news ??
Fra : NF

Dato : 05-02-02 19:36

Jeg er lige kommet på stofanet - ja og så kan jeg se at stofanews er
meeeggggeeeet langsom -eller ligefrem går helt i stå - men jeg kan så
se af tidligere indlæg at det ikke er noget nyt - men - -- jeg prøver
nu med telianews - hvordan det så eller kan lade sig gøre ?? - men ok
det virker - lidt hurtigere ?!
- men ellers hvordan burde det være nu - kan det hjælpe med en rigtig
god konfiguration af Agent (Free) som jeg bruger sammen med win xp ?

Niels

Fra : KÆ-9

Dato : 06-02-02 19:22

> [...]
> se af tidligere indlæg at det ikke er noget nyt - men - -- jeg prøver
> nu med telianews - hvordan det så eller kan lade sig gøre ?? - men ok

______________

Udpluk fra tidligere indlæg:
StofaNets newsserver er den samme som Telias:

news.stofanet.dk = news.dk.telia.net

Ovenstående newsservere har to frontends (indgange):

194.19.194.6 og

194.19.194.7

Windows kan desværre ikke lave deres resolverrutiner ordentligt, hvilket
medføre at Windows operativsystemer ikke automatisk forsøger at benytte en
anden frontend hvis den benyttede er nede.

Hvis news.stofanet.dk er nede, kan det afhjælpe problemet at indtaste den
anden (news.dk.telia.net) da windows så er tvunget til at slå navnet op
igen, og ofte havner med den modsatte frontend.

I Windows 2000 kan man indtaste "ipconfig /flushdns" i en DOS-PROMPT,
hvilket medfører at Windows skifter til den anden frontend og så er det ikke
nødvendigt at indtaste den anden newsserver (det er sikkert også muligt i
XP?).

/KÆ-9