Gode numre fra 80'erne
Fra : KO

Dato : 04-02-02 20:46

Hej

Jeg vil gerne have en masse musik fra 80'erne, da vi skal holde 80'er
fest..... Men jeg har bare ikke så meget musik, som lige kan bruges! Kan i
ikke nævne nogle af de fede numre fra dengang?

Nu vi snakker om 80'erne, syntes jeg det er træls, når de spiller et fedt
nummer i radioen, og så ikke siger kunstner eller titel!! På denne måde
sælger de i hvert fald INGEN cd'er......

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-02-02 21:52

KO <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5ee4d2$0$62896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> nummer i radioen, og så ikke siger kunstner eller titel!! På denne måde
> sælger de i hvert fald INGEN cd'er......
________________

Mon ikke disse 4 sange var blandt de allerstørste glade synge-med-slagere i
80-erne:

1: Shaddup Your Face (Joe Dulce)
2: Pass the Dutchi (Musical Youth)
3: Respectable (Mel Og Kim)
4: Perfect (Fairground Attraction)

Hilsen slagermusik-experten

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-02-02 21:57

In an article of 4 Feb 2002 KO wrote:

> Jeg vil gerne have en masse musik fra 80'erne, da vi skal holde 80'er
> fest..... Men jeg har bare ikke så meget musik, som lige kan bruges! Kan i
> ikke nævne nogle af de fede numre fra dengang?

Der er for mange til at nævne dem. Gå ned til dine lokale pladepusher eller
supermarked og køb et par 80'er compilations. Det er naturligvis kun et
sørgeligt sølle udvalg, men det vil sikkert række til din fest.

--
Uffe Holst

Fra : Mogens

Dato : 04-02-02 21:56

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummer i radioen, og så ikke siger kunstner eller titel!! På denne måde
> sælger de i hvert fald INGEN cd'er......

Der er vist lavet en del absolute greatest hits of the 80s CD er. Kig i din
pladeforretning.

Undrer mig at du taler om 80´er hit i radioen. Var du der ikke selv i
80´erne? Hmm..jeg kan sagtens nævne en lang der stadig sidder i mit hoved,
men Simple Minds "Don´t You Forget About Me" er nok den der sidder stærkest.
Gad vide om teksten har noget med det at gøre. Anyway..jeg ville kigge efter
nogle af de der absolute 80s CDer.

Fra : Jacob E

Dato : 04-02-02 22:36

> [...]
> fest..... Men jeg har bare ikke så meget musik, som lige kan bruges! Kan i
> ikke nævne nogle af de fede numre fra dengang?

Det er såmænd ikke fordi jeg ikke gider at hjælpe dig, men det er et ret
uoverskueligt emne. I ethvert af de ti år 80'erne varede blev der lavet
utallige gode numre, og det ville være ret svært at vælge nogle enkelte af
dem ud , samtidig med at det jo også ville blive et spørgsmål om smag.
Mit bedste råd er at købe nogle af de mange opsamlinger, som alle indeholder
et udmærket sortiment af hits, og lad være med at gå så højt op i enkelte
titler.
En anden løsning var at hyre undertegnede som discjockey (jeg er ikke særlig
dyr...*S*), så skal jeg nok komme med min samling...

> Nu vi snakker om 80'erne, syntes jeg det er træls, når de spiller et fedt
> nummer i radioen, og så ikke siger kunstner eller titel!! På denne måde
> sælger de i hvert fald INGEN cd'er......

Enig. Men mange radioer kører idag efter stramme rotationer og såkaldte
"clocks", som altsammen betyder at studieværterne ikke længere snakker så
meget om den musik som spilles. Nye tider, nye linier...

Mvh Jacob E.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-02-02 23:36

> [...]
> nummer i radioen, og så ikke siger kunstner eller titel!! På denne måde
> sælger de i hvert fald INGEN cd'er......

Her under er der 435 forslag!
Listen har jeg fået her i gruppen og bearbejdet en del og kan nu returnerer
den med tak for lån
"The Power of Love" er et must, men i hvilken version..?. (Og de er alle
fra 1985).

Listen er komma separeret for let indlæsning i et regneark.

Det er en tilsvarende liste jeg selv søger, bare for '90'erne, Anyone!!!?

Med hensyn til DR-radio har de jo en fin playliste service.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Abba , The Winner takes it all , 8 , 1980
Abba , One of Us , 12 , 1981
ABC , The Look Of Love , 5 , 1982
Abdul. Paula , Straight Up , 5 , 1989
Adams. Bryan , Run To You , 1 , 1985
Aerosmith , Dude Looks Like A Lady , 1 , 1987
A-Ha , Take On Me , 9 , 1985
Almond & Gene Pitney. Marc , Something's Gotten Hold Of My , 1 , 1989
Alphaville , Big In Japan , 8 , 1984
Alphaville , Forever Young , ? ,
Aneka , Japanese Boy , 8 , 1981
Ant. Adam , Stand And Deliver , 5 , 1981
Art Company , Susanna , 5 , 1984
Art of Noise , Peter Gunn , 3 , 1986
Artists United Against Apartheid , Sun City , 11 , 1985
Ashford & Simpson , Solid , 1 , 1985
Asia , Heat of The Moment , 7 , 1982
Astley. Rick , Never Gonna Give You Up , 8 , 1987
Astley. Rick , Take Me To Your Heart , 11 , 1988
Bailey. Philip , Easy Lover , 3 , 1985
Baltimora , Tarzan Boy , 8 , 1985
Bananarama , ? , ,
Bangles , Manic Monday , 12 , 1985
Bangles , Walk Like An Egyptian , 9 , 1986
Bangles , Eternal Flame , 2 , 1989
Basil. Toni , Mickey , 2 , 1982
Beach Boys. The , Kokomo , 11 , 1988
Beastie Boys , (You Gotta) Fight For Your Right (to party) , 2 , 1987
Beck. Robin , The First Time , 10 , 1988
Bee Gees , You Win Again , 9 , 1987
Benatar. Pat , Love Is A Battlefield , 3 , 1985
Berlin , Take My Breath Away , 10 , 1986
Bianco. Matt , Get Out Of Your Lazy Bed , 2 , 1984
Big Fun , Blame It On The Boogie , 8 , 1989
Black Box , Ride On Time , 8 , 1989
Blondie , Atomic , 2 , 1980
Blondie , Call Me , 4 , 1980
Blondie , Rapture , 1 , 1981
Bluebells , Young At Heart , 6 , 1984
Boel. Hanne , Don't Know Much Abouth Love , ? ,
Boel. Hanne , I Wanna Make Love To You , ? ,
Bomb The Bass , Beat Dis , 2 , 1988
Bow Wow Wow , I Want Candy , 6 , 1982
Bowie. David , Ashes to Ashes , 8 , 1980
Bowie. David , Let's Dance , 3 , 1983
Bowie. David , Absolute Beginners , 3 , 1986
Branigan. Laura , Slef Control , 7 , 1984
Bronski Beat , Hit That Perfect Beat Boy , 11 , 1985
Bros , When Will I Be Famous , 11 , 1987
Brown. James , Livin' In America , 1 , 1986
Bucks Fizz , Making Your Mind Up , 3 , 1981
Bush. Kate , Running Up That Hilll , 8 , 1985
Caramba , Hubba Hubba Zoot Zoot , ? ,
Carlisle. Belinda , Heaven Is A Place On Earth , 12 , 1987
Carlisle. Belinda , Circle In The Sand , 5 , 1988
Cars , Drive , 9 , 1984
Cars , Shake It Up , ,
Cetera. Peter , Glory Of Love , 8 , 1986
Chapman. Tracy , Fast Car , 6 , 1988
Cher , I Found Someone , 12 , 1987
Cher , If I Could Turn Back Time , 9 , 1989
Cherry. Neneh , Manchild , 5 , 1989
Chicago , Hard To Say I'm Sorry , 8 , 1982
China Crisis , Whisful Thinking , 1 , 1984
Clapton and Tina Turner. Eric , Tearing Us Apart , 6 , 1987
Clash , Rock The Casbah , 6 , 1982
Club Nouveau , Lean On Me , 3 , 1987
Cock Robin , The Promise You Made , 5 , 1986
Cock Robin , Just Around The Corner , ? ,
Cocker and Jennifer Warnes. Joe , Up Where We Belong , 1 , 1983
Cocker. Joe , Unchain My Heart , 11 , 1987
Cocker. Joe , You Can Leave Your Hat On , ? ,
Cohen. Leonard , First We Take Manhattan , ? ,
Cole. Natalie , Miss You Like Crazy , 4 , 1989
Collins. Phil , In The Air Tonight , 1 , 1981
Collins. Phil , Against All Odds , 4 , 1984
Collins. Phil , A Groovy Kind Of Love , 9 , 1988
Collins. Phil , Another Day In Paradise , 11 , 1989
Communards , Don't Leave Me This Way , 8 , 1986
Costello. Elvis , Veronica , 3 , 1989
Crawford. Randy , One Day I'll Fly Away , 8 , 1980
Crowded House , Don't Dream It's Over , 6 , 1987
Culture Club , Do You Really Want To Hurt Me , 9 , 1982
Culture Club , Karma Chameleon , 9 , 1983
Cure , Lullaby , 4 , 1989
Cutting Crew , (I Just) Died In Your Arms , 8 , 1986
D'Arby. Terence Trent , Sign Your Name , 1 , 1988
