krak & browser?
Fra : thorkild nielsen

Dato : 04-02-02 20:15

Hej!

Jeg plejede at bruge www.krak.dk
via Netscape 4.78, men nu har de lavet det om, så jeg ikke kan få det
til at fungere længere. Heller ikke, når jeg prøver med Opera og IE
begge ver. 5.0

Jeg kører med en beige G3 DT.

Nogle gode råd?

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bortfjernes" og det efterfølgende punktum
skal slettes fra min e-mailadresse.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-02-02 20:31

In article <3C5EDDC5.FDB53560@stofanet.dk>,
thorkild nielsen <bortfjernes.thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Nogle gode råd?

Har du slået javascript fra?

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-02 20:46

> [...]

> det om, så jeg ikke kan få det til at fungere længere. Heller ikke, når
> jeg prøver med Opera og IE begge ver. 5.0

Det hjælper dig nok ikke stort, men det virker fint hos mig med IE 5.0
DK på en iMac 233 rev. B, Mac OS 9.2.2 DK.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-02-02 22:43

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Det hjælper dig nok ikke stort, men det virker fint hos mig med IE 5.0
> DK på en iMac 233 rev. B, Mac OS 9.2.2 DK.

Det virker ikke fint - det virker nogenlunde. Krak har bevidst valgt at
negligere Mac og de har ikke i sinde at lave om på det.

Jeg har talt med deres kvindelig chef for afdelingen op til flere gange
og hun kommer endda fra reklamebranchen hvor hun selv arbejdede på Mac.

Krak har været diskuteret et utal af gange i webdesign ris+ros gruppen.

Lad os spamme dem med info om at det ikke kører.

--
Ciao Jesper ) http://www.gylling.net/
How do you tell a communist? Well, it's someone who reads

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-02 00:50

> Det virker ikke fint - det virker nogenlunde. Krak har bevidst valgt
> at negligere Mac og de har ikke i sinde at lave om på det.

Nå ja, jeg tør selvfølgelig ikke sige, om det skal virke bedre. Når jeg
søger en adresse, kan jeg få den på et fint kort, som jeg kan zoome og
panorere i. Er det ikke meget godt? Jeg kan også få en glimrende
kørselsvejledning. Er det ikke også godt nok? Hvad kan man få mere med
en Windowscomputer?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 05-02-02 10:48

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Det hjælper dig nok ikke stort, men det virker fint hos mig med IE 5.0
> DK på en iMac 233 rev. B, Mac OS 9.2.2 DK.

Der er heller ingen problemer med hverken iCab, Opera 5 og IE5 på min
9600 med OS 9.1.

Kan det tænkes, at det snarere er et Netscape-kompatibilitetsproblem end
et generelt Mac-problem. Efterhånden må vi nok til at indse, at det er
klogt at finde alternativer til Netscape 4.x.

--
Christian

Fra : Højsholt

Dato : 05-02-02 10:56

Hvis det er rejseplanlægning man leder efter, kan Shell GeoStar evt. bruges:

http://www.geostar.dk/

/Højsholt

Fra : thorkild nielsen

Dato : 05-02-02 20:32

Højsholt wrote:

> Hvis det er rejseplanlægning man leder efter, kan Shell GeoStar evt. bruges:
>
> http://www.geostar.dk/
>
> /Højsholt

Tak for det! - den fungerer fint med Netscape 4.78 og viser de kort jeg ikke
kunne finde længere hos KRAK.

- det eneste dårlige er at SHELL ikke er et firma jeg har ret megen sympati for.

--
------

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-02-02 13:46

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Der er heller ingen problemer med hverken iCab, Opera 5 og IE5 på min
> 9600 med OS 9.1.

Det er da weird - jeg har testet den i iCab 2.7.1 og dér virker
rullegardinmenuen ikke. Gør den det hos dig ?

> Kan det tænkes, at det snarere er et Netscape-kompatibilitetsproblem end
> et generelt Mac-problem. Efterhånden må vi nok til at indse, at det er
> klogt at finde alternativer til Netscape 4.x.

Rigtigt. Netscape er en gammel browser, men på vores statistik som
omfatter ca. 40 forskellige websites i vidt forskellige brancher, ligger
på Netscape 4.7X på ca. 5-6% af alle unikke hits og da nogle af disse
sites har op til 30.000 hits om året, så er det mange at vinke farvel
til hvis man fx. kun designer til IE.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 05-02-02 14:12

> Det er da weird - jeg har testet den i iCab 2.7.1 og dér virker
> rullegardinmenuen ikke. Gør den det hos dig ?

Jeg troede, vi snakkede om kortet, så jeg har ikke tjekket meget andet.
Hvilken rullegardinmenu er det du tænker på?

> [...]
> på Netscape 4.7X på ca. 5-6% af alle unikke hits og da nogle af disse
> sites har op til 30.000 hits om året, så er det mange at vinke farvel til

Jeg er klar over, at Netscape 4 stadig spiller en rolle, men jeg tror at
man som bruger gør sig selv en tjeneste ved at kigge andetsteds. Fx.
Mozilla, Opera og iCab, hvis man ikke bryder sig om IE.

--
Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-02-02 14:35

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Jeg troede, vi snakkede om kortet, så jeg har ikke tjekket meget andet.
> Hvilken rullegardinmenu er det du tænker på?

Dér hvor du kan vælge mellem søgning, avanceret søgning und zu weiter.

> Jeg er klar over, at Netscape 4 stadig spiller en rolle, men jeg tror at
> man som bruger gør sig selv en tjeneste ved at kigge andetsteds. Fx.
> Mozilla, Opera og iCab, hvis man ikke bryder sig om IE.

Helt korrekt. Men hvordan hulen skal man få folk til at anvende en ny
browser og hvordan skal de vælge og hvordan skal de finde ud af hvad de
har at vælge imellem ?

For slet ikke at tale om dem, som fx. benytter bibliotekets PC, hvor der
fx. ikke er mulighed for download eller valg af browser.

På vores bibliotek har "IT-manden" valgt Netscape 4.5X til PC og der er
hverken flash, quicktime, realplayer, shockwave og så videre på og at er
låst - kan du forestille dig hvordan det er er surfe på sådan en PC'er ?

Han er selvfølgelig også en nar, men jeg tror nu egentlig ikke at det er
så ualmindeligt endda.

Vi har fx. mistet en kunde, som havde et site, der virkede perfekt på
alle computere samt browsere, men prøv at teste det nu efter et andet
firma har lavet et nyt:

http://www.fdlf.dk/

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 05-02-02 16:13

> Dér hvor du kan vælge mellem søgning, avanceret søgning und zu weiter.

Er det et rullegardin? Det fungerer som knapper og det troede jeg
egentlig også bare det var. I så fald virker rullegardinet ikke.

> Helt korrekt. Men hvordan hulen skal man få folk til at anvende en ny
> browser og hvordan skal de vælge og hvordan skal de finde ud af hvad de
> har at vælge imellem ?

På samme måde som folk holdt op med at bruge præ-netscape 4 - ved at
anbefale de nye browsere. Det enkleste ville naturligvis være at
Netscape lavede en tålelig 6'er, da det altid er nemmere at få folk til
at opgradere.

> [...]
> hverken flash, quicktime, realplayer, shockwave og så videre på og at er
> låst - kan du forestille dig hvordan det er er surfe på sådan en PC'er ?

Det kan jeg skam nemt. Jeg har prøvet maskineren på Hovedbiblioteket i
Århus.

> Han er selvfølgelig også en nar, men jeg tror nu egentlig ikke at det er
> så ualmindeligt endda.

Det er bestemt ikke ualmindeligt, men biblioteksfolkene slås også med en
forældet maskinpark, som alligevel ikke kan trække de opgaver, som folk
forventer. En helt anden diskussion er, om det er bibliotekernes opgave
at være netcafe og om de i givet fald ikke skal have de nødvendige
ressourcer.

> Vi har fx. mistet en kunde, som havde et site, der virkede perfekt på
> alle computere samt browsere, men prøv at teste det nu efter et andet
> firma har lavet et nyt:
>
> http://www.fdlf.dk/

Ydrk. Måske havde det været en go' ide om de havde skruet ned for
arrogancen. Siden nåee jeg aldrig at se, da den tog alt for lang tid at
læse ind i iCab - og måske kunne det ikke engang lade sig gøre.

--
"Jørgen Winther har ikke indsigt i kræft. Han er en charlatan indenfor
kræftsygdomme. Og hans populistiske overbudspolitik modarbejder

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-02-02 00:21

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>
>Krak har været diskuteret et utal af gange i webdesign ris+ros gruppen.
>
>Lad os spamme dem med info om at det ikke kører.

På min G3 med netscape 4.75 virker det heller ikke. Min maskine fryser
simpelthen. Tja, men kan da sagtens leve uden Kraks. Hvad gjorde man før?
Slog op i et kort. Mht. til telefon nr. er der jo flere andre muligheder
som virker.

