Printfunktioner - hjælp
Fra : Sviss Cobazor

Dato : 04-02-02 12:29

Jeg skal have lavet en funktionellitet der kan udskrive en side UDEN at der
kommer noget med på siden som jeg ikke har bedt om f.eks. vinduenavn,
sidetal, filsti etc., alt det skal ikke med på udskriften.
Jeg skal altså selv have fuld kontrol over hvad der bliver udskrevet.

Er der nogen som ved hvordan det kan gøres eller hvor man måske kunne finde
nogle koderesourcer?

~ Sviss

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-02-02 13:04

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> sidetal, filsti etc., alt det skal ikke med på udskriften.
> Jeg skal altså selv have fuld kontrol over hvad der bliver udskrevet.

Det kan du ikke gøre fra serveren.

Det man plejer at gøre der, er vist, at sende dokumentet i pdf-format. Når
man printer fra pdf-vieweren skulle der ikke komme noget ekstra på
udskriften.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 04-02-02 22:20

Hmm Det lyder interessant...
Hvordan skal man så sådan lave disse pdf-dokumenter 'on-the-fly' udfra et
html dokument?
En anden ting er, at længden på dokumentet er ukendt, men der skal stadig
tages højde for tideskift etc.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-02-02 22:54

> Hvordan skal man så sådan lave disse pdf-dokumenter 'on-the-fly' udfra et
> html dokument?

Der er mange måder, een er at bruge en HTML2PDF-converter, en anden er at
bruge PHP som nok er mest OnTopic :)

http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php

Jeg har dog ingen erfaringer med det da jeg af princip boykotter PDF... (når
jeg har muligheden).

--
Mvh. Mogens
Bach.scient. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 05-02-02 10:37

Enig ang. PDF hehe, men jeg har ikke så mange muligheder her.
Bruge PHP siger du, hvordan det? Jeg har ikke funne finde nogle funktioner
som adressere dette.
Det er jo netop php-dokumenter som skal udskrives/konverteres.

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-02-02 16:04

http://dk.php.net/pdf

> Det er jo netop php-dokumenter som skal udskrives/konverteres.

Hvad skal dine brugere dog bruge dit PHP til?
Mon ikke det er outputtet fra dine php-scripts, der skal
udskrives/konverteres?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 06-02-02 11:38

Hehe. jo jo, det er selvfølgelig selve html'en den skal konverteres.
Jeg fandt forresten flere muligheder...

Der findet 2 forskellige php-biblioteker som kan anvendes, men begge koster
en del penge hvis man ønsker at bruge dem komercielt.
Der findes dog også en gratis en 'Panda', men jeg har ikke kunne fine nogen
dokumentation ang. parameter som man kan kalde konverteringsprogrammet med.
Er der nogen som kender til dette og måske kan hjælpe med det?

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 06-02-02 17:15

> Hehe. jo jo, det er selvfølgelig selve html'en den skal konverteres.

Nu vi er så enige om at PDF så vidt mulig bør undgås* ;)
- er det så ikke noget du kan klare med CSS? Altså indsætte sideskift m.m.
med det?

* pga. gamle kendinge såsom kompatibiltet, fleksibilitet, størrelse og
brugervenlighed :)

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 07-02-02 08:39

Det er muligt at man kan gøre noget med CSS, det skal jeg ikke gøre mig klog
på, men jeg tror nu ikke det vil løse problemet med browserens header- og
footertekster. Dem ville jeg gerne være fri for og det er derfor jeg
undersøger PDF-mulighederne.

Mht. størrelsen på PDF'er, så gør det ikke så meget i dette tilfælde, da det
som skal udskrives er nogle katalogsider og derfor ikke skal udskrives
særlig ofte af den enkelte bruger.

Panda PDF Converter ??? Er der nogen som kender noget til den?

Fra : Thomas Olsen

Dato : 14-03-02 05:53

Hej
Hvis du vil prøve CSS så er her et link , der kan bruges.
http://www.w3.org/TR/1998/REC-CSS2-19980512/page.html#q1

Side skift og lign. kan styres via CSS. Men om header/footer kan, vides
ikke.
mvh Thomas