Jeg lærer hele tiden :-)
Fra : Camilla Baird

Dato : 05-02-02 12:18

Om skindrægtighed hos tæver på svensk
http://www.agria.se/agria/text.nsf/id/1594

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hele artikelen da svensk ikke er min
stærke side, men det lyder alligevel som det er noget der er bedst at
undgå. Hvordan? Den medicin de nævner er vist til at standse en
skindrægtighed med, ikke? Kan man forudsige hvilke tæver der får disse
symptomer på nogen måde?

mvh Camilla

Fra : Pia

Dato : 05-02-02 14:39

Der står bl.a. at man skal give dem mere motion og mindre mad i perioden,
selvom de egentlig selv mener de skal ligge hjemme i sofaen og guffe
chocolade hele dagen.

Medicinen hæmmer tilsyneladende mælkedannelse, da tæven kan risikere
"yverbetændelse". Men den har birvirkninger i form af sløvhed, madlede og
opkastning. Lyder ikke som noget jeg ville vælge. Slet ikke år efter år.

Men 40% synes jeg lyder voldsomt, så mange tæver er jeg da ikke rendt ind i
med symptomerne.

Jeg tror ikke du kan vide det på forhånd, det er heller ikke sikkert det
sker hver gang.

:Pia