David. F.R. , Words , 4 , 1983
Dayne. Taylor , Tell It To My Heart , 1 , 1988
De Burgh. Chris , The Lady In Red , 7 , 1986
Dead Or Alive , You Spin Me Round , 3 , 1985
Dean. Hazell , Who's Leaving Who , 4 , 1988
Def Leppard , Pour Some Sugar On Me , 9 , 1987
Denver & Placido Domingo. John , Perhaps LOve , 12 , 1981
Depeche Mode , Just Can't Get Enough , 9 , 1981
Depeche Mode , Personal Jesus , 3 , 1984
Dexy's Midnight Runners , Coem On Eileen , 7 , 1982
Dire Straits , Twisting By The Pool , 1 , 1983
Dire Straits , Money For Nothing , 7 , 1985
Dire Straits , Walk Of Life , 1 , 1986
Disireless , Voyage Voyage , 10 , 1987
Doctor And The Medics , Spirit In The Sky , 5 , 1986
Donovan and Kylie Minogue. Jason , Especially For You , 12 , 1988
Donovan. Jason , Sealed With A Kiss , 6 , 1989
Duran Duran , Girls On Film , 7 , 1981
Duran Duran , Rio , 11 , 1982
Duran Duran , Is There Something I Should Know , 3 , 1983
Earth Wind & Fire , Let's Groove , 11 , 1981
Edelweiss , Bring Me Edelweis , 4 , 1989
Electric Light Orchestra , Hold On Tight , 8 , 1981
Erasure , Sometimes , 10 , 1986
Estefan. Gloria , Don't Wanna Lose You , 7 , 1989
Europe , The Final Countdown , 11 , 1986
Eurythmics , Sweet Dreams , 2 , 1983
Eurythmics , Sexcrime (Nineteen Eightyfour) , 11 , 1984
Eurythmics , There Must Be An Angel , 7 , 1985
Eurythmics & Aretha Franklin , Sistes (are Doin' It...) , 11 , 1985
Fairground Attraction , Perfect , 4 , 1988
Falco , Rock Me Amadeus , 3 , 1986
Faltemeyer. Harold , Axel F , 3 , 1985
Farnham. John , You're The Voice , 4 , 1987
Fat Boys & Chubby Checker , The Twist , 6 , 1988
Ferry. Bryan , Slave To Love , 5 , 1985
Fiction Factory , Feels Like Heaven , 1 , 1984
Fine Young Cannibals , She Drives Me Crazy , 1 , 1989
Fleetwood Mac , Little Lies , 9 , 1987
Flock Of Seagulls. A , Wishing , 11 , 1982
Flying Pickets , Only You , 11 , 1983
Foreigner , I Want To Know What Love Is , 12 , 1984
Four Tops , Loco In Acapulco , 12 , 1988
Fox. Samantha , Touch Me , 3 , 1986
Frankie Goes To Hollywood , Relax , 11 , 1983
Frankie Goes To Hollywood , Two Tribes , 6 , 1984
Frankie Goes To Hollywood , The Power of Love , 1 , 1985
Franklin. Aretha , I Knew You Where Waiting (For Me) , 1 , 1987
Freeez , I.O.U. , 6 , 1983
Frey. Glenn , The Heat Is On , 3 , 1985
Gabriel and Kate Bush. Peter , Don't Give Up , 11 , 1986
Gabriel. Peter , Games Without Frontiers , 2 , 1982
Gabriel. Peter , Sledgehammer , 4 , 1986
Gaye. Marvin , Sexual Healing , 10 , 1982
Genesis , Abacab , 8 , 1981
Genesis , Mama , 9 , 1983
Genesis , Land Of Confusion , 11 , 1986
Genesis , Tonight Tonight , 3 , 1987
Godley and Creme , Weding Bells , 11 , 1981
Godley and Creme , Cry , 3 , 1985
Goombay Dance Band , Seven Tears , 2 , 1982
Gorky Park , Bang , ? ,
Graham. Jaki , Set Me Free , 5 , 1986
Grandmaster Flash , The Message , 8 , 1982
Grant. Eddy , I Don't Wanna Dance , 10 , 1982
Grant. Eddy , Electric Avenue , 1 , 1983
Grant. Eddy , Gimme Hope Jo'anna , 1 , 1988
Guns n' Roses , Sweet Child O' Mine , 8 , 1988
Gurvitz. Adrian , Classic , 1 , 1982
Hall & Oates , Maneater , 1 , 1982
Hancock. Herbie , Rockit , 7 , 1983
Hardcastle. Paul , 19 , 5 , 1985
Harrison. George , All Those Years Ago , 5 , 1981
Harrison. George , I've Got My Mind Set On You , 10 , 1987
Harry. Deborah , French Kissing In The USA , 11 , 1986
Heaven 17 , Temptation , 4 , 1983
Hot Chocolate , It Started With A Kiss , 7 , 1982
Housemartins , Caravan Of Love , 12 , 1986
Houston. Whitney , Saving All My Love For You , 11 , 1985
Houston. Whitney , Greatest Love Of All , 4 , 1986
Houston. Whitney , I Wanna Dance With Somebody , 5 , 1987
Houston. Whitney , One Moment In Time , 9 , 1988
Hue & Cry , Labour Of Love , 6 , 1987
Human League , Don't You Want Me , 12 , 1981
Icehouse , Hey Little Girl , 2 , 1983
