan vel godt klare det!?

sagtens. men man skal have gang i nedstrygeeren for at få plads til et
ekstra 5.25" drev

<icq:131382336>