ATI Radeon 8500 - skal man vente..?
Fra : Peter Thornton

Dato : 07-02-02 01:56

Hejsa..

Jeg har set mig varm på ATI Radeon 8500, specielt pga. dualview og den gode
TV-out kvali.

Jeg har ca. 2 kilo og gøre godt med og vil ikke smide mere for et
grafikkort.

Mit spørgsmål er så: Skal jeg gå ud og købe det i morgen eller skal jeg
vente på Geforce4 så priserne på Radeon forhåbentlig falder i pris.. Skal
jeg holde mig langt væk fra Radeon og holde mig til et Geforce oder was...??

Gode råd modtages

MVH

Peter

Fra : TBC

Dato : 07-02-02 03:17

"Peter Thornton" <Peter@ThorntonNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> TV-out kvali.
> Skal
> jeg holde mig langt væk fra Radeon og holde mig til et Geforce oder

Der er ingen grund til at holde sig fra ATI's 8500, det er et lækkert stykke
hardware.

Geforce 4 kunne måske være lidt mere interesant til spil hvis det er din
største prioitering, men skal det være indenfor "2 kilo" skal du så nok
vente på Ti 4200.

TBC

Fra : Sadat

Dato : 07-02-02 05:40

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Geforce 4 kunne måske være lidt mere interesant til spil hvis det er din
> største prioitering, men skal det være indenfor "2 kilo" skal du så nok
> vente på Ti 4200.

Ti4200 er også hurtigere og billigere end Radeon 8500 skal det så lige
siges. Men der går 30 dage (29 i dag) før det kommer ud i butikkerne og mon
ikke at Ati har fået lidt lavere priser, de vil jo gerne være konkurrence
dgtige ;)

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : aGeS

Dato : 07-02-02 11:16

"Sadat" <sadat@mail.dk> wrote in message

> [...]
mon
> ikke at Ati har fået lidt lavere priser, de vil jo gerne være konkurrence

Må jeg spørge hvor du har set sammenlignende tests af Radeon 8500 og Ti4200
???

Fra : Sigyn

Dato : 07-02-02 11:20

"aGeS" <ages@agesfxp.com> wrote in message

> Må jeg spørge hvor du har set sammenlignende tests af Radeon 8500 og
Ti4200
> ???
> --------
< http://www.tomshardware.com/graphic/02q1/020206/index.html>

- Sigyn -

Fra : aGeS

Dato : 07-02-02 21:25

Thnx - det er spændende læsning. Jeg troede ikke at GF4 var så kraftig. Hvis
man tænker på prislejet for GF3, frygter jeg dog hvad GF4 kommer til at
koste.

Fra : Neanderthalz

Dato : 07-02-02 13:05

Jeg har lige købt et Radeon 8500 DVI/TV-OUT Retail

( lidt dyrt, 2695 kr.) Jeg har ikke fået testet det helt igennem,

men ved første blik er 2D og DVD ( en kanon DVD afspiller

følger med softwaren, og så er den på Dansk ) i en klasse

for sig selv. ATIs svaghed er som bekendt 3D, så jeg har

testet lidt i 3DMark 2001 og Ghost Recon (1200*1600*32)

med alt sat til MAX i Ghost Recon kunne jeg ikke få den til

at "hakke" og min score i 3Dmark er mere end fordoblet til

7000+. (Win XP PRO, Athlon 1.27 GHz 266 FSB, 768 RAM,

Sony CPD-E500 skærm, Samsung DVD, Samsung Brænder)

Så hvis du ikke er hardcore gamer, er Radeon 8500 et virkeligt

godt kort.

MVH.

NE

Fra : Neanderthalz

Dato : 07-02-02 13:11

BTW. Jeg har et GF MX 400-V 64 MB. Til salg ;)
og det er MEGET billigt.

nemlig :)

NE

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-02-02 13:24

Tjaa - nu er 8500'eren jo godt nok det hurtigste kort for gamere i
øjeblikket - men ok - kun indtil GF4'eren kommer ud !

--
~Jeg søger arbejde - Datamatiker + CCNA læs mere på www.callesen.tk~

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-02-02 09:01

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-02-02 09:05

Fra : aGeS

Dato : 08-02-02 09:21

Hvis

> Dang, jeg tog fejl - det er Ti4400 der kommer til at koste det samme som
> GF3-Ti500.
> Priserne på GF kortene står her:
> http://www.tomshardware.com/graphic/02q1/020206/geforce4-01.html

Men det er jo så under forudsætning af, at prisen kan konverteres direkte.
Jeg syntes før at have set eksempler på, at de danske priser er højere end
den amerikanske dollar pris

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 08-02-02 12:22

Nemlig. Munden løbet jo i vand når man læser de amerikanske reviews og deres
prisangivelser. Men når man så vender tilbage til de tørre tal i DK, så...

/Ebbe