Idol. Billy , White Wedding , 7 , 1985
Idol. Billy , Mony Mony , 10 , 1987
Inner City , Good Life , 12 , 1988
INXS , Need You Tonight , 10 , 1987
INXS , New Sensation , 1 , 1988
J Geils Band , Centerfold , 2 , 1982
Jackson and Paul McCartney. Michael , The Girl Is Mine , 11 , 1982
Jackson. Janet , What Have You Done For Me Lately , 3 , 1986
Jackson. Janet , Rhythm Nation , 11 , 1989
Jackson. Michael , Billie Jean , 1 , 1983
Jackson. Michael , Thriller , 1 , 1984
Jackson. Michael , I Just Can't Stop Loving You , 8 , 1987
Jacksons , Can You Feel It , 2 , 1981
Jam , Start , 8 , 1980
Jam , Beat Surrender , 12 , 1982
Jarreau. Al , Boogie Down , 11 , 1983
Jett & The Blackhearts. Joan , I Love Rock 'N' Roll , 4 , 1982
Jett & The Blackhearts. Joan , I Hate Myself For Loving You , 8 , 1988
Jive Bunny , Swing The Mood , 7 , 1989
Joel. Billy , Tell Her About It , 12 , 1983
Joel. Billy , We Didn't Start The Fire , 9 , 1989
John. Elton , Blue Eyes , 3 , 1982
John. Elton , I'm Still Standing , 7 , 1983
John. Elton , Sad Songs , 5 , 1984
John. Elton , Nikita , 10 , 1985
John. Elton mf. , That's What Friends Are For , 11 , 1985
Johnsson. Holly , Love Train , 1 , 1989
Jon and Vangelis , I'll Find My Way Home , 12 , 1981
Jones. Grace , Slave To The Rhythm , 10 , 1985
Jovi. Jon Bon , Blaze Of Glory , 8 , 1980
Kajagoogoo , Too Shy , 1 , 1983
Kaoma , Lambada , 10 , 1989
Katrina & The Waves , Walking On Sunshine , 5 , 1985
KC & The Sunshine Band , Give It Up , 7 , 1983
Kershaw. Nik , Wouldn't It Be Good , 12 , 1983
Kershaw. Nik , The Riddle , 11 , 1984
Khan. Chaka , I Feel For You , 10 , 1984
Kool & The Gang , Celebration , 11 , 1980
Kool & The Gang , Get Down On It , 12 , 1981
Kool And The Gang , Cherish , 5 , 1985
Laid Back , Sunshine Reggae , ? ,
Latin Quarter , Radio Africa , 1 , 1986
Lauper. Cyndi , Girls Just Wanna Have Fun , 12 , 1983
Lauper. Cyndi , Time After Time , 3 , 1984
Lauper. Cyndi , I Drove All Night , 5 , 1989
Lennon. John , (Just Like) Starting Over , 11 , 1980
Lennon. John , Woman , 1 , 1981
Lennon. Julian , Too Late For Goodbyes , 10 , 1984
Level 42 , Lessons In Love , 4 , 1986
Level 42 , Running In The Family , 2 , 1987
Lewis & The News. Huey , If This Is It , 10 , 1984
Lewis & The News. Huey , The Power Of Love , 8 , 1985
Living In A Box , Livng In A Box , 4 , 1987
LL Cool J , I Need Love , 9 , 1987
Lynott. Philip , Out In The Fields , 5 , 1985
M/A/R/R/S , Pump Up The Volume , 9 , 1987
Madness , Baggy Trousers , 9 , 1980
Madness , It Must Be Love , 12 , 1981
Madness , Our House , 11 , 1982
Madonna , Like A Virgin , 11 , 1984
Madonna , Into The Groove , 7 , 1985
Madonna , Papa Don't Preach , 6 , 1986
Madonna , Who's That Girl , 7 , 1987
Madonna , Like A Prayer , 3 , 1989
Mai Tai , History , 5 , 1985
Marie. Kelly , Feels Like I'm In Love , 8 , 1980
Marillion , Kayleigh , 5 , 1985
Martika , Toy Soldier , 7 , 1989
McCartney & Stevie Wonder. Paul , Ebony And Ivory , 4 , 1982
McCartney. Paul , Pipes Of Peace , 12 , 1983
McCartney. Paul , No More Lonely Nights , 10 , 1984
McFerrin. Bobby , Don't Worry. Be Happy , 9 , 1988
Medeiros. Glenn , Nothing's Gonna Change.... , 6 , 1988
Mel & Kim , Respectable , 3 , 1987
Men At Work , Down Under , 1 , 1983
Men Without Hats , The Safety Dance , 10 , 1983
Mercury and Montserrat Caballé. Freddie , Barcelona , 11 , 1987
Mercury. Freddie , Love Kills , 9 , 1984
Mercury. Freddie , The Great Pretender , 3 , 1987
Mezzoforte , Garden Party , 3 , 1983
Miami Sound Machine , Bad Boy , 5 , 1986
Michael. George , Careless Whisper , 8 , 1984
Michael. George , I Want Your Sex , 6 , 1987
Mike and The Mechanics , The Living Years , 1 , 1989
Minogue. Kylie , I Should Be So Lucky , 1 , 1988
Modern Talking , Brother Louie , 8 , 1986
