Genopbygge skrivebord i OSX
Fra : DeHunto

Dato : 07-02-02 09:47

Hej,

Kan det lade sig gøre, og hvis - hvordan?

Dan

Fra : Christian Bøtker Høj

Dato : 07-02-02 09:59

On 07/02/02 9:46, in article B887FD7F.2829%dan@adsistance.dk, "DeHunto"
<dan@adsistance.dk> wrote:

> Hej,
>
> Kan det lade sig gøre, og hvis - hvordan?
>
> Dan

Det foregår ikke på helt samme måde, som i Mac OS 9, da der ikke er en
Desktop Database, men du kan opnå en tilsvarende effekt ved at slette tre
filer, der ligger i mappen ~/Library/Preferences/ (~/ angiver din
brugermappe). Filerne hedder

LSApplications
LSClaimedTypes
LSSchemes

Derudover findes der en backup af hver af disse filer i samme mappe:

..LSApplications_Backup
..LSClaimedTypes_Backup
..LSSchemes_Backup

Hvis du sletter disse seks filer, vil du have en situation, der svarer til
at du lige har installeret Mac OS X - i hvert tilfælde med hensyn til,
hvilke programmer, der kan åbne hvilke dokumenter.

Nu sidder du sikkert leder efter de sidste tre filer (dem, der starter med
punktum), og du har ret: De er usynlige... For at se dem, er du nødt til at
bruge Terminal.
Åben Terminal, som ligger i /Applications/Utilities/
Skriv følgende linier, hver især efterfulgt af retur
cd Library/Preferences
rm .LS*

Jeg håber det hjalp dig.

Med venlig hilsen
Christian Høj

Fra : DeHunto

Dato : 07-02-02 12:02

> [...]
> bruge Terminal.
> Åben Terminal, som ligger i /Applications/Utilities/
> Skriv følgende linier, hver især efterfulgt af retur

Mange tak. Efter din fremgangsmåde skrev jeg i terminalen:
sudo update_prebinding -force -verbose -root /

Herefter opstart fra Install CD'en og derfra kørte jeg Disk Aid.

Nu køre min maskine virkeligt godt