Deling af ADSL
Fra : Futte

Dato : 05-02-02 10:49

Hej

Jeg har netop bestilt Adsl hos TDC, men har lige afbestilt den Router som
jeg havde bestilt. Fordi TDC vil have 1699 for den & jeg kan købe en magen
til hos IT-Butikken. for 1592. men jeg har en 10/100 MBit Hub, kan det lade
sig gøre at dele en ADSL-Forbindelse mellem flere Computere med sådan en?

M.V.H:
Futte

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 05-02-02 11:54

"Futte" <futte@quake.dk> writes:

> [...]
>sig gøre at dele en ADSL-Forbindelse mellem flere Computere med sådan en?

Ja hvis du har TDC Bredbånd med dynamiske IP-adresser.

Ellers skal du ud over hub/switch en router eller en PC til deling af
forbindelsen.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Futte

Dato : 05-02-02 14:04

Det vil altså sige at med et hub er det ikke noget problem at dele
forbindelsen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 05-02-02 15:26

"Futte" <futte@quake.dk> writes:

>Det vil altså sige at med et hub er det ikke noget problem at dele
>forbindelsen

Nej ideen med TDC Bradbånds dynamiske IP-adresser er netop,
at du kan have flere maskiner på nettet uden at skulle anskaffe
en router.
Hvis du vælger dynamiske adresser får du som standard 2 og
for 10 kroner om måneden kan købe 2 mere dog maks 6 ialt.

Hvis du vil lokal fil- og printerdeling mellem maskinerne bør du
dog installere f.eks. Netbeui-protokollen, da du ellers risikerer, at
din lokale deling kører via ADSL-forbindelsen.

Hilsen
Per
--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>