Problemer med opdatering af layeredPane ov~
Fra : Daniel Muhlig

Dato : 02-02-02 10:26

Hej, kan nogen hjælpe med dette hardcore swing-problem?

Jeg har nogle komponenter 'svævende' på rootPane's layeredPane, men hvis jeg
scroller med en JScrollPane mudres displayet op.

Eksempelvis: En komponent på layeredPane sidder halvt ind over en
JScrollPane. Når jeg så scroller på den, vil den del af komponenten, der er
ind over scrollpanen scrolle med. Det er kun komponentens grafik, der
flutter sig; komponentens funktionalitet (eks. en knap) flytter sig
naturligvis ikke.

Jeg kan give screen-dumps, hvis det kan hjælpe på forståelsen af eksemplet
(må man vedhæfte binært her?).

Jeg går ud fra, at problemet består på grund af JScrollPanes måde at flytte
grafik på ('flytte' skærmområde i stedet for at gentegne), men jeg kan ikke
se, hvordan jeg kan undgå problemet.

Anyone?

--
Med Venlig Hilsen
Daniel Muhlig

Fra : stk

Dato : 05-02-02 14:27

Jeg havde et lignende problem med en menu og et billede.
Løsningen var at gøre menuen til HeavyWeight og kalde nogle repaint
metoder.

stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : Max Rotvel

Dato : 05-02-02 17:18

stk <stk.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg havde et lignende problem med en menu og et billede.
> Løsningen var at gøre menuen til HeavyWeight og kalde nogle repaint
> metoder.

Hvis det her var et svar på mit problem med JWindow.setLocation
() = flimrende opdatering..

Kan du så ikke lige uddybe lidt?

Venlig hilsen
--
Max

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 05-02-02 22:31

Hej,

Jeg fik selv løst problemet. Problemet opstod, fordi jeg ved en fejl havde
glemt at angive, hvilket lag, min komponent skulle placeres på på
LayeredPane. Da laget blev angivet (andet parameter ril layeredPane.add()
blev sat til JLayeredPane.DRAG_LAYER) virkede det hele efter hensigten.

Thanks anyway...

</Daniel>