CyberCity ??
Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-02-02 13:54

Er der andre der har fået problemer med CyberCity den seneste uges tid ?
Jeg har svært ved at komme på, og når jeg endelig er kommet på, bliver
jeg ofte smidt af efter nogle få minutter.

Indtil for 7-10 dage siden fungerede det upåklageligt, og jeg har ikke ændret
noget i min internet-opsætning. CyberCity mener ikke, at det er dem der har
ændret noget, og at problemet må ligge hos mig. Det undrer mig, for mine
andre internetopkoblinger kører upåklageligt, og det er superærgeligt at man
ikke kan få CC til at køre ordentligt, når man nu har forudbetalt én times
forbrug hos dem pr. dag.

Claus

Fra : Gerner

Dato : 03-02-02 17:49

On Sun, 3 Feb 2002 13:53:38 +0100, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

>Er der andre der har fået problemer med CyberCity den seneste uges tid ?

Næh, ingen problemer på min dailup.

Fra : Jens Dyekjær Madsen

Dato : 03-02-02 21:58

Heller ikke her - men det afhænger af, hvorfra du ringer i landet. F.eks. så
var det vist et problem i Vejle på analogmodem, meddens jeg ikke har problem
i Bagsværd på ISDN modem. Jeg har ikke afprøvet analog modem her. Husk
desuden at opsætte proxyserver - for gennem cybercity, er der visse sider,
som nærmest ikke kan ses, uden at cybercitys proxyserver er på. Selvom det
kun går igennem den, og selvom man ikke nogen sinde, har hentet den
pågældende side før, så kan det alligevel være en væsentlig forskel med
cybercitys proxyserver. Således, kunne jeg ikke komme ind på nogen get2net
hjemmesider, på deres erhvers abonnoment. Men med proxyserver, så gik det
fint. Ellers, kunne man godt komme ind på get2net, på privat hjemmesiderne
her. Også sider, som jeg - og ingen anden - f.eks. nogen jeg selv lavede, var
der forskel. Kun via proxy serveren, gik det acceptabelt, måske fordi det gik
en anden vej i nettet. Det var også væsentlig hurtigere, at hente de
pågældende sider, ved at gå via altavistas oversætterservice, f.eks. ved at
få dem oversat fra engelsk til tysk. Den oversatte side, kunne hentes
hurtigere, end den ikke oversatte kunne hentes direkte når det gik via
cybercity. Men når at proxy serveren blev sat op, var det problem løst - jeg
regner ikke med, at det var mange der så på den pågældende side, som ikke
rigtig indeholdte noget, og det var heller ingen besøgende udover altavista,
og besøg fra cybercity. Resultat er, at du skal huske at opsætte
proxyserveren, også ved modem opkald, da det ellers går ufattelig langsom -
men det afhænger meget af siden, så det burde ikke være blevet specielt meget
værre.

Via ISDN i københavnsområdet, har jeg ikke fået problem, andet end om
aftenen, hvor jeg jo reelt ikke behøver at bruge cybercity, når jeg har et
entimers abonnoment, som også kan bruges uden for det tidsrum.

Gerner skriver: