Lidt nyt
Fra : Anja

Dato : 03-02-02 16:35

Hej alle sammen

Jeg ville lige fortælle lidt nyt siden, sidst jeg skrev. Det går stadig
fremad. Min mis har det bedre nu. Han spiser som en normal kat, og han er
blevet mere kælen - dog kun når han ligger under vores spisebord, hvor han
føler sig tryg og sikker. Lige så snart han bevæger sig rundt i lejligheden,
er han ikke helt tryg. Han er parat til at løbe hen og gemme sig et sted,
hvor vi ikke kan se ham. Han vil heller ikke kæles med, når han ikke ligger
under spisebordet. Han bevæger sig heller ikke gerne ud, når vi er hjemme.
Jeg har fået ham til at lege lidt, men han leger kun, hvis man aktivere ham.
Han gider ikke at lege med legetøjet selv. Han miav'er stadig om natten, men
ikke så meget og højlydt som før. Jeg glæder mig til den dag, hvor han
kommer hen til os i sofaen eller sengen og vil nusse, og han ikke løber sin
vej når han går rundt i lejligheden. Mon ikke det kommer? Det tager bare
tid. Men jeg synes det er helt klart det værd :)

Er der nogen, der kender noget til kattens kropssprog? Jeg har nemlig hørt,
at når katten blandt andet ligger med poterne under sig, er det tegn på at
den føler sig tryg og udtrykker velbehag. Er det rigtigt? Hvis der er nogen,
der kender andre kropsprog, så vil det være meget sjovt at læse om, så man
kan aflæse, hvordan katten har det :)

Med venlig hilsen
Anja

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-02-02 17:16

Hej Anja

Dejligt at høre, at det går fremad med katten.
Jeg syntes, at det var så trist for jer, at det, der skulle være en stor
glæde, istedet blev til uro og bekymring!
Men det lyder jo til, at I er på rette vej og at I nok skal få en rigtig
kælekat, når han først er faldet helt til og er tryg ved jer.

Alt mulig held og lykke ønsker jeg jer og katten

mvh Eva

PS. Hvad hedder han egentlig?

Fra : Anja

Dato : 04-02-02 12:35

Eva Schmidt wrote:

> PS. Hvad hedder han egentlig?

Han hedder Bimmer :)

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-02-02 17:41

Her er en link til en god enkel beskrivelse af kattesprog:
http://www.bluewhite.dk/Tips/sprog.htm
mvh Camilla

Fra : Majer

Dato : 03-02-02 17:59

> [...]
> blevet mere kælen - dog kun når han ligger under vores spisebord, hvor han

Hej Anja!!

Hvor er det dejligt at høre at derer fremgang. Jeg har tænkt meget på det,
for det er kun 4 måneder siden jeg selv fik kat, for første gang. Men vi var
vist meget heldige med ham, for han gik lige til maden, legetøjet og os den
første dag. (du kan se billeder i hans foto-album).

> Jeg har fået ham til at lege lidt, men han leger kun, hvis man aktivere
ham.
> Han gider ikke at lege med legetøjet selv. >

Peter gad heller ikke at lege alene i starten, men jeg gik også hjemme den
første måned vi havde ham, så hvorfor skulle han lege alene, når jeg jo var
der?!?!?...*G*... Da jeg begyndte at arbejde igen, blev han jo nødt til at
lege alene. Og nu gør han det også selvom vi er hjemme.

Giv din kat tid... så skal det nok komme... det er jo allerede godt på
vej...

Pøj pøj fra
Majer
http://home24.inet.tele.dk/majer/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-02-02 18:28

"Anja" <netkatten@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> vej når han går rundt i lejligheden. Mon ikke det kommer? Det tager bare
> tid. Men jeg synes det er helt klart det værd :)

tro mig.. det skal nok komme.... som jeg opfatter det tror jeg dog næppe han
bliver en kan der kommer susende når der kommer gæster.... men efterhånden
vil han knytte sig til jer og komme helt af sig selv....
og du har ret.... det ER det værd

> [...]
nogen,
> der kender andre kropsprog, så vil det være meget sjovt at læse om, så man

jeg har fundet lidt links hvor der står noget om kropssprog...... prøv om du
selv kan genkende nogle adfærd
http://www.kat.dk/artikler/kattens_verden1.htm
http://www.bluewhite.dk/Tips/kropssprog.htm
http://www.kvikpetcare.dk/dybrka.asp?action=show&showthis=38
http://www.zoozity.dk/om_nyhedsbrevNr9.asp
http://www.silverworld.dk/Index/etik.htm

håber du kan bruge det til noget

fortæl os lidt mere om din mis... hvad hedder han... han er 6 mdr ikk?
gerne en lille historie om hvordan han valgte jer)
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 03-02-02 18:48

"Anja" <netkatten@e-box.dk> writes:

> [...]
> blevet mere kælen - dog kun når han ligger under vores spisebord, hvor han

Juble så blev dagen reddet igen, var ellers sikker på at det var en af
de dage, hvor kun ulykker kunne finde vej..;((
Læste om at snoghøj dyreinternat dagligt får 60 henvendelser fra folk
som opdagede at den lille miv, voksede og blev til en kat ups det går
ikke så de vil af med den *GGGGRRRRRR*
Og så et indlæg om declawing og F.... også et om en som fik fjernet
stemmebåndet på missen... Undskyld Anja..;-D

Og så kommer der en hel sol her, hvor er jeg glad for at høre det,
noget kunne tyde på, at i stadig er på prøve hos missen *gg*
Måske i skulle lave en kasse/hule til den, bare en papkasse ca i
kattestørrelse og så høj at den kan ligge i den og være "usynlig",
Melissa har fx en flyttekasse ca ½ fyldt med det, som jeg stadig ikke
har pakket ud og en fiberpelsanorak i, og der elsker hun at ligge ;-D
(rolig Melissa jeg skal nok lege med dig, lige et øjeblik..)
med fx et tykt håndklæde i bunden. Det er bare lykke for de fleste af
misserne, hvis i så starter med at have den et andet sted, i nærheden
af hvor i er når i er hjemme, men stadig et roligt sted. Tænker jeg,
at den vil bruge stedet, når i ikke er hjemme, men så hurtigt vil vælge
at være der i kassen, fordi den føler sig tryg der også..;))

Og så må jeg jo hellere overgive mig og lege lidt med Melissa, som
stadig er lige så kær, (om ikke mere) som hun var for snart 13 år
siden, som en ½-stor miv..

> Med venlig hilsen
> Anja

Tak for updaten, man kan jo ikke lade være med at spekulere "lidt"
over hvordan det går..;))
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa