3Dmark2001 ratings
Fra : Familien Jakobsen

Dato : 06-02-02 16:36

Hej NG
Jeg har to næsten nøjagtig ens maskiner hvor den ene får 1220 point og den
anden får 2360.
Asus A7V133
256MB SDRAM
Win 98 SE
DX8.0

Den ene (1220 point) har AthlonXP1500+ og Geforce2 MX400 med TV out -ikke i
brug
Den anden (2360 point) har AthlonXP1600+ og Geforce2 MX400 uden TV out

Jeg har været alt i BIOS igennem uden at finde forskelle, og opdateret til
samme VIA drivere.

Hvorfor er der så stor forskel?? Det kan da ikke være CPU'en??
Venligst
Preben Jakobsen
Kolding

Fra : Kim

Dato : 06-02-02 18:56

Hvad med Nvidia Driverne.? Du bruger sikkert ikke de samme driver som han?

/Kim
--
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.

Fra : mistral

Dato : 06-02-02 20:02

du burde få meget mere end det der. jeg har et lign system og jeg får lidt
over de 4000

t-bird 1400mhz
msi k7266pro
256 mb ddr
geforce 2pro

Fra : mistral

Dato : 06-02-02 20:07

hehe, det var i 3dmark 2001 og i 1280x1024.

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 06-02-02 20:40

mistral wrote:

>du burde få meget mere end det der. jeg har et lign system [...]

Nej du har ej ;)

>geforce 2pro

Der er ret stor forskel på Geforce2-MX og -PRO. Derfor får du også en
bedre score. Men det ændrer ikke ved det faktum at Preben burde få ca.
samme score med begge kort (TV-out betyder i den forbindelse intet).

Driverne som Kim er inde på er det oplagte spørgsmål...

Christian

Fra : Familien Jakobsen

Dato : 06-02-02 22:37

Det er nøjagtig samme drivere: VIA 4in1 4.37a.
Nu har jeg prøvet at bytte de to grafikkort, og scoren følger kortet!!
Jeg skal ned til forhandleren imorgen.
MVH
Preben

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 06-02-02 23:28

Familien Jakobsen wrote:

>Det er nøjagtig samme drivere: VIA 4in1 4.37a.
>Nu har jeg prøvet at bytte de to grafikkort, og scoren følger
>kortet!! Jeg skal ned til forhandleren imorgen.

Jeg tænkte nu på hvilken driver til *grafikkortet*...ikke bundkortet
(selv om det selvfølgelig også er relevant) ;) Kører du fx den
nyeste fra <http://www.nvidia.com>?

Kører de iøvrigt samme styresystem (fx win98?)?

Det at scoren følger grafikkortet synes jeg tyder på at det er
hardwaren det er gal med...måske en gal grafikkortsbios - det har jeg
ihvertfald oplevet med et billigt TNT2 kort. Så måske er det ikke nogen
dårlig ide at tale lidt med forhandleren :-\

Christian

Fra : Familien Jakobsen

Dato : 08-02-02 23:07

> Jeg tænkte nu på hvilken driver til *grafikkortet*...ikke bundkortet
> (selv om det selvfølgelig også er relevant) ;) Kører du fx den
> nyeste fra <http://www.nvidia.com>?
Nej-for det ser ud til, at de skaber flere problemer end de løser.

> Kører de iøvrigt samme styresystem (fx win98?)?
Yes

> [...]
> ihvertfald oplevet med et billigt TNT2 kort. Så måske er det ikke nogen
> dårlig ide at tale lidt med forhandleren :-\
Havde forhandleren til at se på maskinen dag, han opdaterede bios, og nu
kører det!!
Hvad er "grafikkortbios", og var det mon den han opdaterde?

MVH
Preben

Fra : Christian Kelstrup

Dato : 09-02-02 03:34

Familien Jakobsen wrote:

>Nej-for det ser ud til, at de skaber flere problemer end de løser.

Øv :(

>Yes

Fornuftigt ;)

>Havde forhandleren til at se på maskinen dag, han opdaterede bios,
>og nu kører det!!
>Hvad er "grafikkortbios", og var det mon den han opdaterde?

Grafikkortsbios simpelt forklaret er:
<http://active-hardware.com/english/hardinfo/graphic.htm>
A graphic card is a very complex device. As a matter of fact there are
so many components on a graphic card circuit board that it could almost
be considered as a small stand alone computer. Like on the computer
motherboard the graphic card is using its own clock circuitry to time
each of the computed operations it perform, the graphic card also
possess its own BIOS which like the computer motherboard can be
software upgradable (Flash BIOS) or not and the graphic card circuit
board also has its own self contained Chipset which in this case is
referred to as the graphic Chipset and finally the graphic card also
uses its own memory sockets. There are also some specific circuitry
like the RAMDAC which is used to convert the digital signal form to an
analog signal form as required by the graphic monitor as well as the
expansion connector to allow the use of add-on card for additional
feature like Mpeg acceleration, TV-Tuner, ect, ect..

Jeg ved ikke om det var den han opdaterede eller om det var bundkortets
bios. Begge kan medvirke til en for lav ydelse.

Christian

Fra : mistral

Dato : 07-02-02 12:36

heh, sorry troed sq det var et pro.