Ny disk til bærbar
Fra : Arcana

Dato : 04-02-02 16:12

Jeg har en Toshiba bærbar med en 4G HD i, som jeg godt kunne tænke mig at
udskifte med en større (sådan nogle DivX'er fylder jo...). Mit spørgsmål går
på, om jeg bare kan tage en IBM Travelstar eller lignende og smide i?
Systemet er ellers en 466 MHz AMD med 192 MB RAM.

Tips modtages med tak!

/arcana

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-02-02 16:32

> Mit spørgsmål går på, om jeg bare kan tage en IBM Travelstar eller
lignende og smide i?
> Systemet er ellers en 466 MHz AMD med 192 MB RAM.

To ting du skal være opmørksom på
1) Om den kan detekteres med korrekt størrelse
2) Strømforbruget.

Jeg har for nyligt sat en ny disk i en compag og den tog bare en tilfældig
10Gb disk til erstatning for den gamle. Den nye brugte dobbelt så meget
strøm og blev uhyrligt varm - og maskinen blev ustabil

Så jeg måtte finde en "lille & gammel" disk med lavt strømforbrug til
den....

/A

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 04-02-02 20:18

> lignende og smide i?

Jeg har næsten en magen til (2180 CDT)

> To ting du skal være opmørksom på
> 1) Om den kan detekteres med korrekt størrelse
> 2) Strømforbruget.

Jeg har skiftet disken ud (var 4 gb) til en Travelstar 20 GB uden
problemmer, den bruger enda mindre strøm end den originale.

Hilsen Jørgen

Fra : Arcana

Dato : 05-02-02 13:21

"Jørgen L. Nielsen" <Jlyn_Fjern_dette@privat.dk> wrote in message

> Jeg har næsten en magen til (2180 CDT)
> Jeg har skiftet disken ud (var 4 gb) til en Travelstar 20 GB uden
> problemmer, den bruger enda mindre strøm end den originale.

Tak! Det bliver det næste punkt i den evige opgradering (min stationæres ene
HD røg i går, så jeg må lige have en Barracuda 40GB først...)

/arcana

Fra : Peter Jantzen

Dato : 05-02-02 21:06

Nu læste jeg at du havde skiftet din HD selv , er det svært ?

Fra : Arcana

Dato : 06-02-02 12:52

"Peter Jantzen" <theone@adslhome.dk> wrote in message

> Nu læste jeg at du havde skiftet din HD selv , er det svært ?

Ikke hvis man kan holde på en stjerneskruetrækker.

/arcana

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 06-02-02 22:21

> Nu læste jeg at du havde skiftet din HD selv , er det svært ?

Nej det tog 5 min, jeg skulle lige finde en skruetrækker først

Hilsen Jørgen