Jacobine Ørum, Randers
Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 22-01-02 17:52

I FT-1845, Randers Købstad, vises en familie bestående af Ernst Meyer,
43, født i Glykstad, og hans kone Jacobine Ørum, 28, født i Randers. Der
er opregnet 6 børn, den ældste er 11 år. Hvis man trækker 11 fra
moderens alder 28, får man 15. Det lyder som en fejl. Er der nogen, der
kan checke Jacobines alder i kirkebogen eller evt give mig adressen på
Keld A Nielsen, der har indtastet folketællingen? På forhånd tak.

Venlig hilsen

Hedvig

Fra : Ole Munk

Dato : 22-01-02 19:33

> [...]
> kan checke Jacobines alder i kirkebogen eller evt give mig adressen på
> Keld A Nielsen, der har indtastet folketællingen? På forhånd tak.

28 - 11 giver nu 17 og det kunne jo strengt taget godt lade sig gøre. Der er
vel også en mulighed for, at Ernst Meyer kunne have været gift før. Selv om
der eventuelt står deres barn/børn er det min erfaring, at det sagtens kan
være anderledes.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 22-01-02 19:57

Jamen jeg har også skrevet fejl, den ældste dreng er 13 år, den næste
11. Så en pige på 7, en dreng på 5, en pige på 3 og en dreng på 1 år.
Det ser nu nærmest ud som en følge i et enkelt ægteskab, men jeg kan jo
have taget fejl.

Venlig hilsen

Hedvig