Billig optisk OG trådløs mus???
Fra : Andrew

Dato : 05-02-02 14:24

Hej

Kan det lade sig gøre at opdrive en mus der BÅDE er trådløs og optisk, af en
rimelig kvalitet og samtidig billig???

Kender nogen til et godt, måske overset mærke, som laver en optisk+trådløs
mus billigt?

Mvh Anders

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-02-02 14:30

> Kender nogen til et godt, måske overset mærke, som laver en optisk+trådløs
> mus billigt?

De havde en Lifetec til ca 250 kr i Aldi lige før jul - om den er god ved
jeg dog ikke - mener at huske at den kørte på genopladelige batterier. Det
kunne måske være en fordel til privat brug, jeg sidder her på arbejde med en
Logitech trådløs optical, og den gnasker batterier som et lille barn gnasker
slik....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ricki

Dato : 05-02-02 14:34

Jeg købte den omtalte Lifetec, og der er jo 2 års garanti, og den virker
upåklageligt. Dog er det godt at have en god batterilader udover den der
følger med. Den er ikke så fed.

Hilsen Ricki

Fra : Madsen

Dato : 05-02-02 14:49

Andrew skrev:

> Kan det lade sig gøre at opdrive en mus der BÅDE er trådløs og
> optisk, af en rimelig kvalitet og samtidig billig

Definer billig.
Hvad med Logitechs Cordless MouseMan Optical?

Madsen.

Fra : Peter Rinder

Dato : 05-02-02 16:45

> Kender nogen til et godt, måske overset mærke, som laver en optisk+trådløs
> mus billigt?

Dexxa laver en der hedder Wireless optical mouse til 327,- på edbpriser.
Ellers laver logitech en Cordless Optical Mouse til 395,-

Det er vel ikke så galt.

/Peter

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-02-02 18:15

"Peter Rinder" <prin00@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Dexxa laver en der hedder Wireless optical mouse til 327,- på edbpriser.
> Ellers laver logitech en Cordless Optical Mouse til 395,-

Dexxa'en er produceret af Logitech - og har den udmærkede feature at den
kører på genopladelige batterier - og kommer med en smart
lade/modtagestation.
Har selv købt en - men har den p.t. til reparation, da den ikke virkede
optimalt. Ved dog ikke om det blot var mig der var uheldig.

Fra : Andrew

Dato : 05-02-02 18:39

> Har selv købt en - men har den p.t. til reparation, da den ikke virkede
> optimalt. Ved dog ikke om det blot var mig der var uheldig.

ikke noget der umiddelbart opfordre til at man investere i sådan en fætter.
Den ser nu ellers meget fed ud, og så er det 10x smartere med en
ladestation, i stedet for at man konstant skal skifte batterier (hvilket er
ret dyrt i længden)

Mvh Anders

Fra : Sporten

Dato : 05-02-02 19:06

> Den ser nu ellers meget fed ud, og så er det 10x smartere med en
> ladestation, i stedet for at man konstant skal skifte batterier (hvilket
er
> ret dyrt i længden)

man kan da bare købe sig nogle opladelige og proppe i musen, så har man ikke
det problem.

--
Morten Roslev
-----------------------

Fra : Andrew

Dato : 05-02-02 19:50

> er
> >

> man kan da bare købe sig nogle opladelige og proppe i musen, så har man
ikke
> det problem.

ja, og så liiiige en batterioplader...

"mange bække små..."

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-02-02 20:46

"Sporten" <mroslev@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> er
> >

> man kan da bare købe sig nogle opladelige og proppe i musen, så har man
ikke
> det problem

Det kan man ikke "bare lige" .....

Almindelige batterier kører med 1,5 volt, hvorimod genopladelige kun har 1,2
volt.

Det betyder at batteriet meget hurtigere kommer ned på et niveau hvor der
ikke længere er spænding nok til at forsyne musen - og den "dør".... Derfor
er det vigtigt at musen er designet til genopladelige batterier !

/Ole

P.S. Prøv aldrig at sætte alm. batterier i et apparat beregnet til
genopladelige batterier - det kan nemt ødelægge elektronikken....

Fra : Madsen

Dato : 06-02-02 02:51

Ole Rasmussen skrev:

> Almindelige batterier kører med 1,5 volt, hvorimod
> genopladelige kun har 1,2 volt.

Det vidste jeg ikke, men kan se du har ret da mine genopladelige
batterier er på 1.2 volt.
Jeg har en Logitech Cordless MouseMan Optical og kan ikke lige
finde info på Logitechs side om den understøtter genopladelige,
men jeg har bemærket at den gennem tiden er begyndt at æde
strømmen i batterierne hurtigere og hurtigere. I starten tog det
ca. 14 dage, men nu skifter jeg batterierne ud ca. een gang om
ugen.

> Det betyder at batteriet meget hurtigere kommer ned på et
> niveau hvor der ikke længere er spænding nok til at forsyne
> musen - og den "dør".... Derfor er det vigtigt at musen er
> designet til genopladelige batterier !

Jeg købte nogle genopladelige batterier med lader hos fotohandleren
og det skulle være nogle rigtig gode NIMH-batterier. Når jeg smider
dem i laderen bliver de først afladet og derefter genopladet, og
efter hvad jeg har fået fortalt, så skulle sådanne batterier ikke
blive ringere og ringere til at "holde på strømmen", men her tager
jeg måske fejl?
Det undrer mig nemlig hvorfor musen tilsyneladende løber tør for
strøm med jævnere og jævnere mellemrum, men det kan så muligvis
skyldes det du nævner med at musen i virkeligheden skal have 1.5
volt.

Madsen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-02-02 23:49

On Tue, 5 Feb 2002 20:45:36 +0100,
Ole Rasmussen <wolle@nork.auc.dk> wrote:
> Almindelige batterier kører med 1,5 volt, hvorimod genopladelige kun har 1,2
> volt.

Mine genopladelige kører med 1.7 volt i starten, faldende ret hurtigt
til ca. 1.2V, og dropper fra ca. 1.1 volt ret hurtigt til 0.8 volt.

Alm. batterier starter vist nok med 1.6 volt, og dropper nogenlunde
lineært indtil de er døde.

Ved stor strømforbrug kan alm. batterier dog ikke følge med, og
nærmest kortsluttes. F.eks. kan et digitalt kamera tage 20
billeder på alkaline, og 250 på genopladelige.

Til gengæld tabaer genopladelige batterier 1-2% af deres kapacitet
pr. døgn uanset om de bruges eller ej.

> Det betyder at batteriet meget hurtigere kommer ned på et niveau hvor der
> ikke længere er spænding nok til at forsyne musen - og den "dør".... Derfor
> er det vigtigt at musen er designet til genopladelige batterier !

Korrekt. Men hvis den ikke kan køre på 2x 1.2V, så kan den
heller ikke bruge alm. batterier ordentligt.

> P.S. Prøv aldrig at sætte alm. batterier i et apparat beregnet til
> genopladelige batterier - det kan nemt ødelægge elektronikken....

Det sker yderst sjældent. Har endnu ikke set det ske. Men nu ved
jeg heller ikke hvad jeg har der er designet kun til genopladelige.