Percipan
Fra : pusmand

Dato : 02-02-02 23:36

Kan man købe ovenstående herhjemme, eller fås det kun i Tyskland? Hvis man
kan, hvilke forretninger ska jeg så søge i??

Fra : Lars

Dato : 02-02-02 23:51

"pusmand" skrev:
> Kan man købe ovenstående herhjemme,
> eller fås det kun i Tyskland? Hvis man
> kan, hvilke forretninger ska jeg så søge i??

Hvorfor ikke bare bruge den ægte vare ?

http://www.molle-skovly.dk/html/dokumentation.htm

- Lars

Fra : pusmand

Dato : 03-02-02 10:31

"Lars" <ab@cd.de> skrev i en meddelelse news:3c5c6d3e$0$17244> Hvorfor ikke
bare bruge den ægte vare ?

Det er fordi, at kransekagen bliver meget bedre, når man bager af percipan
istedet for marcipanmasse.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 03-02-02 12:20

Sun, 3 Feb 2002 10:30:38 +0100 -> "pusmand" <pusmand@sol.dk>

Hej pusmand,

>Det er fordi, at kransekagen bliver meget bedre, når man bager af percipan
>istedet for marcipanmasse.

Det er jeg slet ikke enig med dig i; jeg bager min kransekage af
Summerbird marcipan, hvor jeg har tilsat lidt mandelmel, æggehvide og
sukker.

I sig selv er abrokoskerner lidt mere bagesikre end mandler, ja, men i
percipan er der også mere sukker end marcipan, så hvis du tager en god
marcipan og tilsætter lidt mandler, sukker og æggevide (og husker at
riste den) får du en kransekage med en god konsistens, men vigtigst af
alt, en betragtelig bedre smag!

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com
304/262/242 - 6'7" male
Atkins 14-may-01, 37 yrs

Fra : Mai-Brit

Dato : 03-02-02 09:07

"pusmand" <pusmand@sol.dk> skrev i en meddelelse
| Kan man købe ovenstående herhjemme, eller fås det kun i Tyskland? Hvis man
| kan, hvilke forretninger ska jeg så søge i??
|
| Jeg ved ikke hvorfor du spørgerm men oftest bruges percipan når man bager.
Hvis dette er tilfældet, skal den marcipan, du køber herhjemme blot
indeholde abricos kerner evt. sammen med mandler, så er den bageegnet
ligesom percipan.
velbekomme
Mai-Brit

Fra : pusmand

Dato : 03-02-02 10:31

"Mai-Brit" <mai-brit@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis dette er tilfældet, skal den marcipan, du køber herhjemme blot
> indeholde abricos kerner evt. sammen med mandler, så er den bageegnet
> [...]
Tak for svaret, det var jeg ikke klar over.

Fra : Anders And

Dato : 03-02-02 12:03

"pusmand" <pusmand@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man købe ovenstående herhjemme, eller fås det kun i Tyskland? Hvis man
> kan, hvilke forretninger ska jeg så søge i??

Persipan er det samme som konfekt marcipan. I Tyskland må marcipan kun
indeholde mandler og ikke abrikoskerner. Man burde indføre det samme i
Danmark.
Så du kan bare bruge konfektmarcipan.

Kim