Digiscoping
Fra : Henning Sørensen

Dato : 07-02-02 13:44

Jeg har i nogen tid gået og puslet med en ide om at udveksle erfaringer med
digiscoping. Vi kunne evt. lave en lille e-mail gruppe hvor vi kunne snakke
sammen om hvordan vi får de bedste billeder m.m. Hvis i er interesseret så
send en e-mail til mig og jeg vil forsøge at få samling på evt.
interesserede.

Venlig Hilsen
Henning R. Sørensen: hrs@post6.tele.dk

Fra : Anders Roel

Dato : 11-02-02 09:13

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at komme igang med lidt digiscoping.
Men hvor kan man finde oplysninger og råd om hvilke
mærker/adaptorer der egner sig bedst til hvilke teleskoper m.m.

mvh
Anders Roel

Fra : Niels J Larsen

Dato : 11-02-02 15:14

Prøv at kigge på http://www.digiscoping.co.uk

--

Niels Jørgen

Fra : Paul Nilsson

Dato : 13-02-02 21:24

hej! flg. mærker har flere udmeldt som anvendbare = gode billeder:
Olympus-Canon - Nikon - og der er sikkert flere.........
nem test er at holde kameraet op til okularet - tænde for displayet (bagpå)
og se om det kan stille skaprt!
den kan de foregående........
Vedr. adapter: PPO fra Esbjerg har taget glimrende foto længe Uden! se hans
hjemmeside! (link flere steder)
Adapter er dog også smart gør livet nemmmere
.. Men 1. koster.......... (pt ca 1400.- i DOF salg/naturbutikken )
findes foreløbig kun til visse modeller. 3. passer kun til et skope ,
kammeraten kan altså ikke lige låne den hvis han har andet skop......
men de fleste af nævnte kan bruges uden adapter............ (foto uden med
billigt digital kamera kan mailes - som AHA har taget, hvis man ønsker at se
sådant......send en mail....)
DOF nyt havde forøvrigt fin artikel om digiskoping i forrige nr. + man man
jo spørge/maile PPO, han er såmænd en rigtig dygtig fotograf - se hans
side!! -og flink, trods han er jyde........hahahaha......

mvh...........Paul

Anders Roel <juul-roel@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a47ue9$cv6$1@sunsite.dk...

Fra : Paul Nilsson

Dato : 13-02-02 22:03

Her er linket til PPO - digiscoping fotoside!!

www.ppo.esenet.dk

mvh....paul

pauln@mail.tele.dk
tlf 45 83 83 66 dag