php...
Fra : Mette Frederksen

Dato : 01-02-02 22:14

Hejsa!!!

jeg har prøvet at hente nogle php koder ned til min hjemmeside.. altså
kopieret dem til min html del i fp 98

men når jeg så skal se hvordan siden ser ud så er der en hel masse underlige
tegn midt i det hele..

kan man ikke bruge php i fp98 eller er det bare fordi koden skal rettes lidt
til?

På forhånd tak
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Allan Johansen

Dato : 02-02-02 00:58

Hej Mette Frederiksen

PHP er et serverside script og skal afvikles fra en server.

Det bedste sted at stille et PHP spørgsmål er nok i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Håber det var et svar du kunne bruge.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-02 01:11

Fri, 1 Feb 2002 22:13:57 +0100, skrev "Mette Frederksen"
<rollike@frederiksen.mail.dk>:

>jeg har prøvet at hente nogle php koder ned til min hjemmeside.. altså
>kopieret dem til min html del i fp 98

Du kan kun se php, hvis du har installeret en server, som kan
håndtere det, f.eks. Apache.

PWS og IIS kan ikke.

Eller du uploader det til et webhotel, som understøtter det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Andreas Paasch

Dato : 02-02-02 02:09

> Du kan kun se php, hvis du har installeret en server, som kan
> håndtere det, f.eks. Apache.

Og for at det derudover skal kunne virke korrekt på Apache skal PHP være
installeret og Apache konfigureret korrekt.

Der er dog hjælp at hente

Hent en komplet pre-konfigureret pakke her:
http://www.firepages.com.au/dev4.htm

som sagtens og med lethed kan køre på endda windows 98.

Eneste ulempe umiddelbart, ingen FrontPage Server Extensions, de kan dog
efterfølgende installeres fra Microsoft, har dog selv ikke gjort det endnu.
Vær opmærksom på, at pakken er pre-konfigureret, dvs. der hvor du pakker den
ud til, er ikke midlertidigt, nej, det er den faktiske programsti.

Min kører fint lokalt med Windows 98 og en 400 Mhz processor .... og er
glimrende til lokal testning.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-02 03:10

Sat, 2 Feb 2002 02:09:14 +0100, skrev "Andreas Paasch"
<Andreas@Paasch.Net>:

>Og for at det derudover skal kunne virke korrekt på Apache skal PHP være
>installeret og Apache konfigureret korrekt.

Ja, men jeg skrev ikke så meget, da der var henvist til en mere
korrekt gruppe og så regnede jeg med, at der evt. ville komme
opfølgende spørgsmål.

Fra : Andreas Paasch

Dato : 02-02-02 17:22

Jeg læser også PHP-gruppen og da spørgsmålet ikke var stillet der da jeg
læste gruppen, syntes jeg det for alle parters vedkommende var mere
hensigtsmæssigt at svare lidt mere detaljeret her.

Også hvis andre var interesseret ...

Fra : Mette Frederksen

Dato : 03-02-02 18:20

> Jeg læser også PHP-gruppen og da spørgsmålet ikke var stillet der da jeg
> læste gruppen, syntes jeg det for alle parters vedkommende var mere
> hensigtsmæssigt at svare lidt mere detaljeret her.

Jeg takker meget for dit svar! *S*

Mvh Mette