Min hund spiser intet
Fra : Nenad Dragic

Dato : 03-02-02 13:19

Hej

Min hund fik hvalpe i fredags 11 stk.

Nu har jeg det problem at hun intet spiser.
Hun fik først mælk igår, og er begyndt at gå tage sig af hendes hvalpe, men
hun vil intet spise, kun drikke vand og en lille smugle mælk. Hendes vejr
trækning er også normal.

Er det normalt at de intet spiser i en periode efter at have født?

Det er en Sarplaninac 3½år gammel og det er hendes første fødsel.

På forhånd tak
Nenad

Fra : x Vuf x

Dato : 03-02-02 16:05

Sun, 3 Feb 2002 13:19:02 +0100, Nenad Dragic wrote:

>Min hund fik hvalpe i fredags 11 stk.

Det var alt for mange!

>Nu har jeg det problem at hun intet spiser.
>Er det normalt at de intet spiser i en periode efter at have født?

Nej! Hun SKAL spise.
Når jeg har en pige, der går til fødsel, sætter jeg en kylling til kogning.
Suppen køles af til den er lun, og så får hun suppe til at starte med.
Kyllingekødet får hun tilbudt, men har hun spist så mange moderkager,
kan hun ikke spise før næste dag. Kogt kylling og rå oksehak af den billige,
er to ting, der sætter fut i mælkeproduktionen!
Skynd dig at koge kylling til hende eller gi hende 50g oksehak (råt)
til at starte på. Ellers risikerer du, at du skal opfodre hvalpe hver
2. time døgnet rundt i mindst 3 dage! Derefter hver 3. og hver 4. time.

>Det er en Sarplaninac 3½år gammel og det er hendes første fødsel.

Den race kender jeg ikke.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 12.01.2002
-

Fra : Nenad Dragic

Dato : 03-02-02 17:18

Hejsa

Jeg sider og giver dem mælk hver 2-3 time pga. der er kø hos moderen.

Jeg vil prøve på at give hende noget oksehak her når jeg har lagt hvalpene
til at sove.

Tak for rådet
Nenad

Fra : x Vuf x

Dato : 03-02-02 20:27

Sun, 3 Feb 2002 17:18:14 +0100, Nenad Dragic wrote:

>Hejsa
>
>Jeg sider og giver dem mælk hver 2-3 time pga. der er kø hos moderen.
>Jeg vil prøve på at give hende noget oksehak her når jeg har lagt hvalpene
>til at sove.

Godt så!
Håber du får dem alle igennem.

>Tak for rådet
>Nenad

Det var så lidt da.

Sender dig en mail med mit tlf.nr.

Fra : Jesper Hammer

Dato : 04-02-02 22:29

Hej Nenad!

Det er en meget almindelig adfærd din hund udviser, for det første er den
ikke tryg ved at forlade hvalpene de første par dage, plus at det er
hvalpene der skal ha' og ikke hende selv. Så bare rolig, hun skal nok
begynde og spise igen. Der kan nemt gå en uge hvor hun ikke spiser noget
særligt, men blot tilbyd hende noget hun er meget glad for. Og husk, sørg
for at hun kommer ud og gå en tur ind imellem - for det har hun også behov
for.

Hilsen

Jesper

Fra : x Vuf x

Dato : 05-02-02 01:57

Mon, 4 Feb 2002 22:29:23 +0100, Jesper Hammer wrote:

> [...]
>for at hun kommer ud og gå en tur ind imellem - for det har hun også behov

Og da hun ikke vil gå fra hvalpene, skal hun tilbydes mad "på sengekanten"!
Hvis ikke hun spiser, kan hun heller ikke danne mælk til hvalpene!
Men det er nu ganske ligegyldigt, for hunden ligger på et tyndt tæppe
på hårde fliser!