ASUS A7V266-E og periodisk fejl
Fra : Kas

Dato : 04-02-02 12:45

Hejsa (er også postet i bundkort-gruppen)

Jeg står med et ASUS A7v266-E, der fungerer lidt mystisk:

Det sker af og til, at kortet ikke vil finde IDE-enheder (der sidder en
IBM-harddisk og en brænder på hver sin kanal, harddisken er med 80-pin
conductor kabel, og brænderen med 40-pin conductor kabel).

Computeren booter fint ind i BIOS'en, herefter søger den efter IDE-enheder
og finder dem ikke. Når det sker, lyser lampen på cd-rom-drevet og på
IDE-LED-lampen konstant.

Det sker ved ca. hver tredje boot.

Nogle ideer til hvad problemet er?

Mvh. Kasper

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 05-02-02 08:53

Kas wrote:

> Computeren booter fint ind i BIOS'en, herefter søger den efter IDE-enheder
> og finder dem ikke. Når det sker, lyser lampen på cd-rom-drevet og på
> [...]

Dårlig PSU ?