Påvirker GPRS telefon-regningen?
Fra : Charbax

Dato : 05-01-01 16:47

er det ikke omkring nu at mobilix, sonofon og andre selskaber er igang med
at kunne tilbyde GPRS? Det er noget med at man kan downloade med 30-40kbitps
i stedet for under 10kbitps man kan idag med den almindelige gsm.. Og så er
det noget med at man kun betaler per mb overført (6 kroner hos mobilix og 25
kroner hos sonofon).. det er skide smart syntes jeg, så kan man f.eks. have
sin laptop på nettet hele tiden med ICQ, og betaler man kun 6 kroner for
hver 2000 icq beskeder man sender.

Det der mb afgift, påvirker det på et eller andet måde prisen for at ringe
til naboen per minut? Er der stadig nogen priser per minut? Kan man ringe
med en gprs telefon? Det er vel genialt den dag man kan hav fast-pris på
mobil telefon regningen.. for det behøver jo ikke at være særlig mange mb
data at snakke i telfon.. hvis art snakke i telefon pumper ca. 10kbit/s så
vil 60 sekunder koste 72 øre.

tænker jeg forkert?

hilsen
Charbax

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-01-01 13:38

> er det ikke omkring nu at mobilix, sonofon og andre selskaber er igang med
> at kunne tilbyde GPRS?
<snip>

Her er noget fra Sonofons hjemmeside
"SONOFON tilbyder fra i dag den 2. januar 2001 den ny GPRS-teknologi som det
første teleselskab herhjemme. "

> Det er noget med at man kan downloade med 30-40kbitps
korrekt

> [...]
have
> sin laptop på nettet hele tiden med ICQ, og betaler man kun 6 kroner for
Mere fra Sonofons hjemmeside
"Ikke alene vil man kunne hente og sende store mængder data, modtage e-mails
og koble sig på Internettet via mobiltelefonen og en bærbar pc meget
hurtigere end i dag. Med GPRS er man også konstant koblet på nettet. Det
betyder, at man i princippet kan man være koblet på nettet 24 timer i døgnet
uden at betale en krone for det. Med GPRS betaler man nemlig kun for den
data, man sender eller modtager"

Plus kvartalsabonnement, men det kan jeg ikke lige finde på deres side.
Men ring og spørg dem, de sidder der for det samme.

> Det der mb afgift, påvirker det på et eller andet måde prisen for at ringe
> til naboen per minut? Er der stadig nogen priser per minut? Kan man ringe
> med en gprs telefon?
Nej, for når du ringer fra telefonen er det bare almindeligt GSM og
almindelig minuttakst.

> [...]
> data at snakke i telfon.. hvis art snakke i telefon pumper ca. 10kbit/s så
Nej sådan fungerer det ikke - almindelig minuttakst ved tale,
men hvis har en laptop, så kan du jo bruge IP-telefoni, men det kræver jo så
at den du ringer til ligeledes sidder ved en PC, for at det vil virke.

> tænker jeg forkert?

kun lidt

mvh
flemming

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 09-01-01 17:35

Jeg vil nu bare gerne at jeg kan bruge high-speed på min 6210 samt infrarød
på den bærbare og mobilen, og så sidde på ICQ den vej igennem - og så
selvfølgelig betale for forbrug - men det er nok desværre for tid, og
ik forbrug

--

Med venlig hilsen,
Klaus Thuesen