SPØRGSMÅL
Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-02-02 12:15

S3 Inc. Savage4
sådan hedder et grafikkort jeg har i en pc PIII 550... jeg gik uf´d fra at
den måtte være kraftig nok til som ekempelvis Unreal Tournament... men
nej... hvis jeg ikke kører software renderer vil spillet ikke engang åbne i
fuld skærm... er det grafikkort virkelig så elendigt? eller er der noget jeg
har gjort forkert?.... desuden kan det passe at det ikke understøtter
OpenGL?... jeg kører win2k... al hjælp modtages med kyshånd da jeg helst vil
undgå at ofre i et nyt kort... det skal bare kunne køre lidt cs og ut og
spil i den genre, jeg ved at spil som RTCW og nyere spil måske er for meget
for det, men de andre burde det vel klare... jeg tror det er et 32 mb kort.

hva syns i?

sniper_Nolight

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-02-02 12:36

sniper_Nolight wrote:

> S3 Inc. Savage4
<snip>

Savage 4 var en svag chip allerede ved lanceringen i 2000, der
er desværre ingen vej udenom en udskiftning af kortet.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-02-02 13:41

> Savage 4 var en svag chip allerede ved lanceringen i 2000, der
> er desværre ingen vej udenom en udskiftning af kortet.

det frygtede jeg, men med en en ny driver kører det acceptabelt... geforce 1
er da heldigvis ikke så dyre mere

sniper_Nolight

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 04-02-02 14:50

sniper_Nolight wrote:

> det frygtede jeg, men med en en ny driver kører det acceptabelt... geforce 1
> er da heldigvis ikke så dyre mere

Til gengæld er det nok det kort på markedet som bruger mest strøm.
Hvis du ikke har et AGP Pro slot(med ekstra ledere til at give kortet
nok spænding) på dit bundkort, ville jeg nok overveje et andet grafikkort.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-02 15:07

Jens Carsten Hansen wrote:

> Til gengæld er det nok det kort på markedet som bruger mest strøm.
> Hvis du ikke har et AGP Pro slot(med ekstra ledere til at give kortet
> nok spænding) på dit bundkort, ville jeg nok overveje et andet grafikkort.

Hvad er det for noget vås!

Det er kun AGP Pro kort som kan anvende de ekstra ledere.

De problemer som fandtes med GeForce kortene i starten skyldtes primært
motherboards som ikke levede helt op til AGP standarden.

Mvh

Bruno

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 04-02-02 15:46

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Hvad er det for noget vås!

"Newer videocards and the GeForce 256 in particular can be very power
hungry and many motherboards and power supplies are just not up to the
task."

snippet fra ca. midt på

http://www.trainwrecker.com/Reviews/GuillGF2/Guillemot5.htm

> Det er kun AGP Pro kort som kan anvende de ekstra ledere.

Jeg kiggede lige efter, du har ret i at de gamle Geforce(256) ikke er
AGP Pro kort, min fejl.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-02-02 00:20

Jens Carsten Hansen wrote:

> "Newer videocards and the GeForce 256 in particular can be very power
> hungry and many motherboards and power supplies are just not up to the
> task."

Kan godt huske historierne dengang GeForce kortene kom frem, men min
fornemmelse er altså at det var noget med en fjer der blev til fem høns.

> Jeg kiggede lige efter, du har ret i at de gamle Geforce(256) ikke er
> AGP Pro kort, min fejl.

NP, faktisk kan jeg ikke rigtig komme i tanke om et eneste AGP Pro kort

der er beregnet til almindelige forbrugere. Kan du?

Mvh

Bruno

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 05-02-02 07:14

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Kan godt huske historierne dengang GeForce kortene kom frem, men min
> fornemmelse er altså at det var noget med en fjer der blev til fem høns.

Jeg læste på mange supportforums dengang og jeg så masser af problemer
med GeForce256 som havde med dårlig PSU eller utilstrækkelig overførsel
gennem bundkortet at gøre. Deraf mit tidligere indlæg.

> NP, faktisk kan jeg ikke rigtig komme i tanke om et eneste AGP Pro kort
> der er beregnet til almindelige forbrugere. Kan du?

Nu du siger det, jeg troede egentlig der var flere kort af den slags,
men en søgning gav kun 3DLabs kort og Tomshardware nævner et ATI Fire
GL3 kort som også er i klassen med kort til CAD workstations..
Endvidere ser det ud til at de kommer i to forskellige typer, Pro50(50W)
og Pro110 (110W) - hvem pokker vil have sådan en "brødrister" siddende i
sit system alligevel?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-02 15:10

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> <snip>
>
> Savage 4 var en svag chip allerede ved lanceringen i 2000, der
> er desværre ingen vej udenom en udskiftning af kortet.

? UT burde kunne køre helt fint på det nævnte kort og man vil endda være
i stand til at anvende de kanon flotte textures fra CD2, blot skal man
sørge for at havde installeret de nyeste drivere og opdateret UT til
nyeste version (436).

For yderligere hjælp se alt.games.unreal.tournament.

mvh

Bruno

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-02 14:58

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev:
> [...]
> Tournament... men nej... hvis jeg ikke kører software
> renderer vil spillet ikke engang åbne i fuld skærm... er

Det skulle jeg da ikke mene!

> eller er der noget jeg har gjort forkert?

Det er nok driverne, prøv disse:
http://www.inno3d.com/drivers_3.html

HUSK at vælge de rigtige
Det må jo så være S3 Savage 4 driverne og til det rigtige
styresystem...

> .... desuden kan det passe at det ikke understøtter
> OpenGL?... jeg kører win2k

Nej, se dette link:
<http://www.inno3d.com/tech_spec_s4pro.html>

> ... al hjælp modtages med kyshånd da jeg helst vil
> undgå at ofre i et nyt kort... det skal bare kunne køre
> lidt cs og ut og spil i den genre...

Det kan det også sagtens.

Venligst
Mikael

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-02-02 19:58

Tusind Tak for hjælpen... troede jeg skulle ud og investere, men det fik i
heldigvis ændret... og Mikael, tak for link'sne!

sniper_Nolight

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 04-02-02 23:04

Du kan også hente lidt ekstra hvis din Pentium III 550 er en E-model.

Min kører 770 mhz. klippe stabilt, og er pt. nok til spil.

Hvis du kigger efter et Geforce 1 kort, så "skal" det være modellen med
DDRram.

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-02-02 11:00

> [...]
>
> Min kører 770 mhz. klippe stabilt, og er pt. nok til spil.
>
> Hvis du kigger efter et Geforce 1 kort, så "skal" det være modellen med

min pc er en IBM Aptiva... kan man oc det lort?... sorry det er ot men nu
kører debatten lige så godt

sniper_Nolight

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-02-02 12:03

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev:
> min pc er en IBM Aptiva... kan man oc det lort?...
> sorry det er ot men nu kører debatten lige så godt

Vi må vist heller FUT'e over i:
dk.edb.hardware.overclocking

Inden du skriver derovre, skal du nok lige finde ud af
hvilken model Aptiva det er du har, det kan du evt. se på
selve computeren eller søge på IBM.com eller
Google.com

Det du hovedsageligt skal finde frem til er hvilket
bundkort der sidder i.

Venligst
Mikael

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-02-02 13:38

> [...]
> selve computeren eller søge på IBM.com eller
> Google.com
>
> Det du hovedsageligt skal finde frem til er hvilket

det vil jeg gøre... tak for infoen i denne tråd ihvertfald

sniper_Nolight