Stofanet - 50 % prisstigning ved forbrug p~
Fra : Dennis

Dato : 06-02-02 13:29

Til forundring !!

Disse spørgsmål er d. 15-01-02 15:45 sendt til Stofanet, men man får ikke
sådan lige svar.

TeliaStofa har hele efteråret og vinteren 2001 kørt en massiv kampange, hvor
mange kunder er lokket til pga prisniveau 60-200 kr.pr. måned.

I kampangnen indgik en hustandsomdelt reklame med prisniveauet 60-200 kr. pr
måned.
Nu kan man se på www.stofanet.dk, at prisen for privat kunder med et forbrug
på over 300 mb pludselig skal betale 300 kr. pr. måned og ikke 200 kr., som
der blev reklameret med i kampangen i år 2001. Altså en stigning på 50 %

I stofanyt 3 -2001 skriver TeliaStofa:
"Vi har kørt med underskud, mens vi har bygget StofaNet op. Det var
ventet,og Telia Stofa er et solidt selskab med det økonomiske bagland i
orden. Men
naturligvis er underskud ikke holdbart i det lange løb".

Det må betyde, at de har forventet prisstigninger - også mens kampangnen
kørte !?

Hvordan vil gruppen her vurdere deres markedsføring ? Kan man gøre noget ?

Er det i orden, at priser ikke fremgår af kontrakten, men at der kun
henvises aktuelle priser på deres hjemmeside ?

Jeg har netop investeret i en ny tilslutning til stofa her i januar 2002,
Jeg har investeret i den forventning, at vi kunne have næsten frit internet
for 200 kr. pr. måned, hvilket med TeliaStofa s nye stategi giver anledning
til
en slem skuffelse.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Dennis

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-02-02 13:29

"Dennis" <dcln@hotmail.com> wrote in message
> Til forundring !!
>
> Disse spørgsmål er d. 15-01-02 15:45 sendt til Stofanet, men man får ikke
> sådan lige svar.

og tror du at du får svar her eller hur?

Flemming

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-02 15:15

Dennis skrev:

>Hvordan vil gruppen her vurdere deres markedsføring ?

Normal.

>Kan man gøre noget ?

Finde en anden udbyder.

Jeg ville i dit sted prøve at blive løst fra aftalen med Stofa
med henvisning til at maksimumsprisen var en væsentlig del af
grunden til at du valgte dem - hvis du altså mener at du kan få
noget billigere et andet sted.

Jeg tvivler dog på at du har egentlig ret til at hæve, medmindre
du ved aftalens indgåelse gjorde det dem klart at netop prisens
uforanderlighed var væsentlig for dig.

>Er det i orden, at priser ikke fremgår af kontrakten, men at der kun
>henvises aktuelle priser på deres hjemmeside ?

Næ, og de sender da også breve ud til eksisterende kunder.

--
Bertel