Begrænset opkald.
Fra : John Frandsen

Dato : 16-01-01 16:57

En kollega har bedt mig spørge om flg.:

Er det muligt at begrænse en telefon med taletidskort, således at den kun
kan ringe op til de numre der er kodet ind i den ?
Altså, spærre for at man selv kan taste et nummer ind.

Telefonen skal bruges til hans søn (8-10 år) så denne kan ringe hjem hvis
der sker noget uventet.

--
mvh/regards John

Kom og tilmeld dit link på vores gratis Link-sider
http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461 (u. pop-up)
http://go.to/agersoft (m. pop-up)

Fra : --==JKA==--

Dato : 16-01-01 20:00

John Frandsen <john@talent.dk> wrote in message
> Er det muligt at begrænse en telefon med taletidskort, således at den kun
> kan ringe op til de numre der er kodet ind i den ?
> Altså, spærre for at man selv kan taste et nummer ind.

Det afhænger af telefonen såvidt jeg kan se .. ikke sim kortet .. se efter i
manualen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-01 00:24

--==JKA==-- skrev:

>Det afhænger af telefonen såvidt jeg kan se .. ikke sim kortet ..

Eller også er det en kombination. Min Bosch 509 havde "faste
numre" både ved TDM og også nu ved Tele2. Hvis jeg stiller den
til det, kan man kun ringe til de numre der står i den telefonbog
(plus naturligvis 112 og måske et par andre tekniske).

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : John Frandsen

Dato : 17-01-01 07:55

"--==JKA==--" <JKADK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> John Frandsen <john@talent.dk> wrote in message
kun

> Det afhænger af telefonen såvidt jeg kan se .. ikke sim kortet .. se efter
> manualen
Jeg er ikke klar over hvilken tlf. det drejer sig om, men jeg vil give
beskeden videre.
Tak for svarene til alle!

Fra : Nick Christensen

Dato : 17-01-01 00:54

John Frandsen wrote:

> Er det muligt at begrænse en telefon med taletidskort, således at den kun
> kan ringe op til de numre der er kodet ind i den ?

Nu skriver du ikke hvilken telefon det er. Men de fleste Nokia telefoner har
funktionen "Begrænsede Nummer", og den er faktisk svar på din vens problem.

Men funktionen kræver PIN2/PUK2 koden. Og den er ikke altid lige til at få
lokket ud af tele-selskaberne. Selvom de dog skal.

--

Nick Christensen

Fra : jan steen sørensen

Dato : 18-01-01 07:18

Sikker noget sludder, PIN2 koden er ikke noget alle behøver at give dig
adgang til (f.eks. kan Telia kke tilbyde Mobilfilter som hos TeleDK) med
PIN2 koden har selskaberne MULIGHED for at lave forskellige features, jeg
mener at det bla. bliver brugt til at sætte pris/6sek for taletidskort
"CASH". Mobilix bruger det til deres "A la Carte", Sonofon til "Gismo" -
telefonen skal selvfølgelig understøtte dette også.

Jan

Fra : Erik Einum

Dato : 19-01-01 02:10

jan steen sørensen <jss@private.dk> skrev
> Nick Christensen skrev
>
> Sikker noget sludder, PIN2 koden er ikke noget alle behøver at give dig
> adgang til

Heldigvis så utleverer Telenor alltid PIN2-koden, og om jeg ikke engang
hadde fått den utlevert ved forespørsel, skulle jeg nok kunne lage en del
bråk! Teleselskapene skal _ikke_ få bestemme hvilke menyer som er
tilgjengelige på telefonen min! Krev å få den utlevert!!

///Mvh. EE

Fra : Nick Christensen

Dato : 19-01-01 06:28

Jan Steen Sørensen wrote:

> Sikker noget sludder, PIN2 koden er ikke noget alle behøver at give dig
> adgang til (f.eks. kan Telia kke tilbyde Mobilfilter som hos TeleDK) med

Det er faktisk ganske korrekt hvad jeg skriver. Og vi har faktisk haft denne
snak herinde, det er bare langt tid siden.

> PIN2 koden har selskaberne MULIGHED for at lave forskellige features, jeg
> "CASH". Mobilix bruger det til deres "A la Carte", Sonofon til "Gismo" -

PIN2 har intet med SONOFONs Gismo eller Mobilix' A La Carte. Det har noget
med SIM kortet alene at gøre.

Der er fx ikke Gismo på disse korttyper hos SONOFON: "95 til 97", men fra
"98 og 02" der har simkort Gismo menuen.

Fra 981xx blev alle SONOFONs simkort iøvrigt også leveret som 16kb kort
istedet for 8kb, men det er noget helt andet.

--

Nick Christensen