Moore. Gary , Out In The Fields , 5 , 1985
Moroder. Georgio , Together In Electric Dreams , 9 , 1984
Mr. Mister , Broken Wings , 12 , 1985
Mr. Mister , Kyrie , 3 , 1986
Nail. Jimmy , Love Don't Live Here Anymore , 4 , 1985
Nelson. Phyllis , Move Closer , 2 , 1985
Nena , 99 Luft Ballons , 2 , 1984
Nevil. Robbie , C'Est La Vie , 12 , 1986
New Edition , Candy Girl , 4 , 1983
New Kids On The Block , You Got (The Right Stuff) , 11 , 1989
New Order , Blue Monday , 3 , 1983
Newton-John. Olivia , Physical , 10 , 1981
Nicks. Stevie , Rooms On Fire , 5 , 1989
Ocean. Billy , When The Going Gets Tough. The Tough Get Going , 1 , 1986
Ocean. Billy , Get Outta My Dreams And Into My Car , 2 , 1988
O'Connor. Sinead , Nothing Compares 2 U , 1 , 1990
Oldfield. Mike , Moonlight Shadow , 5 , 1983
Oldfield. Mike , To France , 6 , 1984
Opus , Life Is Life , 6 , 1985
Orbison. Roy , You Got It , 1 , 1989
Ottawan , Hands Up , 8 , 1981
Palmer. Robert , Some Guys Have All The Luck , 2 , 1982
Palmer. Robert , Addicted To Love , 5 , 1986
Paradis. Vanessa , Joe Le taxi , 2 , 1988
Paris. Ryan , Dolce Vita , 9 , 1983
Parr. John , St. Elmo's Fire , 9 , 1985
Parsons Project. Alan , Don't Answer Me , 3 , 1984
Pet Shop Boys , West End Girls , 11 , 1985
Pet Shop Boys , Heart , 4 , 1987
Pet Shop Boys , It's A Sin , 6 , 1987
Pet Shop Boys and Dusty Springfield , What Have I Done To Deserve This , 8 ,
1987
Pointer Sister , I'm So Exited , 10 , 1984
Police , Don't Stand So Close To Me , 9 , 1980
Police , Every Little Thing She Does Is Magic , 10 , 1981
Police , Every Breath You Take , 5 , 1983
Prince , 1999 , 1 , 1983
Prince , Purple Rain , 9 , 1984
Prince , Kiss , 3 , 1986
Prince , Sign 'o' the times , 3 , 1987
Queen , Another One Bites The Dust , 9 , 1980
Queen , Radio Ga Ga , 2 , 1984
Queen , A Kind Of Magic , 3 , 1986
Queen , I Want It All , 5 , 1989
Queen & David Bowie , Under Pressure , 11 , 1981
R.E.M. , The One I Love , 11 , 1987
Rea. Chris , I Can Hear Your Heart Beat , 10 , 1983
Rea. Chris , Road To Hell , 10 , 1989
Renee and Renato , Save Your Love , 10 , 1982
REO Speedwagon , Keep On Loving You , 4 , 1981
REO Speedwagon , Can't Fight This Feeling , 3 , 1985
Richard. Cliff , Wired For Sound , 8 , 1981
Richard. Cliff , Mistletoe And Wine , 12 , 1988
Richie And Diana Ross. Lionel , Endless Love , 9 , 1981
Richie. Lionel , All Night Long , 10 , 1983
Richie. Lionel , Hello , 3 , 1984
Richie. Lionel , Say You. Say Me , 11 , 1985
Richie. Lionel , Dancing On The Ceiling , 7 , 1986
Rockwell , Somebody's Watching Me , 2 , 1984
Rogers & Dolly Parton. Kenny , Island In The Stream , 11 , 1983
Rolling Stones. The , Emotional Rescue , 7 , 1980
Ross. Diana , Upside Down , 7 , 1980
Ross. Diana , Chain Reaction , 1 , 1986
Roth. David Lee , Just A Gigolo , ? ,
Roxette , The Look , 4 , 1989
Roxy Music , Jealous Guy , 2 , 1981
Run DMC , Walk This Way , 9 , 1986
Rush. Jennifer , The Power of Love , 6 , 1985
Sabrina , Boys , 2 , 1988
Sade , Your Love Is King , 2 , 1984
Sade , Smooth Operator , 9 , 1984
Sade , The Sweetest Taboo , 10 , 1985
Sandra , Maria Magdelena , ? ,
Scritti Politti , The Word Girl , 5 , 1985
Shakatak , Down On The Street , 7 , 1984
Sharkey. Feargal , A Good Heart , 10 , 1985
Simon. Carly , Why , 8 , 1982
Simon. Paul , You Can Call Me Al , 9 , 1986
Simple Minds , Don't You (Forget About Me) , 4 , 1985
Simple Minds , Belfast Child , 2 , 1989
Simply Red , Holding Back The Years , 5 , 1986
Simply Red , If You Don't Know Me By Now , 4 , 1989
Snap , The Power , 3 , 1990
Snap! , Ooops Up , 6 , 1990
Snap! , Mary Had A Little Boy , 12 , 1990
Snap! , Exterminate , 1 , 1993
Soft Cell , Tainted Love , 8 , 1981
Some. Belouis , Imagination , 4 , 1985
Some. Belouis , Some People , 4 , 1986
Soul Asylum , Runaway Train , 6 , 1993
Soul II Soul , Back To Life , 6 , 1989
Spagna , Call Me , 7 , 1987
Spandau Ballet , True , 4 , 1983
Spandau Ballet , Throught The Barricades , 11 , 1986
Springfield. Dusty , In Private , 12 , 1989
Springsteen. Bruce , Hungry Heart , 11 , 1980
Springsteen. Bruce , The River , 6 , 1981
Springsteen. Bruce , Dancing In The Dark , 5 , 1984
Springsteen. Bruce , Born In The USA , 6 , 1985
Stansfield. Lisa , All Around The World , 10 , 1989
Starship , We Buildt This City , 11 , 1985
Starship , Nothing's Gonna Stop Us Now , 4 , 1987
Status Quo , In The Army Now , 10 , 1986
Steve Miller Band , Abracadabra , 6 , 1982
Stevens. Shakin' , This Old House , 2 , 1981
Stevens. Shakin' , You Drive Me Crazy , 5 , 1981
Stevens. Shakin' , Oh Julie , 1 , 1982
Stevens. Shakin' , Cry A Little Bit , 11 , 1983
Stevens. Shakin' , What Do You Want To Make Those Eyes At Me For , 11 , 1987
Stewart. Rod , Tonight I'm Yours , 10 , 1981
Stewart. Rod , Baby Jane , 6 , 1983
Stray Cats , Rock This Town , 2 , 1981
Streisand. Barbra , Woman In Love , 10 , 1980
Summer. Donna , On The Radio , 2 , 1980
Summer. Donna , This Time I Know It's For Real , 2 , 1989
Supertramp , It's Raining Again , 10 , 1982
Survivor , Eye Of The Tiger , 7 , 1982
Taco , Puttin' On The Ritz , ? ,
Talking Heads , Road To Nowhere , 10 , 1985
Tears For Fears , Shout , 12 , 1984
Tears For Fears , Everybody Wants To Rule.... , 3 , 1985
Tears For Fears , Sowing The Seeds Of Love , 9 , 1989
Technotronic , Pump Up The Jam , 9 , 1989
Thomas. Evelyn , High Energy , 4 , 1984
Thompson Twins , We Are Detective , 4 , 1983
Thompson Twins , Doctor Doctor , 2 , 1984
Tiffany , I Think We're Alone Now , 1 , 1988
Toto , Africa , 2 , 1983
T'Pau , China In Your Hand , 10 , 1987
Trans X , Living On Video , 7 , 1985
Transvision Vamp , I Want Your Love , 6 , 1988
Trio , Da Da Da , 7 , 1982
Turner. Tina , What's Love Got To Do With It , 6 , 1984
Turner. Tina , Private Dancer , 11 , 1984
Turner. Tina , We Don't Need Another Hero , 7 , 1985
Tyler. Bonnie , Total Eclipse Of The Heart , 2 , 1983
Tyler. Bonnie , Holding Out For A Hero , 8 , 1985
U2 , Pride , 9 , 1984
U2 , The Unforgettable Fire , 5 , 1985
U2 , I Still Haven't Found What I'm Looking For , 6 , 1987
U2 , Desire , 10 , 1988
U2 , Sunday Bloody Sunday , ? ,
UB40 , Red Red Wine , 8 , 1983
Ullman. Tracy , They Don't Know , 9 , 1983
Ullman. Tracy , Sunglasses , 7 , 1984
Ultravox , Vienna , 1 , 1981
Ultravox , Dancing With Tears In My Eyes , 5 , 1984
Ure. Midge , If I Was , 9 , 1985
USA For Africa , We Are The World , 4 , 1985
Van Halen , Jump , 2 , 1984
Vangelis , Chariots Of Fire , 5 , 1981
Vega. Suzanne , Marlene On The Wall , 3 , 1986
Vega. Suzanne , Luka , 5 , 1987
Visage , Fade To Grey , 12 , 1980
Waite. John , Missing You , 9 , 1984
Wang Chung , Dance Hall Days , 1 , 1984
Warnes & Bill Medley. Jennifer , The time of my life , 10 , 1987
Warwick. Dionne , Heartbreaker , 10 , 1982
Was (not Was) , Walk The Dinosaur , 10 , 1987
Wax , Bulding A Bridge To Your Heart , 8 , 1987
Wet Wet Wet , Sweet Little Mystery , 7 , 1987
Wham! , Wake Me Up Before You Go Go , 5 , 1984
Wham! , I'm Your Man , 11 , 1985
Whitesnake , Here I Go Again , 11 , 1982
Whitesnake , Is This Love , 6 , 1987
Wilde. Kim , Kids In America , 2 , 1981
Wilde. Kim , View From A Bridge , 4 , 1982
Wilde. Kim , You Keep Me Hangin' On , 10 , 1986
Winwood. Steve , Higher Love , 6 , 1986
Womack & Womack , Teardrops , 8 , 1988
Wonder. Stevie , I Just Called To Say I Love You , 8 , 1984
Yazoo , Don't Go , 7 , 1982
Yazz & The Plastic Poplulation , The Only Way Is Up , 7 , 1988
Yello , The Race , 8 , 1988
Yes , Owner Of A Lonely Heart , 11 , 1983
Young. Paul , Wherever I Lay My Hat (That's My Home) , 6 , 1983
Young. Paul , Everytime You Go Away , 3 , 1985
ZZ Top , Legs , 2 , 1985

Fra : Enzo

Dato : 05-02-02 00:23

> [...]
>
> Det er en tilsvarende liste jeg selv søger, bare for '90'erne, Anyone!!!?
>
> Med hensyn til DR-radio har de jo en fin playliste service.

Hmm. Skimmede lige listen, og kan da i hvert fald sige, at Depeche Modes
"Personal Jesus" ikke er fra 1984. Den er fra 1990, og er dermed slet ikke
kvalificeret til listen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-02-02 01:51

> [...]
> "Personal Jesus" ikke er fra 1984. Den er fra 1990, og er dermed slet ikke

Jep der kan være mindre fejl i den (og mangler derfor et par ? i datoen).
Men Personal Jesus gik ind på de engelske hitliste d 9. september 1989, så
den holder lige, om end årstallet er forkert.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Enzo

Dato : 05-02-02 10:43

> Jep der kan være mindre fejl i den (og mangler derfor et par ? i datoen).
> Men Personal Jesus gik ind på de engelske hitliste d 9. september 1989, så
> den holder lige, om end årstallet er forkert.

Oki doki. Så er det bare album'et hvorpå Jesus befinder sig, der er fra 90.

Fra : Rhythm

Dato : 05-02-02 14:03

"Enzo" <anso@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Oki doki. Så er det bare album'et hvorpå Jesus befinder sig, der er fra
90.

Og hedder Violator.
Maxien Personal Jesus udkom første gang 19 sep. 1989
Albummet Violator udkom 20 marts 1990

Mvh
Rhythm

Fra : Rhythm

Dato : 05-02-02 14:01

> [...]
> nummer i radioen, og så ikke siger kunstner eller titel!! På denne måde
> sælger de i hvert fald INGEN cd'er......

Jeg kan anbefale dig nogle fede opsamlinger:
Greatest hits of the 80´s (8cd box)
More greatest hits of the 80´s (8cd box)
Fetenhits - Discofox 1+2 (2cd)
Fetenhits - Neue deutsche welle 1+2 (2cd med tysk 80´er musik)
Italo disco mix 1-3 (indeholder hver 2cd. 1 med enkel tracks og 1 med et gns
72min nonstop mix)

Og hvis de stadig findes derude et sted:
Just can´t get enough 1+2
Rewind - Italo
The ultimate eighties
80´s superhits
Into the eighties

Men hvis du har VH1 så afholder de tit 80´s week-end med masser af gamle
musikvideoer
fra 80´erne.

Mvh
Rhythm

Fra : _ Anders Tjerke Hans~

Dato : 05-02-02 15:13

> Men hvis du har VH1 så afholder de tit 80´s week-end med masser af gamle
> musikvideoer
> fra 80´erne.

Hvem afholder disse fester ???

VH1, øhhhh.... ???

--
Hilsen
Anders Tjerke Hansen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 06-02-02 15:20

"_ Anders Tjerke Hansen" <ath@ingenmail.dk> wrote in message

> Hvem afholder disse fester ???
>
> VH1, øhhhh.... ???

Hvilke fester? Der snakkes om et TV-program.

Jacob

Fra : Jacob Holm

Dato : 06-02-02 16:50

Jacob Skaaning wrote:

> "_ Anders Tjerke Hansen" <ath@ingenmail.dk> wrote in message

> Hvilke fester? Der snakkes om et TV-program.
>
> Jacob

Det er vel nærmere en kanal.

Mvh. (en anden)Jacob.

Fra : Rhythm

Dato : 06-02-02 22:22

"Jacob Holm" <jacob.hj@abk.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel nærmere en kanal.
>
> Mvh. (en anden)Jacob.

Jeps ,den musik tv kanal der er den som sætter mest focus på 80´er musik.
Lige noget for os "gamle"

Mvh
Rhythm

Fra : Betin@

Dato : 10-02-02 21:02

hjemstedet@SLETyahoo.dk skrev...
> Fetenhits - Neue deutsche welle 1+2 (2cd med tysk 80´er musik)
Absolut anbefalelsesværdig.

Betin@

Fra : John K

Dato : 11-02-02 14:21

> Absolut anbefalelsesværdig.

Hvor har du set den henne ?

Mvh

John K

Fra : Rhythm

Dato : 11-02-02 14:45

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du set den henne ?
>

> Mvh
>
> John K

Jeg købte 1´eren og 2´eren i Flensborg , nærmere Karstadt. De har en stander
stående kun med
"Fetenhits" cd´erne , og det er ellers ikke så lidt at der er udgivet i den
serie.

Mvh
Rhythm

Fra : John K

Dato : 11-02-02 21:21

> [...]
stander
> stående kun med
> "Fetenhits" cd´erne , og det er ellers ikke så lidt at der er udgivet i

OK - takker for info.

Mvh

John K

Fra : Rhythm

Dato : 12-02-02 15:26

> stander
> den
>

> OK - takker for info.
>

> Mvh
>
> John K

De har i Fetenhits serien udgivet dem her ind til videre:

Neue deutsche welle
The real classics
Schlager
Die deutsche
Oldies
The real 80´s
The real 90´s
The real summer classics
Party rock classics.
Discofox

Så kan jeg ikke komme i tanke om flere.
Men du kan hoppe ind på www.polystar.de og i søgeren i bunden skrive:
fetenhits
Så får du en komplet liste over alle som er udgivet i den serie.

Mvh
Rhythm

Mvh
Rhythm

Fra : John K

Dato : 12-02-02 18:27

> De har i Fetenhits serien udgivet dem her ind til videre:

-SNIP-

Jeg fandt 24 forskellige på amazon.de - så der er lidt at gå i gang med :)

Mvh

John K

Fra : Betin@

Dato : 11-02-02 21:12

sydfynsfm_sletdette@hotmail.com skrev...

> Hvor har du set den henne ?

Jeg fik min bestilt hjem i tidernes morgen hos min daværende
pladeforhandler. Tag evt. et kig på
http://www.amazon.de/exec/obidos/tg/browse/-/546298/ref%3Dbr%5Fbx%
5F25/302-7960527-5276011 der er nogle stykker.

Betin@

Fra : Ben Knudsen

Dato : 05-02-02 15:53

Stort set alt hvad Stock, Aitken & Watermann har produceret. Dvs. bla.
Rick Astley (Never gonna give you up), Kylie Minogue (Locomotion),
Bananarama (Venus), Dead or Alive (You spin me right round like a record
baby osv osv.), Mel & Kim (Respectable) og majet, majet mere...
Derudover klassikkere fra Duran Duran som The Reflex, Rio og Union Of the
Snake.
Og hey, hvad med Boys Dont Cry - I wanna be a cowboy... Jeg kunne blive
ved rigtig længe, men gider ej. Sidder du på en mac, så start iTunes op og
finde de radiokanaler, som kun spiller 80'hits. Flere af dem har
offentlige playlists. Der findes givet alternativer på pc, som kan det
samme...

Ben

Fra : Torben Larsen

Dato : 06-02-02 23:13

Ja, nu ved jeg ikke, men er I friske på en 80'er quiz (med præmie) i næste
uge ?

Torben

Fra : Jacob E

Dato : 06-02-02 23:54

YES! Bring it on...

Jacob E.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-02-02 05:55

Torben Larsen <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qRh88.365$JL2.6265@news.get2net.dk...
> Ja, nu ved jeg ikke, men er I friske på en 80'er quiz (med præmie) i næste
> uge ?
>
> Torben
__________

Nej Torben, det er vi faktisk ikke. I 80-erne lavede man ikke musik. Men ved
du hvad vi er med på. Vi er med på en tæskefed 50-er quiz, eller i
nødstilfælde en 70-er quizz. Tror du at du kan klare den for os. Så udnævner
vi dig til quizzmaster.

Fra : Torben Larsen

Dato : 07-02-02 09:50

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> du hvad vi er med på. Vi er med på en tæskefed 50-er quiz, eller i
> nødstilfælde en 70-er quizz. Tror du at du kan klare den for os. Så

1) Hvilket årti startede en ung fyr med at vrikke med underlivet og croone
henførte kærlighedssange til sin moar.
Lidt hjælp: Han er stadig voldsomt populær blandt midaldrende mænd på trods
af at han døde af overvægt og druk (SKRÅSTREG!!!!) pillemisbrug i 70'erne.

2) Hvilket årti gik alle mennesker i det grimmeste tøj og hørte John
Travolta bræge sig igennem halvanden times ulidelig musical med en australsk
sekundasangerinde.

Torben (Quizmaster ?)

Fra : Rhythm

Dato : 07-02-02 11:32

> [...]
trods
> af at han døde af overvægt og druk (SKRÅSTREG!!!!) pillemisbrug i 70'erne.

The King: Elvis

> 2) Hvilket årti gik alle mennesker i det grimmeste tøj og hørte John
> Travolta bræge sig igennem halvanden times ulidelig musical med en
australsk
> sekundasangerinde.

He he , 70´erne

> Torben (Quizmaster ?)

Rhythm

Fra : Troels

Dato : 07-02-02 16:13

> trods
>
> The King: Elvis

Jeg tror ikke Elvis er et årti....

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-02-02 18:29

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
> Jeg tror ikke Elvis er et årti....

Jo, visse steder i USA er han et helt århundrede.

/Nikolaj

Fra : Rhythm

Dato : 08-02-02 00:13

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> "Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
>
> Jo, visse steder i USA er han et helt århundrede.
>
> /Nikolaj

Ja da , the man of the century , viste du ikke det ?
Men lad os så sige at Elvis ER 50´erne.

Rhythm

Fra : nikolaj borg

Dato : 08-02-02 00:15

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message
> Ja da , the man of the century , viste du ikke det ?
> Men lad os så sige at Elvis ER 50´erne.

Nej, sidst i sin karriere var han stor nok til at være - whatever :)

/Nikolaj

Fra : Søren Gemmer

Dato : 09-02-02 17:36

Touché!

Fra : Jacob E

Dato : 07-02-02 18:24

Suk... efter ca. 3 ugers prøvetid dumpede Åge igen. Derfor atter engang:

*Plonk*

Fra : Rhythm

Dato : 07-02-02 11:30

> [...]
> Ja, nu ved jeg ikke, men er I friske på en 80'er quiz (med præmie) i næste

Det lydder som en god idé. Lad os prøve.

Rhythm

Fra : Ben Knudsen

Dato : 11-02-02 11:13

halldorsson@post.tele.dk writes:
>Nej Torben, det er vi faktisk ikke. I 80-erne lavede man ikke musik

Jo, vi er. Og jo, man gjorde.

Det er slet ikke noget, du kan bestemme, vel?
Og lad os så den 80'er-quiz på bordet

Ben

Fra : Torben Larsen

Dato : 12-02-02 09:56

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> wrote in message
> Og lad os så den 80'er-quiz på bordet

I'm working on it........

Torben

Fra : svensken_kommer

Dato : 17-03-02 19:23

Hvis nogle skal holde 80´er fest og har brug for det fede 80-liveband,
så tjek dette her ud: www.svenskenkommer.dk

Der er dømt ultimativ oplevelse med gennemført outfit, bobbet hår,
make-up, høj vokal og vild guitarsoli.

Svensken kommer - tjek det ud!

http://www.kandu.dk/