Geforce 2 MX 200 forskel?
Fra : Henning Lund

Dato : 04-02-02 15:05

Jeg var inde på edb.priser.dk for at finde ud af hvad førnævnte kort
kostede, det er ikke så lige en sag at hitte ud af for en der ikke ved
ret meget om grafikkort.
Jeg kan se at kortene sælges fra ca 400 og op til ca 800 kr alt efter
fabrikat, hvad skal man passe på hvis der er noget at passe på, kan
det billige noname produkt være lige så godt som et med et "kendt"
navn?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 04-02-02 18:53

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> fabrikat, hvad skal man passe på hvis der er noget at passe på, kan
> det billige noname produkt være lige så godt som et med et "kendt"

Jeg tror ikke at der den store forskel på kortene, mest på hvad der følger
med til dem.
Men under alle omstændigheder vil jeg fraråde dig at købe et MX 200 kort.
Brug hellere de par hundrede kroner mere på et MX 400, det giver meget mere
ydelse for pengene.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Henning Lund

Dato : 04-02-02 19:54

Søren Hjelholt skrev:

> [...]
>Brug hellere de par hundrede kroner mere på et MX 400, det giver meget mere

Tak for svaret, hvad er forskellen på en 200 og en 400, den skal
bruges til min søns Pentium 2 300 MHZ hvor han har nogle spil bla fifa
2000, scooter pro, CS, soldier of fortune og midtown madnes, CS kører
fint med kortet han har nu, men de andre er ubrugelige da grafikken
går amok, det er noget med at driverne til hans woodoo 3 kort ikke
makker ret sammen med win xp.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 04-02-02 21:06

> [...]
> fint med kortet han har nu, men de andre er ubrugelige da grafikken
> går amok, det er noget med at driverne til hans woodoo 3 kort ikke

Forskellen ligger i bandwith til memoryen på kortet, dvs. hvor meget
information kortet kan sende til/fra memoryen af gangen. MX 200 har 64 bit
memory bandwith, mens MX 400 har 128 bit. Dvs. dobbelt så meget.
Det betyder at MX200 yder ca. 60 % af hva det MX 400 gør, så jeg vil mene at
et MX400 er pengene værd.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-02-02 22:17

Søren Hjelholt skrev:

> [...]
>memory bandwith, mens MX 400 har 128 bit. Dvs. dobbelt så meget.
>Det betyder at MX200 yder ca. 60 % af hva det MX 400 gør, så jeg vil mene at

Jeg takker for svaret..

Fra : Lars Berg

Dato : 05-02-02 18:52

On Mon, 04 Feb 2002 19:54:15 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:

> Søren Hjelholt skrev:

snip

> [...]
>fint med kortet han har nu, men de andre er ubrugelige da grafikken
>går amok, det er noget med at driverne til hans woodoo 3 kort ikke

Jeg ved at der er mange third party drivere ude til voodoo kort og XP.
Du kunne evt. lige prøve nogle af dem inden du køber et nyt kort.
Spørg evt. på nogle 3dfx fora om hvilke er bedst

der kan findes nogle her
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=1

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-02 20:02

Lars Berg skrev:

> [...]
>Du kunne evt. lige prøve nogle af dem inden du køber et nyt kort.
>Spørg evt. på nogle 3dfx fora om hvilke er bedst

Vi har prøvet en del drivere, ingen kan få den til at køre