AMD CPU - bedst til prisen?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-02-02 00:02

Hep!

Jeg står og overvejer at samle en ny PC fra bunden, det er efterhånden
lang tid siden jeg har set efter nye komponenter osv., så jeg er
faktisk lidt på bar bund igen - det hele går jo hurtigt :)

Hvilken AMD-CPU giver den bedste ydelse i forhold til prisen? Ifølge
edbpriser.dk kunne det se ud til at være AMD Athlon Palomino XP 1700+
eller 1800+. Hvad er forskellen på box og 'ikke-box'?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Sadat

Dato : 07-02-02 05:58

> [...]
> edbpriser.dk kunne det se ud til at være AMD Athlon Palomino XP 1700+
> eller 1800+. Hvad er forskellen på box og 'ikke-box'?

Det er XP1700+ som er bedst ydelse til prisen.

In-a-Box betyder at der medfølger en køler til din cpu. Dog koster det ca.
op til 500,- mere hvis du køber In-a-Box, du kan lige så godt købe din cpu
uden og så bagefter købe en billigere køler.

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : Kasper Christensen

Dato : 07-02-02 10:13

> Det er XP1700+ som er bedst ydelse til prisen.

Jeg vil nu sige 1600+ da der i Mhz kun er 66 forskel.

mvh

Kasper

Fra : Sadat

Dato : 07-02-02 14:44

"Kasper Christensen" <kasper*SLET*@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil nu sige 1600+ da der i Mhz kun er 66 forskel.

Taget fra edbpriser.dk:

Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz) Socket A / FSB 266MHz 1.228 kr.
Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) Socket A / FSB 266MHz 1.300 kr.

Du får 66Mhz mere (15 - 30 % ydelse) for 72 kroner.... det er da noget der
kan betales!

Athlon Palomino XP 1800+ (1533MHz) Socket A / FSB 266MHz 1.589 kr

Der skal du så op og betale næsten 300 mere. Så XP 1700+ er den bedste til
prisen!

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 07-02-02 15:51

"Du får 66Mhz mere (15 - 30 % ydelse) " <-- what???

Fra : Frederik

Dato : 07-02-02 21:07

Hvilken lim sniffer du!? Dana

Det er nok nærmere 1-3% forskel i ydelsen, og ingen hvis vi snakker om 3d
spil, da det her er grafikkortet, der er grænsen