OnCable WebSpeed
Fra : aaa

Dato : 05-02-02 21:07

Lidt i relation til Claus Olsens tidligere indslag.
Jeg ville blot spørge om man ikke blot kan tilslutte et kabelmodem direkte
til det nuværende antennestik, det bliver så med F-connector i modemmets
ledningende og alm. coax-stik i den anden ende.

Hvis ikke, hvad skyldes det så? Minus returvej på alm. TV-vægstik??

Fra : Jens

Dato : 05-02-02 22:00

"aaa" <agenten007@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til det nuværende antennestik, det bliver så med F-connector i modemmets
> ledningende og alm. coax-stik i den anden ende.

Hvad jeg har fået oplyst er at kabel-modem'et skal tilsluttes lige der hvor
din ledning kommer ind i huset/lejligheden, altså før første dåse (eller
også udskiftes første dåse). Ledningen deles med et T-stykke (ude fra vejen,
til kabel-modem, til TV), og kablet videre til dine TV-apparater monteres
med 65 MHz filter.
Om det er helt korrekt, ved jeg ikke, men det er hvad jeg som sagt har fået
oplyst.

> Hvis ikke, hvad skyldes det så? Minus returvej på alm. TV-vægstik??

Støj vil jeg tro....

Jens

Fra : JSH

Dato : 06-02-02 17:21

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "aaa" <agenten007@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hos os skal kabelmodem monteres på første antennestik inden en intern
fordeling til andre stik
i antennestikket er anbragt en signalsplitter så der bliver PC udtag til
kabelmodem samt udtag til Tv og Radio
http://www.arrownet.dk/ishoej/ her kan du se hvordan.
Hilsen JSH.

Fra : BalBoa

Dato : 08-02-02 20:32

Man kan sagtens få internet i de andre stik, MEN det er en kostelig affære,
da der skal laves udtag de steder, samt de skal termineres, så der ikke er
nogen støj på linien, og nej, det går ikke bare at smide et ekstra modem på
linien, medmindre der betales for et ekstra abb.

Det er et 60 MHZ som teledanmark smutter rundt med, Øhhh det vil sige det er
det faktisk ikke, kommer an på hvor i landet man bor.

Og nej det er ikke muligt at sætte modemet direkte i et stik, det er oz
noget med returvejen at gøre, samt der ikke er sat filter på i skabet til at
dele signalerne ud...

Med dette svar repræsenter jeg mig selv, og ikke DK-TV som er min
arbejdsgiver.
www.DK-TV.dk Montage for (teledanmark) Webspeed, og (teledanmark)Kabel.TV.