Hvordan spamer vi dem?

hilsen Hanne

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-02-02 00:51

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> Slog op i et kort. Mht. til telefon nr. er der jo flere andre muligheder

Vi begynder at send dem mails om at det ikke virker ordenligt på Mac og
at det sagtens kan laves så det virker - det kræver bare en kvalificeret
webdesigner.

Fra : Michael Holm

Dato : 05-02-02 00:55

> Vi begynder at send dem mails om at det ikke virker ordenligt på Mac og
> at det sagtens kan laves så det virker - det kræver bare en kvalificeret
> webdesigner.
jeg bruger den da også ret tit, og har da ikke opdaget at den ikke
virker.... IE 5 på OS 9.2.2 og OS X....

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-02-02 10:25

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> jeg bruger den da også ret tit, og har da ikke opdaget at den ikke
> virker.... IE 5 på OS 9.2.2 og OS X....

Den virker men det er ikke pænt. Grafikken står ikke korrekt og
rullegardinsmenuerne kan drille.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-02 01:50

> [...]

> Slog op i et kort. Mht. til telefon nr. er der jo flere andre muligheder

Som sagt virker det hos mig. Jeg vil blot sige, at jeg synes, at kort og
telefonbøger på Internettet er en stor forbedring. Før i tiden kunne man
da ikke bare slå op i et kort. Der er da ingen, der ligger inde med kort
og telefonbøger over hele landet. Jeg har f.eks. lige været i Kolding på
en for mig ukendt adresse. Det var da guld værd, at jeg kunne finde
stedet på Kraks kort på Internettet. På samme måde kan jeg finde
telefonnumre over hele landet. Før skulle man ringe til nummerkontoret,
og det koster en formue. Desuden kunne de kun hjælpe en, hvis man havde
ret præcise data på folk. Nu kan man søge på vejnavn og fornavn og
alligevel være heldig at finde vedkommende. Før i tiden gad
nummerkontoret altså ikke finde f.eks. "Jens i Nørregade" for en.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : thorkild nielsen

Dato : 05-02-02 17:56

Henrik Münster wrote:

> Som sagt virker det hos mig.

Hej Henrik!

- Bruger du Netscape 4.75 eller...?

--
------

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-02 19:05

thorkild nielsen <bortfjernes.thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Hej Henrik!
>
> - Bruger du Netscape 4.75 eller...?

Nej. Internet Explorer 5.0 DK. Trods min modvilje mod Microsoft synes
jeg, at det er den bedste browser all-round. Den kan vise de fleste
sider pænt, og den kan bruges til Jyske Netbank. Det kan iCab og Opera
ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-02 04:05

Hej Thorkild

Det virker også fint hos mig med Netscape 4.79/128bits versionen.

thorkild nielsen wrote:

> Hej Henrik!
>
> - Bruger du Netscape 4.75 eller...?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-02 10:29

> [...]

> Slog op i et kort. Mht. til telefon nr. er der jo flere andre muligheder

Brug krakskortet på <http://www.degulesider.dk>

<icq:131382336>

Fra : Villy Erichsen

Dato : 05-02-02 04:13

thorkild nielsen wrote:

> [...]
> via Netscape 4.78, men nu har de lavet det om, så jeg ikke kan få det
> til at fungere længere. Heller ikke, når jeg prøver med Opera og IE

Glem Krak og brug http://www.degulesider.dk - samme funktioner og mere
til.
Virker fint med Netscape 4.78

Venlig hilsen
Villy E.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-02-02 10:36

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Glem Krak og brug http://www.degulesider.dk - samme funktioner og mere
> til.
> Virker fint med Netscape 4.78

De laver også en fejl når de loader. Det gør de ihvertilfælde i Netscape
4.76. Prøv at lægge mærke til at når browseren har genereret hele siden,
så reloader den med diversesider.css, som der er fejl i og det
resulterer i at der kommer til at stå at siden ikke kunne findes
nedenunder de 3 bokse med fag- navne- og kortbog i.

For den uøvede kan det nemt komme til at køre i ring, da der er en
mulighed for at trykke på forsiden igen.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-02-02 10:53

muenster@esenet.dk writes:

> [...]
>alligevel være heldig at finde vedkommende. Før i tiden gad
>nummerkontoret altså ikke finde f.eks. "Jens i Nørregade" for en.

Jamen jeger da helt enig. At hvis det virker, er det ret godt Når jeg
skrev om andre muligheder så findes der til tlf.nr. f.eks.
http://www.danmark.com/
Og som vejviser, forklaring og vejledning så er route 66 ret godt.Koster
ca 2.-300, kr og det virker hver gang.

Hilsen Hanne

Hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv