hvilke sprog skal jeg så bruge?
Fra : Mette Frederksen

Dato : 02-02-02 06:54

Hmmm nok ikke php i denne omgang så....

Men tak for jeres svar! *S*
Jeg vil så gerne lave en rigtig flot og interaktiv hjemmeside.. men jeg er
kørt lidt i dødvande... Alt det jeg gerne vil lave lader det ikke til at min
internet udbyder understøtter... med mindre at jeg betaler 1000 kroner om
måneden eller sådan noget!

Jeg har ikke den store forstand på alle de koder (php, java osv.)... og har
lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal sætte mig ned og læse på...

Har har nogen af jer nogle erfaringer med hvilke sprog der er gode at bruge
i fp98 og evt samtidig nogle eksempler på hjemmesiderne hvor sporget er
brugt... så kunne det måske være en stor hjælp...

Jeg er måske kommet til den konklusion at det er en god ide at allerførst
sætte mig ind i html... dernæst javascript og Css... men hvordan reagerer
min fp98 på dette? og ikke mindst hvad sker der når jeg har uploaded min
side?

Der er ikke så meget ved at læse tykke bøger og bagefter finde ud af at det
ikke virker!

på forhånd tak! *S*

Mette
--
\!/
(@ @)

Fra : jopa

Dato : 02-02-02 09:54

"Mette Frederksen" skrev ..
> [...]
> min fp98 på dette? og ikke mindst hvad sker der når jeg har uploaded min

Hvis først du sætter dig ind i HTML og CSS så er du godt kørende, og bliver
du skrap til det behøver du faktisk slet ikke FrontPage

Kan laves udemærkede og flotte sider med kun ovenstående kombineret med et
godt grafikprogram.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Highwayman

Dato : 02-02-02 12:27

On Sat, 2 Feb 2002 06:54:21 +-0100, "Mette Frederksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk> wrote:

> Alt det jeg gerne vil lave lader det ikke til at min internet udbyder underst+APg-tter... med mindre at jeg betaler 1000 kroner om
>m+AOU-neden eller s+AOU-dan noget!

Hmm.. Det m+AOU- v+AOY-re en gr+AOU-dig udbyder. Pr+APg-v at checke priserne for
webhoteller p+AOU- www.enavn.dk Der kan det alts+AOU- lade sig g+APg-re for 1/10
af den pris du n+AOY-vner...

>Jeg har ikke den store forstand p+AOU- alle de koder (php, java osv.)... og har
>lidt sv+AOY-rt ved at finde ud af hvad jeg skal s+AOY-tte mig ned og l+AOY-se p+AOU-...

S+AOU- synes jeg du pt. skal lade det ligge det er bedre at s+AOY-tte sig godt
og grundigt ind i den grundliggende HTML f+APg-rst.

Ang CSS: Frontpage er ikke det bedste sted at redigere en CSS. Jeg
anbefaler Microsofts indbyggede program NOTEPAD til den slags.

>Der er ikke s+AOU- meget ved at l+AOY-se tykke b+APg-ger og bagefter finde ud af at det
>ikke virker!

Enig! HELT enig!!

Hilsen
Highwayman

Fra : Andreas Paasch

Dato : 02-02-02 17:31

Som det også er skrevet andetsteds som svar til dig, start med at lære selve
HTML og lær også CSS.
Derfra finder du ud af, at der er nogle begrænsninger og vil du ud i de helt
interaktive ting er der intet andet at gøre end at finde ud af, hvad er det
du vil have?

Du kan bruge så meget, man hvad dækker dit behov og hvad gavner mest
fremover?
ASP er en mulighed, PHP, så er der javascript, java itself også, Perl, mv.

Alt sammen et spørgsmål om behov og muligheder.
Jeg personligt tenderer meget til PHP og MySQL som database på en Apache
Server fordi det simpelthen er open source og dermed freeware.

Installere Apache, PHP, Perl og MySQL er meget simpelt, læst dertil mit
andet svar på dit tidligere spørgsmål.
Jeg bruger selv Apache herhjemme med SSI (Server Side Include) fordi det
rent faktisk i et meget enkelt stadig giver mig nogle helt fantastiske
muligheder .. som mit webhotel så iøvrigt også understøtter ;)

Jeg benytter mig af det værktøj jeg har her og har selv startet med FP og
bruger det endnu men er da gået meget ind i selve HTML også for at finpudse
og sikre mig x-browser kompatibilitet.
Det virker helt fint her, kan ses næsten 100% ensartet i IE, NN 4.7, Opera
3.6, Opera 5.x og Amaya.

Til lokal testning og udvikling vil jeg altså varmt anbefale denne løsning.

Derfra kan man jo altid gå i dybden med de muligheder der derved også
fremkommer ;)
--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Allan Johansen

Dato : 03-02-02 00:34

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
[snip]
> [...]
min
> internet udbyder understøtter... med mindre at jeg betaler 1000 kroner om
[snip]

Hmm.. Den pris er lidt uforstålig, med mindre du har fået et nul for meget

Jeg har selv lige købt et Linux webhotel hos www.wannafind.dk til kun 49 kr.
pr. md.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Mette Frederksen

Dato : 03-02-02 17:48

> min
> [snip]
>
> Hmm.. Den pris er lidt uforstålig, med mindre du har fået et nul for
meget
> på

hejsa... skal jeg have en serverside så koster det 995 kroner om måneden..
men ved nærmere "efterforskning" har jeg fundet ud af at man ikke behøver
det for at lave asp eller php!!! *S*

Ja man lærer jo noget hver dag! *S*

Mette