Film - hjælp - kender ikke titel
Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-02-02 18:42

For nogen år siden så jeg omtale af en "mærkelig" film, der bestemt
ikke var en kommerciel film, men alligevel oppe i danske biografer.

Det var nogle personer der ofte sad hjemme og drak øl o.l. og så video
med biler der kørte sammen. Alt i mens de så disse bilsammenstød sad
de og blev yderst seksuel ophisede.

Nogen der ved hvad filmen hedder? Jeg mener at huske den var fra UK.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-02-02 18:44

Karsten Jensen skrev:

> For nogen år siden så jeg omtale af en "mærkelig" film, der
> bestemt ikke var en kommerciel film, men alligevel oppe i
> danske biografer.

Jeg mener, den hed Crash.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 01-02-02 18:45

Hej

Karsten Jensen wrote:
> Det var nogle personer der ofte sad hjemme og drak øl o.l. og så video
> med biler der kørte sammen. Alt i mens de så disse bilsammenstød sad
> de og blev yderst seksuel ophisede.

Jeg har ikke set mere end 10-20 minutter i glimt fra den, men jeg har
hørt den omtalt, sammen med andre af instruktørens film, og det kunne
ud fra det godt lyde som "Crash" af David Cronenberg fra 1996....

http://us.imdb.com/Title?0115964

Det handler i hvert fald om en folk der bliver seksuelt opstemte af
bilsammemstød, og rekonstruerer kendte bilsammenstød, bl.a. James Deans
død så vidt jeg husker.....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-02-02 19:00

On Fri, 1 Feb 2002 18:45:00 +0100, Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> wrote:

> [...]

>Det handler i hvert fald om en folk der bliver seksuelt opstemte af
>bilsammemstød, og rekonstruerer kendte bilsammenstød, bl.a. James Deans

Nej det er ikke Crash - der findes en anden. Som jeg husker det er
personerne i filmen fra laveste socialklasse - det kan man ikke påstå
de er i Crash.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen