Erfaring med...
Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 02-02-02 21:23

Hejsa NG

Jeg står og skal bruge en legetøjsserver til noget Linux (indtil videre nok
Rødhætte)
og har tænkt på følgende:

VP6-RAID dual socket 370 og 2 x Celeron 1 GHz Tualatin
og self. harddisk, ram og gfx kort, men ville høre om nogen herinde har
erfaringer
med ovenstående board og evt processorne på samme board, men hensyn
til stabilitet, ydelse og om Linux køre fint uden det store hurlumhej med
forskellige
drivere til boardet før det kommer op at køre <- lang sætning :)

Håber I kan hjælpe

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 02-02-02 21:23

Glemte lige at det er et ABIT board :)
/Ronni

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-02-02 00:57

"Ronni \(at\) digitrend.dk" <rofe@mailme.dk> skrev....

> VP6-RAID dual socket 370

Glimragende motherboard.

> 2 x Celeron 1 GHz Tualatin

Celeron Tualatin(og Coppermine) kan ikke køre dual, selv med nok så
meget trylleri. Du skal have fat i et par PIII'ere.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Ronni \(at\) digitre~

Dato : 03-02-02 01:02

> Celeron Tualatin(og Coppermine) kan ikke køre dual, selv med nok så
> meget trylleri. Du skal have fat i et par PIII'ere.

DAMN!!!! FUCK INTEL ! ! !
Der røg prisen lige fra ca 1600,- til ca 2600,- :(
Så var det måske ikke så attraktivt alligevel...

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Thf

Dato : 03-02-02 20:11

>DAMN!!!! FUCK INTEL ! ! !
>Der røg prisen lige fra ca 1600,- til ca 2600,- :(
>Så var det måske ikke så attraktivt alligevel...
Af samme grund kiggede jeg så istedet efter en Dual Amd
løsning, men så var det mobo'et der var extremt dyrt.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 03-02-02 00:14

Ronni (at) digitrend.dk <rofe@mailme.dk> skrev i en
> Hejsa NG
>
> Jeg står og skal bruge en legetøjsserver til noget Linux (indtil videre
nok
> Rødhætte)
> og har tænkt på følgende:

Det virker lidt vildt med dual processor til en "legetøjsserver".
Hvad skal den lave ?
Du kan jo køre Linux på en lille Pentium (faktisk en 386), men afhængigt af
dit behov selvfølgelig.

Jørn