Kirkesogn, Vesterbro
Fra : NielsAageSpecht

Dato : 04-02-02 10:54

Hej NG!

Min farfars broder blev gift med en dame fra Vesterbro. Hun blev født den
14/4-1841 iflg. gl. notat´. Hvilket kirkesogn hørte Vesterbro under på
daværende tidspunkt? Idet mange af nuværende kirker først er bygget på et
senere tidspunkt

Venlig hilsen
Niels

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 04-02-02 17:33

"NielsAageSpecht" wrote:

> [...]
> 14/4-1841 iflg. gl. notat´. Hvilket kirkesogn hørte Vesterbro under på
> daværende tidspunkt? Idet mange af nuværende kirker først er bygget på

Vesterbro hørte på det tidspunkt under Frederiksberg sogn, men
Københavns kommune. Kirkebøgerne har nummer 64 i registraturerne.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : NielsAageSpecht

Dato : 06-02-02 10:08

Jesper R. Nielsen <jern@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5eb787$0$22405$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Jesper
>
> En tak til Jesper og alle de øvrige personer, der har været så venlige at
besvare min forespørgsel. Jeg var på RA idag og fandt vedkommende døbt i
Frederiksberg Kirke den 30/5-1841 og hvor faderen (slagtermester Ludvig
Ferdinand Aminde) havde adresse Vesterbrogade 75

Venlig hilsen
Niels

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 05-02-02 01:39

"NielsAageSpecht" <nielsaagespecht@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Hvilket kirkesogn hørte Vesterbro under på
> daværende tidspunkt?
Frederiksberg, sogn 54

--

Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk http://www.image.dk/~jep

Fra : dannebrog

Dato : 05-02-02 13:10

Vesterbro's eget, første sogn var Sct. Mattheus (nr. 58), som blev oprettet
af dele af Vor Frue sogn samt af Frederiksberg Sogn. Så prøv de to - evt,
også Valby Skoledistrikt af Hvidovre sogn (ses under Valby sogn =
Jesuskirkens sogn).

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
Underviser i Slægtsforskning, Forfatter

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 05-02-02 15:34

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af dele af Vor Frue sogn samt af Frederiksberg Sogn. Så prøv de to - evt,
> også Valby Skoledistrikt af Hvidovre sogn (ses under Valby sogn =

Sankt Matthæus sogn er først oprettet 1880, med forandringer 1900, 1905,
1908, 1917 og senere opdelinger.