Andet multimedie
bentjuul 3670
Links til hjemmesider i *.pdf-filer.
Fra : Madsen

Dato : 02-02-02 18:45

Hej,

Er der nogen der ved om Acrobat 4.x understøtter links til hjemme-
sider i *.pdf-filer? Burde den ikke gøre det?

Hvis jeg f.eks. har lavet en *.pdf i Acrobat 5 med et link på noget
tekst som skal smide læseren videre til en hjemmeside ved at klikke
på linket, burde det link så ikke virke hos folk som sidder med
Acrobat 4.x?

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-02-02 19:40

2 Feb 2002 17:44:49 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om Acrobat 4.x understøtter links til hjemme-
>sider i *.pdf-filer?

Ja, det gør jeg. Øh, nå ja: det gør den.

>Burde den ikke gøre det?

Jo. Og det gør den også, i det mindste links i
- html-filer, du har tryukket ned og konverteret til pdf
- *.doc, du har konverteret til *.pdf med *distiller*

Jeg har lagt et eksempel på det sidste på

http://home1.stofanet.dk/pelo/Dokument.pdf

Det har godtnok fået en grim ramme om hyperlinket, men det er vist et
spørgsmål om options. Jeg bruger ikke den funktion meget. Men det er
lavet i Acrobat Distiller 4.

> [...]
>tekst som skal smide læseren videre til en hjemmeside ved at klikke
>på linket, burde det link så ikke virke hos folk som sidder med

Formentlig. Produceret i Acrobat distiller 4 virker det i hvert fald i
Acrobat Reader 5. Mon ikke også der er kompatibilitet den anden vej?
Ellers kan du jo lægge et eksempel op, så skal jeg gerne teste det.
Ellers er Acrobat *Reader* 5 jo gratis...

hilsen pelo

Fra : Madsen

Dato : 02-02-02 20:00

Peter Loumann skrev:

> 2 Feb 2002 17:44:49 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>

> Ja, det gør jeg. Øh, nå ja: det gør den.

:)

> [...]
> - *.doc, du har konverteret til *.pdf med *distiller*
>
> Jeg har lagt et eksempel på det sidste på

Jo, det virker jo fint nok her kan jeg se, men jeg sidder også
med Acrobat 5.05 installeret. Problemet var at jeg havde lavet
en *.pdf i Acrobat 5.05 hvor modtageren på en Mac med Acrobat 4
installeret fik fejl da vedkommende klikkede på linket.
Det viser sig nu at jeg havde fået den krypteret så linket ikke
virkede. Jeg vidste ikke at krypteringen kunne have indflydelse
på links, men det kan det åbenbart.

> Det har godtnok fået en grim ramme om hyperlinket, men det er
> vist et spørgsmål om options. Jeg bruger ikke den funktion
> meget. Men det er lavet i Acrobat Distiller 4.

Ok og tak.
Rammen om hyperlinket kan man ganske rigtigt selv bestemme om man
vil have på eller ej. I hvert tilfælde her i Acrobat 5.

> Ellers er Acrobat *Reader* 5 jo gratis...

Jo, men jeg snakkede om den fulde Acrobat-pakke, som jo egentlig
gør readeren overflødig.
Jeg formoder at min krypteringsindstilling ville gøre at folk
heller ikke kan bruge linket til noget i Acrobat Reader 4.x når
det ikke virker i Acrobat 4.x, men jeg tør ikke sige det med
sikkerhed.

Tak for svar.

Madsen.