Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotobehandlingsprogram for klummergøje
Fra : woody

Dato : 02-02-02 18:11

Det jeg har brug for:

at kunne se billederne som "thumbnails"
at kunne redigere for lys og kontrast
at kunne lave billederne "mindre" for e-mailing og opbevaring
at kunne rette for "røde øjne"

Og at kunne lave tryk med rammer og tekster og baggrunde.

Jeg har downloaded alt for mange, såsom PaintShopPro, Fotostation, HP
Photoprinting, Camedia Master og Canon Zoom Browser så jeg kan godt
selv indse at jeg aldrig finder ud af nogen af dem. Det ser ud til at
de små programmer ikke kan lave red eyes, eller komprimere.

Derfor er det jo nok også lettere åndsvagt at spørge Jer, men
alligevel, lad mig høre nogen råd. Tak.

Findes der nogen programmer der har "hjælp" på dansk??????

mvh Woody

Fra : Klaus

Dato : 02-02-02 18:09

"woody" <patjens@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| alligevel, lad mig høre nogen råd. Tak.
|
| Findes der nogen programmer der har "hjælp" på dansk??????

Prøv ACDSee
Klaus

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 02-02-02 18:48

Hejsa

Jeg brugte i mange mange år Paintshop Pro - det har browser-funktion
(thumpnails), kan fikse røde øjne, justere farver og kontrast, og så kan det
også komprimere. Det er nemt at gå til - og til version 6 havde jeg da en
omend lille dansk manual - men programmet var også købt i DK.

Mvh Kim

Fra : Troels Egeberg Hanse~

Dato : 02-02-02 19:23

> [...]
> at kunne se billederne som "thumbnails"
> at kunne redigere for lys og kontrast
> at kunne lave billederne "mindre" for e-mailing og opbevaring
ACDsee matcher vist 99,9 af ovenstånde, og er rimelig nemt at bruge.
kan downloades, eller fås på CD sammen med de der celllofanpakkede
computermagasiner.
> Findes der nogen programmer der har "hjælp" på dansk??????
Det var nok værre, medmindre du bruger Windows, der følger da vist et
billedprogram med også.

mvh Troels Egeberg Hansen

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 02-02-02 21:53

Jeg har lige installeret programmet "Adobe Photo Deluxe Home Edition" hos
min far. Han er ikke ligefrem genial til den slags, men dette program kan
han nogenlunde finde ud af.

Programmet "iPhoto P´lus" er også temmeligt nemt.

Ingen af programmerne jeg her har nævnt rummer dog en oversigt i thumbnails.
Der skal du nok kigge efter ACDsee eller Irfanview. Sidstnævnte kan gratis
hentes på nettet.

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 03-02-02 02:11

> [...]

> alligevel, lad mig høre nogen råd. Tak.
>
> Findes der nogen programmer der har "hjælp" på dansk??????

Hej Woody

Se på www.cse-it.dk, her er et program på dansk, det kan opfylde nogle
af
dine ønsker og det viderudvikles stadig og justering af lysstyrke kommer
snart med. Som det er nu kan der laves thumbnails og jpeg compression.
Næste version kan også behandle tif og png filer.
Der er også min histiorie om hvorfor programmet blev lavet.

Se på det og kom med dine ønsker.

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen

Fra : E.G.C.

Dato : 03-02-02 02:42

> [...]
>
> at kunne se billederne som "thumbnails"
> at kunne redigere for lys og kontrast
> at kunne lave billederne "mindre" for e-mailing og opbevaring

Der findes Micrografx Windowsdraw som indeholder PhotoMagic, hvis du kan
opspore dette program så har du et dansk sproget program både til grafik og
fotobehandling. Det kan lave fødselsdagskort og alt den slags to sidet og
foldet 1/4 m.m. Det er fira år siden jeg købte det.

Mvh.

Ester C.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 03-02-02 10:54

Hej Woody

Jamen der findes da et fremragende billedbehandlingsprogram på DANSK.
Det hedder Microsoft PhotoDraw 2000 og koster ca. 1200.-kr. der udgives en
Dansk meget grundig let forståelig bog med samme titel til 199.-rk.
Det program kan det meste og har den fordel at være på Dansk, det betyder at
hele hjælpe funktionen og alle henvisninger er på Dansk.
Det bruger jeg til det meste af mine digital billeder. Når så jeg skal lave
noget mere specielt bruger jeg Photoshop.
Venlig hilsen
Flemming Aagaard